Bonjour,
Mijn halfautomaat start niet meer met de versnellingspook, wel met de startknop bij de accu. Weet iemand waar het probleem kan zitten?
Alvast bedankt,
Hetzelfde euvel (ook bij een halfautomaat) was bij mij na het monteren van een nieuw start-relais (dat zelfde knopje bij de accu) verholpen.
Of de schakelaar , welke door de hendel wordt ingedrukt, is ingebrand. (spanning) Meten is weten
Al is het startrelais de meest waarschijnlijke…......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
bij mij was het contactstripje wat pookje drukt op ander contactpunt afgebroken.
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Totaal aantal Berichten: 839
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
zelfde euvel bij mijn 23injectie. Eerst maar eens het startrelais op de accu uit elkaar halen en checken op inbranden van de contacten, zo nodig schoonmaken en lipjes van het contactenrozet (zelf verzonnen naam )iets meer verbuigen. Dan even luisteren of met het indrukken van de schakelpook het relais die aan de zijkant van de accu hangt wordt aangestuurd. Zo niet relais kaduuk of massa-fout bij de spanningsregelaar. Als laatste dashboard openschroeven, bovenkap stuurhuis en tellerhuis eruit halen en met lenige vingers de twee stekkertjes van de schakelaar halen en even doorverbinden,