Halfautomaat start niet (meer)
Thunder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 15-03-2005

Gepost: 02 januari 2013 10:38 PM

Bonjour,

Mijn halfautomaat start niet meer met de versnellingspook, wel met de startknop bij de accu. Weet iemand waar het probleem kan zitten?

Alvast bedankt,

Profiel  
 
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 02 januari 2013 11:00 PM
  [ # 1 ]

Hetzelfde euvel (ook bij een halfautomaat) was bij mij na het monteren van een nieuw start-relais (dat zelfde knopje bij de accu) verholpen.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 januari 2013 01:09 AM
  [ # 2 ]

Of de schakelaar , welke door de hendel wordt ingedrukt, is ingebrand.  (spanning) Meten is weten Wink
Al is het startrelais de meest waarschijnlijke…......

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 03 januari 2013 01:29 AM
  [ # 3 ]

bij mij was het contactstripje wat pookje drukt op ander contactpunt afgebroken.

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 03 januari 2013 09:53 AM
  [ # 4 ]

zelfde euvel bij mijn 23injectie. Eerst maar eens het startrelais op de accu uit elkaar halen en checken op inbranden van de contacten, zo nodig schoonmaken en lipjes van het contactenrozet (zelf verzonnen naam Smile)iets meer verbuigen. Dan even luisteren of met het indrukken van de schakelpook het relais die aan de zijkant van de accu hangt wordt aangestuurd. Zo niet relais kaduuk of massa-fout bij de spanningsregelaar. Als laatste dashboard openschroeven, bovenkap stuurhuis en tellerhuis eruit halen en met lenige vingers de twee stekkertjes van de schakelaar halen en even doorverbinden,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook