











































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een gewone aansluiting gaat als volgt. De geschakelde plus komt van de bobine en gaat naar het schakelaartje dat gas of benzine selecteert.
De benzine kant stuurt de benzine klep en de gaskant stuurt het veiligheidsrelais. Uit het veiligheids relais moeten draden lopen naar twee kleppen op of bij de verdamper en 1 klap achterop de tank.
Op het veiligheidsrelais zitten ook een aarde en een bobine MIN (of RUP) aansluiting.
Ietsje anders dan hierboven getoond dus.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Even een zijsprong: als je de B/(midden)/G-schakelaar wil vervangen voor een andere 3standen-schakelaar (met evenveel pootjes)...kun je dan gewoon zonder speciale maatregelen (met contact af uiteraard) de draadjes 1 op 1 overzetten? Gaat me om de veiligheid: heeft het tijdelijk verbreken van die contactjes gevolgen voor de veiligheidsklep ? Of zit die dan gewoon altijd dicht. Leek me wel, aangezien normaal contact af ook alles dicht zit. Maar just (double)checking..
[Break 20 Familiale ‘71]
bogaard77 schreef:Een gewone aansluiting gaat als volgt. De geschakelde plus komt van de bobine en gaat naar het schakelaartje dat gas of benzine selecteert.
De benzine kant stuurt de benzine klep en de gaskant stuurt het veiligheidsrelais. Uit het veiligheids relais moeten draden lopen naar twee kleppen op of bij de verdamper en 1 klap achterop de tank.
Op het veiligheidsrelais zitten ook een aarde en een bobine MIN (of RUP) aansluiting.Ietsje anders dan hierboven getoond dus.
Bij mij lijkt van zoiets sprake:
dus er is een schakel relais, wat schakelt tussen benzine en gas, en vervolgens is er nog een relais wat de gaskleppen aanstuurt.
klopt dit zo?
De DS rijdt weer prima op gas. Ik heb een hoop half verbrande draad weggehaald, en vervangen. Ook heb ik alles wat met tape verbonden was eruit gehaald, en met juiste kabelschoentjes verbonden.
Dus starten, en niks lopen op gas. Pfff! Geen tijd meer, en toen maar op benzine weggereden. Halverwege bedacht ik me ineens dat mijn zwager een zelfde probleeem heeft. Als gas helemaal op is, en je gaat tanken wil ie niet meteen op gas. De leidingen lijken dan wel leeg ofzo. Oplossing, 80 gaan rijden op benzine en dan overschakelen. En ja hoor, hij bleef keurig lopen. Later ook koud starten op gas geen probleem.
Dus nu rijden we weer probleemloos rond. Alleen nog 500 km maken, en dan kop lossen en weer vast trekken. hoop dat in de vakantie nog te gaan halen!
Denk je er om dat als je de kop natrekt, dat je dan ook de klepspeling controleert?
Zeker, kleppen stellen vind ik altijd een leuk klusje. Plan is om de ontsteking dan ook meteen even te doen, want dan heb ik alles wat ik aan het blok kan doen gedaan, qua afstellen. En ook de moeren van uitlaatspruitstuk aantrekken.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wilfred en Geesje schreef:bogaard77 schreef:Een gewone aansluiting gaat als volgt. De geschakelde plus komt van de bobine en gaat naar het schakelaartje dat gas of benzine selecteert.
De benzine kant stuurt de benzine klep en de gaskant stuurt het veiligheidsrelais. Uit het veiligheids relais moeten draden lopen naar twee kleppen op of bij de verdamper en 1 klap achterop de tank.
Op het veiligheidsrelais zitten ook een aarde en een bobine MIN (of RUP) aansluiting.Ietsje anders dan hierboven getoond dus.
Bij mij lijkt van zoiets sprake:
dus er is een schakel relais, wat schakelt tussen benzine en gas, en vervolgens is er nog een relais wat de gaskleppen aanstuurt.
klopt dit zo?
Dat kan zo prima werken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
klopt, doet het nu ook!
Bedankt voor het mee denken
1000 km na vervangen van de koppakking kop nagetrokken, kleppen opnieuw gesteld. Dat was nog wel weer nodig voor een aantal kleppen.
en verder een aantal dankbare klusjes gedaan. Kachelhendeltjes vastgemaakt, en bediening werkend, verlichting erbij ook. Binnenverlichting gaat weer aan als een van de voor portieren open gaat.
nu heb ik nog een heeeel lelijke betsuurdersstoel. De zitting voornamelijk. Iemand nog een goede tip als het gaat om een goed passende hoes?
Even bij Richard en Toon informeren in Borculo
SPAM schreef:Even bij Richard en Toon informeren in Borculo
Voor de helderheid, ik zoek in de wat lagere prijsklasse.
Anders ga ik op de markt gewoon skai kopen, en zelf het zitvlak er opnieuw in naaien.
Zow, na een begin met allemaal klussen is het echte rijden nu toch langzaam aan begonnen. Eerst al 1000 km, en toen de kop nagetrokken. Daarna al weer meer dan 1000 km erop zitten. Wat rijdt dat heerlijk deze auto!
natuurlijk zijn er nog kleine puntjes, en dat komt nu langzamerhand. Maar daar kan ik wel om rijden.
Vandaag groot licht gemaakt. Op een of andere manier ontbrak de voeding naar het schakel relais. ook de toeter gemaakt, die was aangesloten op knop van achterruitverwarming, maar nu weer op de richtingwijzerhendel.
Verder luchtslangen goed aangesloten, onnodige kabels verwijderd onder de motorkap.
Ik ben bijna zover dat alles weer gewoon werkt! heerlijk.
Vandaag op de markt stukje skai gekocht. dat de stoelen er aan toe waren, moge duidelijk zijn:
En na:
Zoals te zien, zit het in de midden wat losser. Dit kon niet anders, omdat hier geen leer meer onder zit. Dit heb ik weggesneden. Lijmen op het schuim heeft niet veel zin, want je trekt dan gewoon een milimeter schuim eraf, en het zit weer los. De randen rondom zitten wel zeker 15 cm verlijmd.
ik heb dus simpelweg alleen een zitvlak erover heen gelijmd. De randen zijn nog best netjes geworden, al zeg ik het zelf:
hieronder is een iets minder stukje te zien:
al met al best te vreden. Als het goed blijft zitten doe ik de bijrijdersstoel en de rugleuningen ook.
Beterrrrrr , (maar niet te hard remmen, anders glij je d’r af ).
Heftig “porn-powersteering-stuurtje” trouwens
DS Am(b)rulance schreef:Beterrrrrr , (maar niet te hard remmen, anders glij je d’r af
).
Heftig “porn-powersteering-stuurtje” trouwens
ohw, die hoes is er al lang af hoor! die eerste foto is van toen ik ging kijken naar de DS, voor ik hem gekocht had.