2 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Welk lasapparaat?
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 januari 2006 07:08 PM
  [ # 16 ]
Ds23man schreef:
paso schreef:
Lelijke Eend schreef:

Toch is het makkelijker om met MIG/MAG plaatmateriaal te gaan lassen.

dat is ongetwijfeld waar, maar Ds23man gaf aan om goed overweg te kunnen met de elektrode dus als hij zo een postje heeft staan kan hij het wel wagen dacht ik Confused

Misschien ga ik het wel puntlassen, volgens mij is dat ideaal voor de dakrand, je kun er ook makkelijk bij. Wellicht is een puntlasapparaat the te huur?

GRG

Volgens mij wel. Dan heb je het voordeel dat je er geen gasflessen bij hoeft te hebben. Die kan je n.l. niet huren, heb ik begrepen. De reden daarvoor weet ik niet. Leg wel eerst een paar proeflasjes (paar stukkies plaat op elkaar puntlassen om zo de juiste instellingen te bepalen) en hou er rekening mee dat een puntlasapparaat veel stroom vreet. Dit kan overigens ook het geval zijn bij een ander type lasapparaat !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 03 januari 2006 07:15 PM
  [ # 17 ]
Lelijke Eend schreef:
Ds23man schreef:
paso schreef:
Lelijke Eend schreef:

Toch is het makkelijker om met MIG/MAG plaatmateriaal te gaan lassen.

dat is ongetwijfeld waar, maar Ds23man gaf aan om goed overweg te kunnen met de elektrode dus als hij zo een postje heeft staan kan hij het wel wagen dacht ik Confused

Misschien ga ik het wel puntlassen, volgens mij is dat ideaal voor de dakrand, je kun er ook makkelijk bij. Wellicht is een puntlasapparaat the te huur?

GRG

Volgens mij wel. Dan heb je het voordeel dat je er geen gasflessen bij hoeft te hebben. Die kan je n.l. niet huren, heb ik begrepen. De reden daarvoor weet ik niet. Leg wel eerst een paar proeflasjes (paar stukkies plaat op elkaar puntlassen om zo de juiste instellingen te bepalen) en hou er rekening mee dat een puntlasapparaat veel stroom vreet. Dit kan overigens ook het geval zijn bij een ander type lasapparaat !

Ik heb krachtstroom, mijn lastrafo draait ook op 380V.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 januari 2006 07:25 PM
  [ # 18 ]

Shocked

Geen punt dus Wink Even vragen bij Boels o.i.d. (persoonlijk geen ervaring mee).

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 03 januari 2006 07:32 PM
  [ # 19 ]
Ds23man schreef:
Handjes schreef:

Mag je van het RDW/APK eigenlijk wel elektrisch lassen? Ik meen dat je alleen CO2 mag lassen aan autoplaatwerk en dan ook nog eens met proplassen (50-50%).

Gaan we weer, de Apk discussie!

GRG Very Happy

Verrek, dat was al eens geweest ja. Hier is het topic:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=163706

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 januari 2006 08:30 PM
  [ # 20 ]
Ds23man schreef:
paso schreef:
Lelijke Eend schreef:

Toch is het makkelijker om met MIG/MAG plaatmateriaal te gaan lassen.

dat is ongetwijfeld waar, maar Ds23man gaf aan om goed overweg te kunnen met de elektrode dus als hij zo een postje heeft staan kan hij het wel wagen dacht ik Confused

Misschien ga ik het wel puntlassen, volgens mij is dat ideaal voor de dakrand, je kun er ook makkelijk bij. Wellicht is een puntlasapparaat the te huur?

GRG

vanaf je een 380v mig/mag koopt, rond de 1000€ zoiets kan je er ook een puntlasser op aansluiten

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 15 januari 2006 12:17 PM
  [ # 21 ]

Ik heb een occ. Lincoln handymig gekocht!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 15 januari 2006 01:01 PM
  [ # 22 ]

Mooie aankoop, DS23man. Zo’n lekkere compacte DC-lasinverter, die gewoon op 1-fase, 230V kan. Met een lekker laag lasstroom bereik, mooi voor plaatwerk. Ik denk dat jij met je stinkstok-laservaring wel mooie doorgevloeid laswerk kunt leveren. Kwestie van juiste strooomsterkte icm draadvoeding. Eerst maar eens een stukje stoeien op wat losse stukjes plaat en dan heb jij het wel in de vingers.

Overigens kan je plaatwerk prima met elektroden lassen, maar dan moet je met elektroden van 1 of max 1,5 mm werken bij een stroom van 20 - 35A. Het nadeel van elektrodenlassen is de slak, die verwijderd moet worden. Een ervaren lasser weet precies wat het juiste moment is om de slak een tik te geven, zodat deze er geheel afspringt. De las die dan tevoorschijn komt doet niet onder voor een MIG/MAG las.
En voor wie het nog niet weet: Het verschil tussen MIG en MAG bestaat louter uit het gebruikte gas ->Mix Inert Gas gebruikt edelgassen als blusgas (argon), Mix Active Gas gebruikt CO2. Doorgaans gaat dit met hetzelfde apparaat en is het afhankelijk van de gebruikte fles. Er zijn ook MIG apparaten zonder fles en die gebruiken speciaal draad, waar het inerte gas in zit.

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2006 01:26 PM
  [ # 23 ]

Ik heb een Erfi-Rekard, Mig (sagox-gas), variabele draadsnelheid en stroomsterkte en je kan em zelfs op interval zetten om te puntlassen.
Men vader heeft er heel de DS mee gerestaureerd en een half jaartje geleden heb ik men eindwerk ermee gelast.
Prachtig machientje!!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 15 januari 2006 01:32 PM
  [ # 24 ]
jeroen_m schreef:

Mooie aankoop, DS23man. Zo’n lekkere compacte DC-lasinverter, die gewoon op 1-fase, 230V kan. Met een lekker laag lasstroom bereik, mooi voor plaatwerk. Ik denk dat jij met je stinkstok-laservaring wel mooie doorgevloeid laswerk kunt leveren. Kwestie van juiste strooomsterkte icm draadvoeding. Eerst maar eens een stukje stoeien op wat losse stukjes plaat en dan heb jij het wel in de vingers.

Overigens kan je plaatwerk prima met elektroden lassen, maar dan moet je met elektroden van 1 of max 1,5 mm werken bij een stroom van 20 - 35A. Het nadeel van elektrodenlassen is de slak, die verwijderd moet worden. Een ervaren lasser weet precies wat het juiste moment is om de slak een tik te geven, zodat deze er geheel afspringt. De las die dan tevoorschijn komt doet niet onder voor een MIG/MAG las.
En voor wie het nog niet weet: Het verschil tussen MIG en MAG bestaat louter uit het gebruikte gas ->Mix Inert Gas gebruikt edelgassen als blusgas (argon), Mix Active Gas gebruikt CO2. Doorgaans gaat dit met hetzelfde apparaat en is het afhankelijk van de gebruikte fles. Er zijn ook MIG apparaten zonder fles en die gebruiken speciaal draad, waar het inerte gas in zit.

Het is geen inverter zoals de sp170I, maar het oude model, degelijk ding. Kan zowel met als zonder gas werken. Max 80A stroom,is zat voor plaatwerk. Hij heeft slechts een half rolletje gedraaid

 

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 15 januari 2006 03:31 PM
  [ # 25 ]

Maar nu ter duidelijkheid…. Ik heb zowel 380 al 220, en zoek ook een mig/mag oid lasapparaat… Wat zijn dan de goede merken en wat kost het ongeveer???

Priklasapparaat op 380 heb ik al staan….

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2006 03:34 PM
  [ # 26 ]

Cebora, Erfi rekard… wie vult aan??
Prijzen: van 250 tot 1500, 2500 voor een MIG/MAG

Men Erfi is gewoon 220v, als je hem op max. zet brand je zo een gat in een dik hoekprofiel, hoeveel A’s het juist is weet ik niet, maar ruim genoeg Very Happy

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 15 januari 2006 06:00 PM
  [ # 27 ]

wupke’s gereedschap.
krachtstroom mig mag.

greets van wupke:die liever goed last dan half prutst en dubbel werk heeft om de bak en braad ellende op te ruimen…. Wink

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 15 januari 2006 06:23 PM
  [ # 28 ]
kreazyV8wuppo schreef:

wupke’s gereedschap.
krachtstroom mig mag.

greets van wupke:die liever goed last dan half prutst en dubbel werk heeft om de bak en braad ellende op te ruimen…. Wink

Overkill???????

GRG Very Happy

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Gepost: 15 januari 2006 06:24 PM
  [ # 29 ]

mooi ding! Cebora?

Ben je professioneel lasser?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 15 januari 2006 06:40 PM
  [ # 30 ]

Kempi
greets wupke Wink

Profiel  
 
 
2 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook