


















Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Wolfman, probeer eens positief te denken in plaats van alles alleen maar af te schieten. Er gaat iets veranderen, ik denk niet dat je dat nog kunt ontkennen of voorkomen.
De 60-dagen kaart lijkt me best een optie. Zoals jij al schetst kan dat niet voorkomen dat mensen het hele jaar belastingvrij rijden, maar het beperkt de dagelijkse klassiekerrijders wel tot de echte liefhebbers. Je kunt in elk geval niet beweren dat het met drie mrb-vrije auto’s voor de deur nog om het financiële voordeel gaat. De belastingontwijker met zijn dagelijkse ‘86-Benz wordt ontmoedigd, en de liefhebbers worden niet onevenredig hard getroffen.
Dit alles geldt natuurlijk alleen als het op een fatsoenlijke manier uitgewerkt kan worden, zonder heel veel administratieve rompslomp en zonder grote investeringen in de controle. Ik heb geen idee hoe dat zou moeten, maar als dit nu onderzocht wordt door dhr. Weekers dan zal hij vast mogelijkheden zien.
Positief is als het blijft zoals het is. Beperkingen zijn nooit positief.
En zon 60 dagen kaart al helemaal niet.
Hoe moet het als ik aan mijn auto aan het sleutelen ben en ik wil een proefritje maken? Ben ik dan gelijk een vinkje kwijt?
Mag de auto op straat blijven staan of moet hij van de openbare weg af?
Zo ja waar vind ik een betaalbare stalling voor mijn Amerikaan.
En wat ik hier net boven schreef gaat gebeuren. Als mensen er misbruik van willen maken vinden zij altijd een weg.
Bijvoorbeeld na 60 dagen je auto verkopen en weer een andere stinkdiesel kopen.
Veel te fraude gevoelig. En een auto is om in te rijden vind ik. ook al is het een oldtimer.
Dus die 60 dagen kaart is een onzin maatregeling.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”



















Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Dan stel ik voor dat je een heleboel drank in gaat slaan om je verdriet te verdrinken, want de enige volgens jou positieve uitkomst lijkt mij een utopie.














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zoals ik al schreef, lang geleden, is de beste oplossing de zaak te houden zoals ie nu is. Desnoods met een aanpassing door mensen wél de brandstoftoeslag te laten betalen. Gewoon, voor ALLE oldtimers.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10493
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
@ wolfman: jammer dat de tegenpartij niet echt bestaat!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





















Totaal aantal Berichten: 2779
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Dan stel ik voor dat je een heleboel drank in gaat slaan om je verdriet te verdrinken, want de enige volgens jou positieve uitkomst lijkt mij een utopie.
Precies. Dat heb ik een aantal pagina’s geleden ook al gezegd, maar degenen die een klassieker voor dagelijks gebruik inzetten komen niet verder dan wrokkig zelfbeklag en dromen van dingen die beslist niet komen gaan.
Belastingvrij rijden met een “klassieker voor dagelijks gebruik” is definitief afgelopen. Daar is de vrijstellingsregeling overigens ook nooit voor bedoeld geweest. We kunnen ons dus beter concentreren op het vinden van een goede oplossing voor de (véél grotere) groep liefhebbers die hun klassieker alleen recreatief gebruiken.














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Toch is het vreemd dat er in de ons omringende landen geen enkel probleem gemaakt wordt van het rondrijden met ouwe meuk. Sterker nog, in Duitsland betaal je 200 eurootjes per jaar én wordt je gematst zodat jij met je vieze brik met H kenteken wel de stad in mag. Frankrijk, idem. Italie, Ierland, GB, Spanje, allemaal landen met uitstekende regelingen voor klassiek vervoer. Tot in Israël aan toe is er van alles mogelijk. Alleen hier gaat men zeiken en gunt de één de ander geen “voordeel”. Nederland op z’n smalst: de buurman heeft het beter dan ik, eens even kijken wat we daar aan kunnen doen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
MWH.C schreef:Dan stel ik voor dat je een heleboel drank in gaat slaan om je verdriet te verdrinken, want de enige volgens jou positieve uitkomst lijkt mij een utopie.
Zolang er nog niets definitief besloten is bestaat er altijd nog een goede kans dat de veranderingen geen tot weinig beperkingen met zich mee brengen.
Allemaal gewoon afwachten en met het beschuldigende vingertje wijzen naar de andere wijzen en maar roepen dat zij het probleem zijn.
En vooral maar wachten tot de daarvoor bevoegde instanties zich gaan inzetten. Wat krijg je dan, een compleet achterlijk voorstel van de Bovag…een 60 dagen kaart.
Ik snap heel goed dat velen hier dit een prima oplossing vinden.
Je citroen staat lekker droog in een verwarmde garage. Alleen als het droog en zonnig is mag hij naar buiten. Helaas is het in de winter in Nederland vaak droog en zonnig maar in de zomer regent het vaak.
Gevolg de citroen komt maar heel weinig buiten in een jaar. Lang geen 60 keer. Dus prima oplossing zon 60 dagen kaart.
En dat er andere liefhebbers zijn die geen garage hebben en vinden dat ook een oldtimer om in te rijden is en niet alleen maar om naar te kijken, tja dat is hun probleem…....heb ik geen last van…
Ik vind dat je als oldtimer liefhebber samen een vuist moet maken voor alle oldtimers en er voor moet zorgen dat er niet een af hoeft te vallen.
Maar ja .........als IK er maar geen last van heb…..
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Toch is het vreemd dat er in de ons omringende landen geen enkel probleem gemaakt wordt van het rondrijden met ouwe meuk. Sterker nog, in Duitsland betaal je 200 eurootjes per jaar én wordt je gematst zodat jij met je vieze brik met H kenteken wel de stad in mag. Frankrijk, idem. Italie, Ierland, GB, Spanje, allemaal landen met uitstekende regelingen voor klassiek vervoer. Tot in Israël aan toe is er van alles mogelijk. Alleen hier gaat men zeiken en gunt de één de ander geen “voordeel”. Nederland op z’n smalst: de buurman heeft het beter dan ik, eens even kijken wat we daar aan kunnen doen…
En dat komt allemaal door de klagende linkse ECO rijder.
Ze kunnen het gewoon niet verkroppen dat zij belastingvrij in een klein hok rijden terwijl andere belastingvrij in een gave oldtimer rijden.





















Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
En de administratieve kosten voor zo’n 60 dagen kaart regeling? 150 miljoen? Gewoon houden zoals het is. Verhoudingsgewijs is het maar een klein gedeelte die een oldtimer dagelijks gebruiken. Laat ze toch, betalen wel extra belasting in de vorm van een hoger verbruik.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jongens, vergeet niet dat de bovag een clubje is voor de autobranche. En wat willen die? Juist: dat wij allemaal nieuwe of jonge gebruikte auto’s kopen, liefst bij dealers (die zijn bovag lid hé..)
Die ouwe meuk is voor hun totaal oninteressant. De bovagleden verdienen er niets aan….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Arjan Verkade schreef:
En dat komt allemaal door de klagende linkse ECO rijder.
Ze kunnen het gewoon niet verkroppen dat zij belastingvrij in een klein hok rijden terwijl andere belastingvrij in een gave oldtimer rijden.
Voor de meeste ECO hokken moet binnenkort weer gewoon WB betaald worden hoor o chips zo’n hok hebben we er ook nog staan
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gelukkig wel, dat is veel meer geld in de schatkist dan van een paar oldtimers



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Arjan Verkade schreef:waterman schreef:Toch is het vreemd dat er in de ons omringende landen geen enkel probleem gemaakt wordt van het rondrijden met ouwe meuk. Sterker nog, in Duitsland betaal je 200 eurootjes per jaar én wordt je gematst zodat jij met je vieze brik met H kenteken wel de stad in mag. Frankrijk, idem. Italie, Ierland, GB, Spanje, allemaal landen met uitstekende regelingen voor klassiek vervoer. Tot in Israël aan toe is er van alles mogelijk. Alleen hier gaat men zeiken en gunt de één de ander geen “voordeel”. Nederland op z’n smalst: de buurman heeft het beter dan ik, eens even kijken wat we daar aan kunnen doen…
En dat komt allemaal door de klagende linkse ECO rijder.
Ze kunnen het gewoon niet verkroppen dat zij belastingvrij in een klein hok rijden terwijl andere belastingvrij in een gave oldtimer rijden.
waar haal je deze kennis vandaan? er wordt hier wel heel veel in hokjes gedacht!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!