

Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004
- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Dit staat op de rechterbalk tussen het schutbord en de veercilinder.
vriendelijke groet,
Mark
ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96
Ik herinner me dat bij grensovergang de douane het niet kon vinden en het ergens opniew heeft ingeslagen ter plekke
Dus ik heb er nu 2 denk ik?
Bedankt! Ik ga de garage eens opruimen en op zoek naar het nummer.
Pfff…hoe is het mogelijk dat ik over dat nummer (plaatje) heen heb kunnen kijken. Maar goed. Het is dus gevonden.
Is het een plaatje of is het ingeslagen?
Ik ga morgen ook even een lampje erbij houden
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
TonW schreef:Ik herinner me dat bij grensovergang de douane het niet kon vinden en het ergens opniew heeft ingeslagen ter plekke
Dus ik heb er nu 2 denk ik?
Moest ik ook doen bij mijn traks-invoer. Bleken de 2 nummers verschillend….dus ooit een keer omgekat!
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Ik kan geen nummer vinden op de balk, noch links, noch rechts
Bij mijn wagen is er ook niets direct in het chassis geslagen. Ik heb links en rechts op het schutbord een soort van type plaatje.
Aan niet stuurkant is het type plaatje en aan stuurzijde is een plaatje met chassisnummer.
Voila,
Plaatje met chassisnummer aan rechterkant (gezien vanaf bestuurder), plaatje met motornummer? aan de linkerkant en ingeslagen nummer door douane op het blik onder de voorruit aan stuurkant….volgens mij een geheel eigen nummer
https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/DS191958TypeplaatjesEnChassisnummer














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
TonW schreef:Volgende stap: bobines nameten….ik vermoed dat ik bij de ontsteking moet zijn….en ik begreep van Waterman dat dat geen pretje is…..
Nou, als je vastloopt wil ik best eens met je meekomen kijken, mits je een beetje in de buurt van 020 zit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
wow, dat is een superaanbod zeg!....en ik zit vlakbij 020
laat me nog heel even mijn eigen eer behouden….nieuwe bougie eraan en kijken of ie vonkt…ik vermoed dat de bobines niet stuk zijn maar de punten geoxideerd na 20 jaar














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat zou balen zijn, want daar kom je echt super slecht bij…. Moet het inlaatspruitstuk er af namelijk… maar… met een goede contacthoekmeter kan je de boel wél afstellen zonder de verdeler uit te bouwen denk ik. Succes, lukt het niet dan PB je me maar
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik weet het….je hebt het me zelf uitgelegd eerder en ik zag het in het wphb…ja ik heb er een dankzij een superaardige medeforummer hier…;-).....beschrijving in 8 regels geloof ik maar een dag werk voor iemand als ik…..enfin je ontkomt er toch niet aan ooit denk ik ....nieuwe puntjes
Vandaag 2m bougie kabel gekocht. Brezan heeft het niet op de rol, maar een plaatselijke winkel van sinkel voor fietsen en brommers wel. Met koperen kern. Dat koop je niet meer in de automobielindustrie meneer….
4 kabeltjes gemaakt, doppen schoongemaakt, contacten schoon gemaakt en weer gemonteerd…..geen vonk
Ik meet hele rare ohms over primaire spoel van de bobines….meter weet er geen raad mee….is toch tussen de 2 aansluitingen achteraan waar de stekkertjes opzitten vanaf accu en naar verdeler?Ik kan er slecht bij dus volgende keer even los halen en schoonmaken….opnieuw meten.
2 boosdoeners nu nog in het uitsluitingsproces….bobines en contactpunten (waar ik niet bij kan)
Ook een tijd gestudeerd op bougies. WPHB zegt Marchal 35B…ik zie wel Marchal 351B is dat hetzelfde?
SPAM heeft Eyquem705S…als je die opzoekt dan zie je ze met een normale schroefdraad en met een hele lange…lekker duidelijk.
Je kunt een studie maken van bougies
Er zit Champion in nu die 900 km hebben gedraaid vanuit FR maar 20 jaar terug: LY877YCC
Het web geeft niet echt duidelijkheid over moderne alternatieven. Ik blijf even bij de bougies die erin zitten omdat ze weinig gedraaid hebben en daarom niet verkeerd zouden moeten zijn. 1 nieuwe Champion geprobeerd van een ander type die ik had liggen…afstand op 0,6 getikt…..geen vonk
Enfin…voor de docu hierbij een linkje…..het zijn simpele dingen maar ik leer elke dag bij en misschien handig voor degene die na mij begint aan zo’n project.
O ja, na een paar keer ronddraaien aan de schakelaar gingen de koplampen branden…..contacten zijn denk ik allemaal wat geoxideerd ......achterlampen rien…..komt vast bij de volgende keer
tbc
https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/DS191958BougieKabels