Ervaring met inbouw CV/elek. ramen/elek. spiegels??
Syb-Sosef
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 161
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 16 juli 2004 10:04 PM

Beste mensen,

jaja alweeeer een topic van Syb. Allemaal onder het mom van: besteed je vrije tijd nuttig.

Maargoed, to the point:

ik heb een draadboom liggen voor elektrische ramen, spiegels en centrale vergrendeling. Vorig jaar uit een GTi gehaald. En nu heb ik het (on-?)zalige plan in mijn hoofd gehaald om het eens fijn in te gaan bouwen.

Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee? Tips en truuks zijn altijd welkom!

Mvg Ron

It was the ZL-28-RV…..

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 17 juli 2004 12:57 AM
  [ # 1 ]

Re: Ervaring met inbouw CV/elek. ramen/elek. spiegels??

Syb-Sosef schreef:

Beste mensen,

jaja alweeeer een topic van Syb. Allemaal onder het mom van: besteed je vrije tijd nuttig.

Maargoed, to the point:

ik heb een draadboom liggen voor elektrische ramen, spiegels en centrale vergrendeling. Vorig jaar uit een GTi gehaald. En nu heb ik het (on-?)zalige plan in mijn hoofd gehaald om het eens fijn in te gaan bouwen.

Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee? Tips en truuks zijn altijd welkom!

Mvg Ron

Ja, is goed te doen, zeker als je de complete kabelboom hebt. Zorg ervoor dat je de voorstoelen eruit haalt en gedeeltelijk de vloerbedekking zodat je overal bij kunt komen en dan is het gewoon een kwestie van kabelboompje leggen die begint bij de zekeringenkast daarna naar het linkervoorportier, daarna linker= en rechterachterportier en eindigt bij het rechtervoorportier. Natuurlijk kan het ook andersom bij het monteren, maar het gemakkelijkste is wel de volgorde aan te houden.
Dus aan de slag Wink

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 17 juli 2004 04:11 AM
  [ # 2 ]

Niet te doen, onmogelijk, stop er maar mee…..
Trouwens Ik heb nog een motortje nodig voor centrale deurvergrendeling van mijn achterklep D Heb jij die niet te koop?  D D D

Profiel  
 
xantippe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007

- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Gepost: 17 juli 2004 04:40 AM
  [ # 3 ]
theiz schreef:

Niet te doen, onmogelijk, stop er maar mee…..
Trouwens: Ik heb nog een motortje nodig voor centrale deurvergrendeling van mijn achterklep Very Happy Heb jij die niet te koop?  Very Happy Very Happy Very Happy

Mag het er ook een zijn uit een Xantia?

Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit

Vorige

Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart

Profiel  
 
Syb-Sosef
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 161
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 17 juli 2004 05:07 AM
  [ # 4 ]
Xantippe schreef:
theiz schreef:

Niet te doen, onmogelijk, stop er maar mee…..
Trouwens: Ik heb nog een motortje nodig voor centrale deurvergrendeling van mijn achterklep Very Happy Heb jij die niet te koop?  Very Happy Very Happy Very Happy

Mag het er ook een zijn uit een Xantia?

is zelfde motortje Smile

It was the ZL-28-RV…..

Profiel  
 
Syb-Sosef
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 161
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 17 juli 2004 05:09 AM
  [ # 5 ]
theiz schreef:

Niet te doen, onmogelijk, stop er maar mee…..
Trouwens: Ik heb nog een motortje nodig voor centrale deurvergrendeling van mijn achterklep Very Happy Heb jij die niet te koop?  Very Happy Very Happy Very Happy

En ja: wellicht kan ik volgende week zeggen dat ik er eentje te koop heb ja Smile

en wat nou: onmogelijk Twisted Evil  Twisted Evil

It was the ZL-28-RV…..

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 18 juli 2004 03:06 AM
  [ # 6 ]

Geintje joh, ik heb gewoon zo’n motortje nodig.

Zou zo’n Xantia motortje passen in een ZX?
Die van BX is hetzelfde zei je Syb? Dan kan ik wel even komen passen van de week, en wellicht dat motortje van Xantippe kopen…

Profiel  
 
Syb-Sosef
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 161
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 18 juli 2004 03:20 AM
  [ # 7 ]
theiz schreef:

Geintje joh, ik heb gewoon zo’n motortje nodig.

Zou zo’n Xantia motortje passen in een ZX?
Die van BX is hetzelfde zei je Syb? Dan kan ik wel even komen passen van de week, en wellicht dat motortje van Xantippe kopen…

goeieavond Theiz, Internet weer aan de praat dus Smile


ontopic: als ik het zo van het bovenstaande fotootje af zie is het echt hetzelfde motortje. Je belt maar ff als je het wilt bekijken.

welterusten

It was the ZL-28-RV…..

Profiel  
 
John
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 13-08-2004

Gepost: 14 augustus 2004 12:17 AM
  [ # 8 ]

Het laatste bericht is al bijna een maand oud, maar ga me toch ff in de discusie mengen.

Ik ben ook met het project “moderniseer de BX” bezig. Ik heb een TGD uit 92 zonder opties.

Ik wil er centrale vergrendeling in zetten, elec. spiegels en ooit elec. ramen.

De centrale vergrendeling brengt weinig problemen met zich mee, alleen heb ik geen draad boom. Wegens gebrek aan tijd op de sloop heb ik het zaakje er een beetje grof uit moeten knippen. Aan de andere kant komt het ook wel goed uit aangezien de Bx onze enigste auto is. En als ik er een heel dashboard uit moet slopen kan ik er niet mee rijden. Maar ik als electro-man kom er wel uit.
Om een beetje fatsoenlijk de bedrading te leggen naar de midden console, moeten de voorstoelen er uit. Kan iemand mij vertellen hoe dit snel kan, is er een of ander iets waardoor ik ze zo uit de rails kan schuiven of moet ik deze stoel echt helemaal los schroeven?

En hoe moe de bedrading worden gelegt in de kofferklep? want zo ver ik kan zijn is het gedeelte naast he glas geperst of zo, en kan het niet open. En toch zal er een draadje langs moeten. sugesties?

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een elec re spiegel + bediening. Ik heb me in het schema verdiept, maar kan er nog niet helemaal uit komen hoe het werkt. Alleen de rechter aansluiten en monteren is niet moeilijk, maar als ik er ook een linker spiegel op wil zetten kom ik volgens mij in de problemen. Want de 2 draadjes die de linker spiegel gaan sturen komen van de zelfde aansluit punten als de rechter spiegel. dus zouden ze allebei tegelijk bewegen wat niet de bedoeling kan zijn. op de stekker van vier zijn nog 2 plaatsen vrij. dus dacht ik: daar kunnen de draden van de linker spiegel worden aangesloten, maar die zitten intern doorverbonden met de andere twee.

Tot slot, ik droom er van om mijn ramen elec. bediend te maken, maar dat lijkt me best ingewikkeld, het electro gedeelte is niet moeilijk, maar het schijnt dat het mechanisme wat het raam om hoog duwd, ook moet worden vervangen. En dat lijkt me best lastig. heeft iemand hier ervaring mee?

p.s. Wie heeft er nog een cv motertje voor de achterklep? inc. zwarte dop die i.p.v. het slot moet komen?

Xsara Linge Prestige 2.0 HDI

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 14 augustus 2004 02:23 AM
  [ # 9 ]

wat de elektronica betreft ligt bij mij alle bedrading er al, en zit er dan ook allemaal op.
en bij de meeste modellen is de bedrading fabrieks-af al voor getrokken, hoef je alleen nog maar de componenten te bevestigen en aan te sluiten.
alleen de kale modellen (BX 14, 14E, 14RE, Leader, enz..) die hebben een complete kale uitrusting, en ligt dan ook vaak geen voor getrokken bedrading.

corrigeer me als ik het fout heb, maar dit heb ik uit ervaring onder vonden tot zover Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 14 augustus 2004 02:28 AM
  [ # 10 ]
John schreef:

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een elec re spiegel + bediening. Ik heb me in het schema verdiept, maar kan er nog niet helemaal uit komen hoe het werkt. Alleen de rechter aansluiten en monteren is niet moeilijk, maar als ik er ook een linker spiegel op wil zetten kom ik volgens mij in de problemen. Want de 2 draadjes die de linker spiegel gaan sturen komen van de zelfde aansluit punten als de rechter spiegel. dus zouden ze allebei tegelijk bewegen wat niet de bedoeling kan zijn. op de stekker van vier zijn nog 2 plaatsen vrij. dus dacht ik: daar kunnen de draden van de linker spiegel worden aangesloten, maar die zitten intern doorverbonden met de andere twee.

Klopt, in de schakelaar is het een en ander doorverbonden. De oplossing is om een schakelaar van een XM te nemen.
Je kunt het zien aan het ronde stickertje achterop de schakelaar. Er zijn twee kleuren, de een is groen en de ander is geloof ik wit. Kijk welke kleur je nu hebt, dan weet je welke je niet moet hebben. Haal van de sloop een schakelaar met een ander kleurtje.

Profiel  
 
John
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 13-08-2004

Gepost: 14 augustus 2004 08:18 PM
  [ # 11 ]

ik heb ff gekeken, en ik heb een groene!!!

Is de vorm van de Xm schakelaar het zelfde als die van de bx, dus kan ik ze zo overzetten zonder te moeten verbouwen?

er zitten twee knoppen op mijn schak, een soort joy-stick en een 3 standen schakelaar. met de drie standen schakelaar zou je kunnen kiezen welke spiegel je wilt bedienen, en met de joy_stick de spiegel bedienen, of verkeerd gesnapt…

Xsara Linge Prestige 2.0 HDI

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 15 augustus 2004 02:41 AM
  [ # 12 ]
John schreef:

ik heb ff gekeken, en ik heb een groene!!!

Is de vorm van de Xm schakelaar het zelfde als die van de bx, dus kan ik ze zo overzetten zonder te moeten verbouwen?

er zitten twee knoppen op mijn schak, een soort joy-stick en een 3 standen schakelaar. met de drie standen schakelaar zou je kunnen kiezen welke spiegel je wilt bedienen, en met de joy_stick de spiegel bedienen, of verkeerd gesnapt…

De schakelaar van de XM is identiek, alleen is die schakelaar gemaakt om twee spiegels te bedienen. Ook is de schakelaar van de XM verlicht. Sommige zijn groen verlicht en andere weer gewoon wit.
De bediening heb je correct begrepen/

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook