22 van de 29
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
DS VERKOCHT!
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 december 2012 04:27 PM
  [ # 316 ]

Een gewone aansluiting gaat als volgt. De geschakelde plus komt van de bobine en gaat naar het schakelaartje dat gas of benzine selecteert.
De benzine kant stuurt de benzine klep en de gaskant stuurt het veiligheidsrelais. Uit het veiligheids relais moeten draden lopen naar twee kleppen op of bij de verdamper en 1 klap achterop de tank.
Op het veiligheidsrelais zitten ook een aarde en een bobine MIN (of RUP) aansluiting.

Ietsje anders dan hierboven getoond dus.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 27 december 2012 06:56 PM
  [ # 317 ]

Even een zijsprong: als je de B/(midden)/G-schakelaar wil vervangen voor een andere 3standen-schakelaar (met evenveel pootjes)...kun je dan gewoon zonder speciale maatregelen (met contact af uiteraard) de draadjes 1 op 1 overzetten? Gaat me om de veiligheid: heeft het tijdelijk verbreken van die contactjes gevolgen voor de veiligheidsklep ? Of zit die dan gewoon altijd dicht. Leek me wel, aangezien normaal contact af ook alles dicht zit. Maar just (double)checking..

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 27 december 2012 09:16 PM
  [ # 318 ]
bogaard77 schreef:

Een gewone aansluiting gaat als volgt. De geschakelde plus komt van de bobine en gaat naar het schakelaartje dat gas of benzine selecteert.
De benzine kant stuurt de benzine klep en de gaskant stuurt het veiligheidsrelais. Uit het veiligheids relais moeten draden lopen naar twee kleppen op of bij de verdamper en 1 klap achterop de tank.
Op het veiligheidsrelais zitten ook een aarde en een bobine MIN (of RUP) aansluiting.

Ietsje anders dan hierboven getoond dus.

Bij mij lijkt van zoiets sprake:

dus er is een schakel relais, wat schakelt tussen benzine en gas, en vervolgens is er nog een relais wat de gaskleppen aanstuurt.

klopt dit zo?

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 30 december 2012 12:58 PM
  [ # 319 ]

De DS rijdt weer prima op gas. Ik heb een hoop half verbrande draad weggehaald, en vervangen. Ook heb ik alles wat met tape verbonden was eruit gehaald, en met juiste kabelschoentjes verbonden.

Dus starten, en niks lopen op gas. Pfff! Geen tijd meer, en toen maar op benzine weggereden. Halverwege bedacht ik me ineens dat mijn zwager een zelfde probleeem heeft. Als gas helemaal op is, en je gaat tanken wil ie niet meteen op gas. De leidingen lijken dan wel leeg ofzo. Oplossing, 80 gaan rijden op benzine en dan overschakelen. En ja hoor, hij bleef keurig lopen. Later ook koud starten op gas geen probleem.

Dus nu rijden we weer probleemloos rond. Alleen nog 500 km maken, en dan kop lossen en weer vast trekken. hoop dat in de vakantie nog te gaan halen!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 30 december 2012 01:28 PM
  [ # 320 ]

Denk je er om dat als je de kop natrekt, dat je dan ook de klepspeling controleert?

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 30 december 2012 01:31 PM
  [ # 321 ]

Zeker, kleppen stellen vind ik altijd een leuk klusje. Plan is om de ontsteking dan ook meteen even te doen, want dan heb ik alles wat ik aan het blok kan doen gedaan, qua afstellen. En ook de moeren van uitlaatspruitstuk aantrekken.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 december 2012 06:23 PM
  [ # 322 ]
Wilfred en Geesje schreef:
bogaard77 schreef:

Een gewone aansluiting gaat als volgt. De geschakelde plus komt van de bobine en gaat naar het schakelaartje dat gas of benzine selecteert.
De benzine kant stuurt de benzine klep en de gaskant stuurt het veiligheidsrelais. Uit het veiligheids relais moeten draden lopen naar twee kleppen op of bij de verdamper en 1 klap achterop de tank.
Op het veiligheidsrelais zitten ook een aarde en een bobine MIN (of RUP) aansluiting.

Ietsje anders dan hierboven getoond dus.

Bij mij lijkt van zoiets sprake:

dus er is een schakel relais, wat schakelt tussen benzine en gas, en vervolgens is er nog een relais wat de gaskleppen aanstuurt.

klopt dit zo?

Dat kan zo prima werken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 30 december 2012 06:26 PM
  [ # 323 ]

klopt, doet het nu ook!

Bedankt voor het mee denken

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 03 januari 2013 10:07 PM
  [ # 324 ]

1000 km na vervangen van de koppakking kop nagetrokken, kleppen opnieuw gesteld. Dat was nog wel weer nodig voor een aantal kleppen.

en verder een aantal dankbare klusjes gedaan. Kachelhendeltjes vastgemaakt, en bediening werkend, verlichting erbij ook. Binnenverlichting gaat weer aan als een van de voor portieren open gaat.

nu heb ik nog een heeeel lelijke betsuurdersstoel. De zitting voornamelijk. Iemand nog een goede tip als het gaat om een goed passende hoes?

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 03 januari 2013 10:16 PM
  [ # 325 ]

Even bij Richard en Toon informeren in Borculo Smile

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 03 januari 2013 10:25 PM
  [ # 326 ]
SPAM schreef:

Even bij Richard en Toon informeren in Borculo Smile


Voor de helderheid, ik zoek in de wat lagere prijsklasse. Smile

Anders ga ik op de markt gewoon skai kopen, en zelf het zitvlak er opnieuw in naaien.

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 07 januari 2013 06:16 PM
  [ # 327 ]

Zow, na een begin met allemaal klussen is het echte rijden nu toch langzaam aan begonnen. Eerst al 1000 km, en toen de kop nagetrokken. Daarna al weer meer dan 1000 km erop zitten. Wat rijdt dat heerlijk deze auto!

natuurlijk zijn er nog kleine puntjes, en dat komt nu langzamerhand. Maar daar kan ik wel om rijden.

Vandaag groot licht gemaakt. Op een of andere manier ontbrak de voeding naar het schakel relais. ook de toeter gemaakt, die was aangesloten op knop van achterruitverwarming, maar nu weer op de richtingwijzerhendel.
Verder luchtslangen goed aangesloten, onnodige kabels verwijderd onder de motorkap.

Ik ben bijna zover dat alles weer gewoon werkt! heerlijk.

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 08 januari 2013 06:13 PM
  [ # 328 ]

Vandaag op de markt stukje skai gekocht. dat de stoelen er aan toe waren, moge duidelijk zijn:


En na:

Zoals te zien, zit het in de midden wat losser. Dit kon niet anders, omdat hier geen leer meer onder zit. Dit heb ik weggesneden. Lijmen op het schuim heeft niet veel zin, want je trekt dan gewoon een milimeter schuim eraf, en het zit weer los. De randen rondom zitten wel zeker 15 cm verlijmd.

ik heb dus simpelweg alleen een zitvlak erover heen gelijmd. De randen zijn nog best netjes geworden, al zeg ik het zelf:


hieronder is een iets minder stukje te zien:

al met al best te vreden. Als het goed blijft zitten doe ik de bijrijdersstoel en de rugleuningen ook.

Profiel  
 
DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 29-09-2006

Gepost: 08 januari 2013 06:20 PM
  [ # 329 ]

Beterrrrrr , (maar niet te hard remmen, anders glij je d’r af Smile  ).
Heftig “porn-powersteering-stuurtje” trouwens Wink

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 08 januari 2013 06:27 PM
  [ # 330 ]
DS Am(b)rulance schreef:

Beterrrrrr , (maar niet te hard remmen, anders glij je d’r af Smile  ).
Heftig “porn-powersteering-stuurtje” trouwens Wink

ohw, die hoes is er al lang af hoor! die eerste foto is van toen ik ging kijken naar de DS, voor ik hem gekocht had.

Smile

Profiel  
 
 
22 van de 29
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook