





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
break23m schreef:Alle S2’s hadden toch dat klokje? Dan zou er toch links of rechts wel een sloop-CX moeten staan waar je dat ding uit kunt halen, zou ik zeggen.
Geloof me nou: de meesten zijn dan gewoon al overleden.
Ik haalde er laatst eentje uit een sloper, met 3 (!) werkende (!!!!!!) displays.
Die auto zag er niet uit, totaal verrot. Dat display was het waardevolste item van de hele CX. Echt een unieke vondst.
Prijs op aanvraag.
Ik heb er nog nimmer eentje met 4 werkende displays aangetroffen trouwens (in een sloper).
Overigens moet er ook onderscheid gemaakt worden tussen boardcomputer en startonderbeker. Dit zijn ook weer 2 verschillende dingen met een ander soort bedieningspaneel onder het klepje. (die ook altijd stuk gaan trouwens)
Edit: dit had Arjen ook reeds aangestipt. Sorry.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
La Léo schreef:Shalom74 schreef:
Dat is makkelijk te maken .ff openmaken dan zie je het van zelf.succes!
Oké Joost: zoek je nog een bijverdienste? Dat kan! Ik heb er een hele doos liggen. Ik wil wél garantie dat ze het daarna ook blijven doen uiteraard.
hoi la leo,
bij mij heeft het tot twee keer toe goed gewerkt het zou natuurlijk kunnen dat dat geluk is gewesst en als je er indd 10 wil maken het er maar 3 werkelijk doen na reparatie.
gr, joost
ps. raam zit er in ...wat een kl… werkje is da



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Hoi allen.
Sloperijen en CX en in Limburg zijn helaas schaars.Maargoed blijf zoeken natuurlijk of een alternatief natuurlijk.
Gr. Patrick
misschien heeft leontien een werkend klokje voor je?!
gr,joost



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Hey Shalom.
Neem aan dat je Leontine bedoelt van garaga hydraulique ?
Paar weekjes geleden toen ik mijn CX net had heb ik met haar contact gehad onder andere over het klokje.
Ze heeft me behalve net als jullie hier ook een flink stuk wegwijzer gemaakt over de CX en haar kwaaltjes
kwaaltjes van de CX wel te verstaan en ze had er inderdaad liggen en zei er ook bij nu werken ze , maar als bij jou aankomen kunnen ze al reeds overleden zijn weer.Vondt het een eerlijk advies en ja die garage ook al ben ik er nog niet geweest is bij alleen al wat telefonisch advies aangaat over een CX erg in de smaak gevallen.Maargoed voor zo’n klokje kijk ik nog wel vroeg of laat kom ik zoiets wel tegen denk ik , hoop ik.Ga in mei naar Haarlem toe kijken wat daar nog allemaal ligt.En hoop dat mijn CX dan zover klaar is.
Ik ben aan het wachten op het weer
Gr Patrick



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Goedendag mede forumleden.
Vandaag eindelijk droog in Limburg vroeg opgestaan en maar eens aanstalte gemaakt de hemel te verwijderen
waarvan ik als beginnende CX’er best tegenop zag en uiteindelijk reuze is meegevallen.Van alle klipjes 1 helaas vernielt maar daar is al een nieuwe voor.Ik ga er deze week mee naar een stoffeerder.Na al het lezen over de lijmsoorten welke wel of beter niet gebruikt kunnen worden kies ik voor mezelf de veilige manier en bovendien ken ik deze stoffeerder al een tijdje.Maar heb ook nu weer foto’s gemaakt die ik jullie laat zien en straks als het zaakje klaar is natuurlijk ook.De electra in de hemel bij de lampjes was ook goed aan geknoeit maar zodra de hemel en stijlen terug zijn maak ik dit meteen netjes met kabelschoenen zodat alles veilig en netjes is.
Gr Patrick



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Zow even een poosje stil.
Maar vandaag ben ik er weer en ben ik blij ook voor mezelf te kunnen melden dat de hemel
en alle stijlen weer terug zijn van de stoffeerder.Zie de foto’s werkelijk geweldig vergeleken met het oude.
Het is nu alleen even wachten op beter weer zodat alles weer netjes kan worden terug gebouwd.
Inmiddels ook nog een stukje electrische installatie aangepakt voor de autoradio, Dit ging haast mis doordat een vorig iemand aardig had liggen knoeien met het kabelwerk.Dit is inmiddels veilig gemaakt en alles netjes voorzien van de juiste kabelschoentjes en krimpkous en vanzelfsprekend de plug & play stekkers een radio inbouwen in de CX was nog nooit zo makkelijk. Zow dat was het even voor nu tot binnekort
Groetjes vanuit het besneeuwde Limburg
Patrick



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Hallo Mede forumleden.
Heb even een vraagje betreffende de zekeringen kast van een serie 2.
Heeft hiervan iemand een kopie uit het instructie boekje voor mij welke zekering waarvoor dient ?
Zit namelijk met de electra van de radio waarvoor een schakelcontact nodig heb dat de radio inschakelt
doormiddel van contact en wil dit eventueel indien mogelijk van een van de draden plukken.
Iemand hier ervaring mee , of een andere oplossing alle suggesties zijn welkom.
Alvast bedankt
Patrick












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vaak wordt hier de voeding van de elektrische achterramen voor gebruikt, deze zijn geschakeld via het contact.



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Arjan .
Wederom bedankt voor je antwoord. Even een vraagje haal je dan de draad uit de zekeringenkast en trek je hem vandaar naar het middelconsole ? of is dat zo ook makkelijk ergens te vangen ?
Gr Patrick




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Pak hem gewoon van je sigarettenaansteker.( lampje)
Korter bij en schakeld ook
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Ja dat klopt schakelt maar brand bij de mijne alleen vanaf dat de schakelaar op dimlicht staat.
Betekend dus met de lichten aan rijden dan.Nee ik heb de hemel er nog uit liggen die is opnieuw bekleed ik trek vanaf de schakelaar van de achteruit verwarming een kabel naar beneden en laat deze dezelfde weg gaan als de antennekabel.Als de hemel en de stijlen er dan opzitten zie je er niks meer van.
Gr Patrick












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Patrick Kessels schreef:Arjan .
Wederom bedankt voor je antwoord. Even een vraagje haal je dan de draad uit de zekeringenkast en trek je hem vandaar naar het middelconsole ? of is dat zo ook makkelijk ergens te vangen ?
Gr Patrick
Vaak wordt die gewoon uit de middenconsole gehaald.
Let wel op, dat je de achterramen met een schakelaar onder het stuur kan uitzetten (kinderbeveiliging), dan gaat natuurlijk wel je radio uit
Zo zit het bij mij ook, en dat is soms best praktisch als je even snel iets wil testen.
Ik heb het zelf niet aangesloten, dat was al door iemand gedaan voor dat ik de auto kocht.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Edit: sorry, ik was spuit 11 las ik zojuist!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik heb het weer wat anders gedaan.
een simpele contact + in de middenconsole opgepakt (schakelaar verlichting geloof ik), die een relais aanstuurt.
vervolgens een zware gezekerde + vanaf de accu naar binnen gehaald, en ook op dat relais gezet.
dus contact + activeert het relais, en dan heb je een geschakelde + direct vanaf de accu. dus niet meer via de originele bekabeling / zekeringkast.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje