Ah ok, helder
Moet dan de ontsteking ook verhuizen?














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik raak het eventje kwijt hoor…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nee, dat is de clou, de plaats van de verdeler is hetzelfde gebleven, maar omdat er dus geen ruimte was in de hoogte voor een klassieke verdeler zijn ze tot deze constructie gekomen. De dubbele puntjes praktisch onbereikbaar onder het inlaatspruitstuk op de plaats van de verdeler en dan een dubbel 2CV-systeem met twee bobines. Niet heel veel later is de kop aangepast en het inlaatspruitstuk grotendeels intern in de kop gemaakt, waardoor er weer ruimte ontstond voor een klassieke verdeler.


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hoezo Yuri, jij weet toch precies hoe het er uitziet en hoe het werkt.














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat dus ja
Ik weet trouwens niet of men de zelfde punten gebruikte als voor de 2cv uit die jaren. Ik heb mijn werkplaatshandboeken van die bouwjaren een paar jaar geleden weggedaan namelijk….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
in het wphb staat een DS nummer….van een eend heb ik het niet maar kan wel eens vragen, naast me zit een eend/ami kenner
graddus schreef:Je neemt een tractionblok, waar je een crossflowkop op bedenkt en komt dan tot de conclusie dat je ontsteking niet onder het inlaatspruitstuk past, omdat dat vroeger aan de andere kant van het blok zat…
Klopt, dit kan je zien op een van mijn eerdere restauraties :
http://www.harley-classic.nl/@ta/t_menu_1.html
Van de week even met Sans-Pareil gesproken over de ingenieuze ontsteking….hij denkt dat het mogelijk is een electronische te maken. Hmmm….verleidelijk…...
Wat is het vervolg
een electrische ds19? of bedoelde je dat niet?...
ben 2 weken in het buitenland, daarna ga ik carburateur en inlaatspruitstuk demonteren zodat ik bij de verdeler kan….dan de optie van de electronische weg onderzoeken…..gaat allemaal niet zo snel vrees ik als bij jou…;-)
Denk erover om een ultrasoon reinigertje aan te schaffen waar een carburateur en andere kleine onderdelen in kunnen.
Heb via leboncoin revue technique automobile 133/134/135 gekocht en als het goed is zijn die aangekomen bij mijn buurvrouw in Frankrijk….beetje studeren
Wat ik vandaag tegen kwam op de achterbank…helemaal vergeten dat ik dit 20 jaar geleden gekocht had in Frankrijk om de monteur een nieuwe klepdekselpakking te geven…geen idee meer hoe ik dat toen gevonden heb ook want internet bestond niet en de Dordogne is niet echt een metropool….
https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/DS191958Seals
Mooi setje


Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004
- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Een DS-clublid uit de Regio Zwolle is bezig met de restauratie van zijn DS19 uit 1958. Er moet nog heel veel gebeuren, maar een elektronische ontsteking heeft hij al. Heb enkele weken geleden wat foto’s gemaakt van de ontsteking omdat ik het erg ingenieus vond. Heb alleen geen idee hoe ik die foto’s kan uploaden. Mag ik ze naar iemand mailen die er voor zorgt dat ze hier zichtbaar worden?
vriendelijke groet,
Mark
ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96
Hoi Mark, ik stuur je een PB