8 van de 29
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
zekeringen ds19 1958
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 29 december 2012 08:25 PM
  [ # 106 ]

Zo carbu is schoon en klaar om weer in elkaar te zetten. Hoop dat ik het allemaal nog weet met die sproeiertjes en schroefjes…..
Tips voor een revisie setje/schroefje welkom. Heb gisteren tot laat gezocht maar niet gevonden voor deze carburateur.
Denk dat ik de voet iets moet vlakken.

https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/DS191958Carburateur

Luchtfilter gedemonteerd. Hoort hier niet een papieren filter in te zitten?


Begin gemaakt met stralen spruitstuk. Neem aan dat vlakken waar een pakking komt beter niet gestraald worden?


Verder kleppendeksel losgehaald, slang van radiateur naar waterpomp….veel opgedroogde antivries

https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/DS191958LuchtfilterEnKleppendekselFilterBougieVerlengstukken

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 29 december 2012 08:28 PM
  [ # 107 ]

Misschien wat veel fotos voor de lezer, maar dit is voor mij ook een soort verslaglegging om het later terug te kunnen vinden. Door mijn werk kan ik geen regelmatig sleutelaar zijn helaas en bovendien is dit voor mij de eerste keer dus liever teveel visueel materiaal dan te weinig.

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 30 december 2012 05:39 PM
  [ # 108 ]

Weet iemand wat de kleurcode is voor het luchtfilter van mijn DS? Het is een metallic grijzige kleur.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 30 december 2012 06:53 PM
  [ # 109 ]

Ik heb er lang naar gezocht en niet kunnen vinden, tenslotte de kleur laten namaken.
Het iriserende effect van de oude lak kon niet nagemaakt worden. Het werd dus een compromis: een uni-kleur die wat tussen grijs en beige inzit.
Als het je lukt om de originele kleur te vinden, dan houd ik me aanbevolen!

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 30 december 2012 07:37 PM
  [ # 110 ]
TonW schreef:

Weet iemand wat de kleurcode is voor het luchtfilter van mijn DS? Het is een metallic grijzige kleur.

Probeer eens een klein potje Hamerite zilverslag ( of spuitbus), ik denk dat dit in de buurt komt. Ik spoot in het verleden alle (grijze/zilverachtige) luchtfilters met dit spulletje.

Ziet er goed uit Wink

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 30 december 2012 07:59 PM
  [ # 111 ]

Het is een heel bijzondere kleur, zoals Dickesse zegt naar het bruin toe, warm grijs. Hammerite is toch wat cooler grijs vermoed ik? Kijk maar eens naar je eigen luchtfilterhuis SPAM. Misschien wel als je er iets bij zou mengen, maar hamerslag is het nu ook weer niet.

Geloof dat er geen thermostaat in mijn grote rubber slang zat en ik mis ook het uitwasbare filterelement in het luchtfilter…..geen idee hoe het eruit ziet dus als je een foto hebt?

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 30 december 2012 08:08 PM
  [ # 112 ]

Kleur is moeilijk vast te leggen. De laatste foto in onderstaand album, binnenkant van het deksel in het midden.

https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/DS191958LuchtfilterEnKleppendekselFilterBougieVerlengstukken#5827790964365028818

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 30 december 2012 09:29 PM
  [ # 113 ]
TonW schreef:

Het is een heel bijzondere kleur, zoals Dickesse zegt naar het bruin toe, warm grijs. Hammerite is toch wat cooler grijs vermoed ik? Kijk maar eens naar je eigen luchtfilterhuis SPAM. Misschien wel als je er iets bij zou mengen, maar hamerslag is het nu ook weer niet.

Geloof dat er geen thermostaat in mijn grote rubber slang zat en ik mis ook het uitwasbare filterelement in het luchtfilter…..geen idee hoe het eruit ziet dus als je een foto hebt?


en op ... http://www.SPAM.nl/17nov2012.html

Succes…. Smile

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 30 december 2012 09:53 PM
  [ # 114 ]

Zit nog naar je kleur van je luchtfilter te zoeken, echter alles wat ik kan vinden is zwart ( net zoals in mijn eigen 58-er).

Op youtube staat ook nog wat :

http://www.youtube.com/watch?v=Js_AEvF3J1I

en hier ook… ( te vinden op:  http://www.hjulius.com/Hjulius/Restoration.html )

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 30 december 2012 10:22 PM
  [ # 115 ]

Mooi makkelijk heb je het haha ....zwart dus

Bedankt voor de fotos, die 2 delen mis ik ...is dat filter uitwasbaar met benzine en dan weer in de olie?

Sticker op mijn luchtfilter is ovaal en niet rechthoekig zoals op je foto. Heb m nu afgeplakt voordat ik ga stralen.

Les petites differences….zou het te maken hebben met verschillende productie locaties?

Sta op het punt te beslissen om toch alles te demonteren. Denk dat ik er niet aan ontkom. Auto is volgens mij wel hard maar je kunt roest niet laten zitten zonder dat het verder gaat en dus moet het boeltje opnieuw.

Dat wil zeggen misschien niet motor en versnellingsbak maar de rest wel….rubbers slecht etc.

SPAM ga jij voor dezelfde restauratie als de vorige of nu zonder motor/versnellingsbak revisie? Heb je een plan?

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 30 december 2012 10:40 PM
  [ # 116 ]
TonW schreef:

SPAM ga jij voor dezelfde restauratie als de vorige of nu zonder motor/versnellingsbak revisie? Heb je een plan?

Zoals ik er nu tegen aankijk…. Ik haal wel het blok eruit en de bak. Bak zal ik niet reviseren, wel goed nalopen. Motor zal de kop afgaan om de zaak eens goed schoon te maken en een nieuwe koppakking ertussen.  Verder komt er een andere pomp, hogedrukverdeler en stuurhuis in… Dit zijn allemaal lhm onderdelen ipv LHs.  Chassis is in zo,n staat dat ik hem niet laat stralen. Ik maak de binnenzijde kaal en hier gaat nieuwe lak op.  Onderzijde en buitenzijde is perfect. Er komt nieuwe bekleding in en tapijt. De radiateurs worden nieuw gesoldeerd en waar nodig nieuwe LHs rubbers/slangen.  Verder rondom nieuw in de lak. Velgen worden gestraald en voorzien van nieuwe michelins ( ja..ja) waterpomp zal ook worden vervangen…. En mogelijk het kleine spul.  Alles wordt wel opgepakt .....

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 30 december 2012 10:50 PM
  [ # 117 ]

Dat is een plan…en dan kom je misschien nog genoeg tegen…
Ik ga vanaf morgen het plaatwerk eraf halen om te zien in welke staat dat is en om het chassis beter te kunnen beoordelen. Ben met name bezorgd over wat LHS en haar wateraantrekkende eigenschappen gedaan hebben met het leidingen/organen gebeuren van het hydraulisch systeem.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 december 2012 10:52 PM
  [ # 118 ]

Je moet je vooral niet gek laten maken over de lhs onzin die er hier en daar verkondigd wordt. Zo’n auto als die van jou hoort gewoon op lhs en als je er regelmatig mee rijd werkt het prima.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 30 december 2012 10:53 PM
  [ # 119 ]

Das dus een ‘SPAM’ plan Wink

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 30 december 2012 10:58 PM
  [ # 120 ]
waterman schreef:

Je moet je vooral niet gek laten maken over de lhs onzin die er hier en daar verkondigd wordt. Zo’n auto als die van jou hoort gewoon op lhs en als je er regelmatig mee rijd werkt het prima.

Mee eens Wink

Profiel  
 
 
8 van de 29
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook