10 van de 29
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
zekeringen ds19 1958
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 13 januari 2013 12:35 AM
  [ # 136 ]
TonW schreef:

minimaal werk vandaag:

afdekplaat linksachter losgehaald

en weer een als nieuw ruitensproeier bokaaltje….mooi dat glas/dekseltje en filtertje onderin


https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/DS191958Demontage

Ton,

Het valt me op dat er ook een groene pomp in je auto zit ( foto 123), voor de rest keurig glazen potje Smile

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 13 januari 2013 12:41 AM
  [ # 137 ]

klopt, die is voor de repatriering destijds geplaatst omdat de lhs pomp hors service was. (Dat schijnt te kunnen dus)

LHS pomp ligt nog in de kofferbak.

De LHM pomp is volgens mij ook afgeschreven, want draait met de hand als een tolletje rond…;-)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 januari 2013 12:58 AM
  [ # 138 ]

Een lhm pomp op een lhs auto kan. Het gaat. Heel even….......

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 13 januari 2013 12:59 AM
  [ # 139 ]

duizend kilometer

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 januari 2013 01:00 AM
  [ # 140 ]

Da’s nog lang Laughing ik heb er wel eens één in 50 km zien doodgaan….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 13 januari 2013 01:06 AM
  [ # 141 ]

geluk gehad denk ik…auto strandde wel 3 km voor de haven…midden in de nacht, geen idee wat de reden was….laten staan (langs de snelweg in de linkerberm op de poot van Metz bij Eindhoven) De volgende morgen stond ze er nog gewoon…kon toen nog….Wink

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 13 januari 2013 01:54 AM
  [ # 142 ]

Heb in ver Europa een hitteschild gevonden….290 euro auw! ze lijken me zeldzaam die asbestdingen
En lassen lijkt me ook geen optie met die rommel erachter

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 13 januari 2013 02:31 PM
  [ # 143 ]

Hallo,
Ervaring met caustic soda: geen! Wel heb ik vorig jaar de geroeste stalen waterbuis een week in ontroester (het spul dat je gebruikt om een benzinetank te ontroesten) gehad. Dat schoot niet echt op. Vooral die aangegroeide roestknobbels bleven zitten. Uiteindelijk de dremel met flexibele kabel en staalborstel genomen. Dat ging sneller en grondiger. Bij de slangaansluiting was een doorgeroest plekje. Dichtgelast. Daarna in de roestomzetter (Fertan of Brunox) en met 2k lak afgewerkt (ook de binnenzijde). Over een paar jaar, als eea gemonteerd gaat worden, zie ik wel of de roest weer is doorgebroken…

Ingepit aluminium schoongemaakt met staalborstel, velgenreiniger en daarna goed schoongemaakt en in de blanke lak gezet. Na 6 maanden zit er weer een witte laag oxidatie op. Volgende stap wordt om de aluminium onderdelen met glas te stralen en daarna met blanke lak te beschermen. Hopelijk blijft dat langer goed.

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 13 januari 2013 10:00 PM
  [ # 144 ]

Het ging er mij over koelkanalen schoon te krijgen. Roest, antivriesresten etc

Las dit verhaal:

http://www.kulsdom.be/Koelingsproblemen.htm

Leek me wel een goed verhaal eigenlijk

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 13 januari 2013 10:09 PM
  [ # 145 ]
TonW schreef:

Het ging er mij over koelkanalen schoon te krijgen. Roest, antivriesresten etc

Las dit verhaal:

http://www.kulsdom.be/Koelingsproblemen.htm

Leek me wel een goed verhaal eigenlijk

Ton,

Die man ken ik nog wel uit mijn Traction tijd, een bekwaam persoon. Ik heb zijn site wel eens bekeken toen ik mijn Traction restaureerde ( mijn eerste oldtimer), trouwens ook te zien op: http://harley-classic.nl/@ta/t_menu_1.html

Gewoon ervoor gaan met die soda, hou de opmerkingen van die mijnheer in de gaten.

Succes

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 13 januari 2013 10:13 PM
  [ # 146 ]

vandaag iets meer gedaan dan dat jampotje van gisteren.

alle deuren eraf en fotos gemaakt van elke deur, achterklep eraf, veel nieuwe rubbers nodig maar hard

...kofferbak geinventariseerd. Matten eruit, er ligt wel dempingsmateriaal onder, verlijmd op de bodemplaat.
Matten zijn best behoorlijk nog maar misschien voor het mooi vervangen?

Zijn er ervaringen met het verven van de bekleding? De stof is vervaald maar helemaal niet slecht eigenlijk.


Auto eindelijk op de brug nu, inspectie bodem…vliegroest, alle kleine staalrandjes (onder de sierlijsten) zijn aanwezig en hard.

Volgende stap is de sierlijsten eraf…denk niet dat ik die nog in model ga krijgen, is er vervanging voor dit aluminium?

Dan es even in de kokers kijken.

Ik vroeg me vanochtend af, na de discussie op JP’s topic over LHS/LHM, of er een lijst is met leveranciers, wie wat heeft, wie waar het beste in is, en misschien voordeligste mee is. Zie heel veel vragen voorbij komen in diverse topics hierover en het lijkt me persoonlijk ook vreselijk handig. Voorbeeld. Orginele Citroen LHS rubbers voor leidingen. Wie heeft ze? Uitlaat 1e model (er zijn verschillende versies denk ik), wie? Nou ja, het lijkt me helder…..sticky?

A la prochaine!

https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/DS191958DemontageEpisode2

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 13 januari 2013 10:16 PM
  [ # 147 ]
SPAM schreef:
TonW schreef:

Het ging er mij over koelkanalen schoon te krijgen. Roest, antivriesresten etc

Las dit verhaal:

http://www.kulsdom.be/Koelingsproblemen.htm

Leek me wel een goed verhaal eigenlijk

Ton,

Die man ken ik nog wel uit mijn Traction tijd, een bekwaam persoon. Ik heb zijn site wel eens bekeken toen ik mijn Traction restaureerde ( mijn eerste oldtimer), trouwens ook te zien op: http://harley-classic.nl/@ta/t_menu_1.html

Gewoon ervoor gaan met die soda, hou de opmerkingen van die mijnheer in de gaten.

Succes

Gaan ik doen, die man is goed, lees je gewoon uit zijn verhaal! Blij dat je het bevestigt.

Groeten

Ton

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 15 januari 2013 10:53 PM
  [ # 148 ]

Even weer terug. Eerder de vraag gesteld over mn waterpomphuis. Ik heb daar die bout uitgeboord en het alu van het huis geraakt. Zover ik kan zien draait de pomp erlangs en kan er dus water/koelvloeistof bij die bout komen en in het geval van mijn beschadiging langs de boutkop in het gat waar de bout doorheen gaat. Verder niet want dan krijg je de pakking tussen blok en huis.

Ik kan een gebruikt pomphuis kopen maar als het niet nodig is doe ik het liever niet. Kan ik het zo laten? Alu ring erin met vloeibare pakking? Iets uitdraaien dat gat?

Of toch beter vervangen?

Dank alvast voor de hulp

Fotos zijn te vinden in dit album, beste is 146

https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/DS191958Demontage#5829001797962433858

Groet!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 16 januari 2013 02:17 PM
  [ # 149 ]
TonW schreef:

Het ging er mij over koelkanalen schoon te krijgen. Roest, antivriesresten etc

Mocht je een nieuw bochtstuk met de verwarmings aansluitingen willen aanschaffen; ze zijn ook in RVS te krijgen.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 16 januari 2013 02:24 PM
  [ # 150 ]

Dank voor de tip, ik heb ze gezien idd maar niet de mijne…

of bedoel je niet die dikke buis misschien?

Profiel  
 
 
10 van de 29
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook