23 van de 29
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
DS VERKOCHT!
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 522
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 08 januari 2013 07:27 PM
  [ # 331 ]
DS Am(b)rulance schreef:

Heftig “porn-powersteering-stuurtje” trouwens Wink

ahum ....

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 09 januari 2013 03:34 PM
  [ # 332 ]

goed dat ik deze foto zie. Mijn Ds lekt wat water bij het dak. de kitrand laat los. Nu kan ik hem gewoon volkitten, maar er zit natuurlijk vocht onder. Kan je gewoon de hele kitrand lossnijden, en dan het dak eraf pakken? Dan schoon/droog maken, kit erop, dak erop en afkitten?

of zit het dak ook nog ergens bevestigt met schroeven oid?

Ik kom hier trouwens nu achter, omdat ik de zetel opnieuw bekleed heb. het water komt precies op de zetel, en nu zie je het liggen. Voorheen trok het gewoon in het schuim van de stoel, dus had het nog niet eens eerder opgemerkt. Wel uiteraard gezien dat de kitrand slecht is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 januari 2013 04:11 PM
  [ # 333 ]
Wilfred en Geesje schreef:

goed dat ik deze foto zie. Mijn Ds lekt wat water bij het dak. de kitrand laat los. Nu kan ik hem gewoon volkitten, maar er zit natuurlijk vocht onder. Kan je gewoon de hele kitrand lossnijden, en dan het dak eraf pakken? Dan schoon/droog maken, kit erop, dak erop en afkitten?

Ja. kitrand/rubber langs het dak en de dakrand lossnijden, dan goed schoon en droogmaken, aftapen, dicht kitten en afstrijken.

NIET het dak uit de auto halen!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 09 januari 2013 04:14 PM
  [ # 334 ]

[edit mod] quote gewist, zie regel 10 [/edit mod]


Dan ben ik natuurlijk wel benieuwd waarom niet?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 januari 2013 04:31 PM
  [ # 335 ]

Omdat het niet nodig is Wink Je haalt er vaak veel ellende mee naar boven..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 09 januari 2013 04:36 PM
  [ # 336 ]

Nou, dat weet ik dus niet, of het niet nodig is. Er zit , denk ik, wel roest onder. Bij de bestuurdersdeur staat het dak ietwat hoger dan op andere plekken. Waarschijnlijk omhoog geduwd door roest. Puur theoretisch, is het dan een kwestie van kit los en dak eraf?

Het lijkt niet erg ingewikkeld namelijk. Dak eraf, roeststopper, kit, dak in de kit leggen, dan nog even de naden afkitten….

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 januari 2013 04:40 PM
  [ # 337 ]

Ja, zo klinkt het. Tot je de halve dakrand met dak en al van je ds afrost. Dan ben je net zo ver als op de foto bovenin… maar goed, zelf weten hoor Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 januari 2013 06:18 PM
  [ # 338 ]

Persoonlijk vind ik bij kitten nieuws kitten een kl oplossing.
Als je het doet doe het dan goed.
Dak eraf de de dakrand nakijken eventueel roest verwijderen,daarna weer goed in de verf zetten.
En dan dak nieuws plaatsen.
Vind ik nog steeds de beste oplossing,

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 09 januari 2013 06:29 PM
  [ # 339 ]

Ben met je eens dat het de beste oplossing is, maar er bestaat een kans dat met het “eventueel roest verwijderen” je ook een nieuwe dakrand moet gaan inlassen, omdat er na het roest verwijderen niets meer overblijft…

Beste oplossing, maar is wat anders dan ff dichtsmeren.

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 09 januari 2013 08:19 PM
  [ # 340 ]

Ja, dat is natuurlijk wel een punt. Er zit hoe dan ook roest onder, dat kan niet anders. Misschien dat ik dan toch voor de snelle oplossing ga. Kit wegsnijden, rand droogmaken. Een roeststopper erop, en dan weer dichtkitten.

Eerst maar even zwarte kit halen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 januari 2013 08:35 PM
  [ # 341 ]

Als er gaan water en lucht bij kan komen omdat het afgekit is dan lijkt het mij dat het ook een stuk minder hard zal roesten dan dat het doet als het open is.

Zo’n dakrand restauratie is voor een ervaren persoon volgens mij al niet te doen in een dagje…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 januari 2013 09:18 PM
  [ # 342 ]

Er komt vanaf de binnenkant altijd vocht bij,
Dus roesten blijft het doen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 januari 2013 09:20 PM
  [ # 343 ]
Wilfred en Geesje schreef:

Eerst maar even zwarte kit halen.

Sikaflex van 3M.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11895
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 09 januari 2013 09:38 PM
  [ # 344 ]

En dan even op de houdbaarheid letten. Als het oud is geworden wil die SikaFlex verhipte moeilijk uit de patroon. Overigens, SikaFlex is voor zover ik wet niet van 3M, maar ik kan me vergissen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 09 januari 2013 09:48 PM
  [ # 345 ]

Als je het dak eraf haalt kom je zoiets tegen.
Onder de rvs lijsten rot het heerlijk.
Maar als je het aanpakt ben je voorlopig niet aan het rijden.
Peter.

Afbeelding Bijlagen
image.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
23 van de 29
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook