3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Vraagje over kachelradiator
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 12 november 2012 05:44 PM
  [ # 31 ]

@vlietmansje: ja nee nou ga ik hem schoonweken ook, hij staat al in de azijnmix. Bedankt voor de pakking-tip maar mijn kraan zit er nog steeds rotsvast op..dat laat ik ook maar zo vanwege afbreekgevaar. Goed om te weten dat magazijn schone kacheltjes heeft, misschien moet ik sowieso maar aan dat tweede kachel-plan waar Waterman het ook al over heeft. Zag het ook bij Egbert.

@Han: “warme dames om zo in te kruipen”, die vind ik pas goed ontworpen Wink. Je hebt op zich wel gelijk denk ik, maar ik denk ook dat je nooit voorin een break hebt gezeten Smile ?

Voor de volledigheid had ik nog ff het punt gekiekt waarop alles dus vast bleef steken. Je kijkt van boven in de achterzijde van het kachelbakje van het slakkenhuis. Die spiraal inclusief V-klem zie je zitten en die krijg je er daar wel langsgetrokken, maar de losse draad zat vast in dat gaatje ernaast, ging echt niet zonder afbreken. Als overbodige bonusfoto het kacheltje zelf (flits!), benieuwd of ie morgenochtend uberhaupt schoner is geworden.

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 16 januari 2013 12:04 PM
  [ # 32 ]

Om het verhaal af te maken na alle tips: toch voor elkaar gekregen om dat messing pijpje net een klein beetje kapot te buigen blijkbaar. Of hij was al wat lek en meer gaan lekken door het schoonmaken. Kortom precies wat vlietmansje al meteen zei: hij moest alsnog vervangen door een gereviseerde. Ach, weer wat geleerd Smile Het maakt qua opbrengst best wat uit, maar niet enorm, dus blijkbaar was hij niet zo vies..maar de waterdamp op het raam is tenminste verdwenen.

Om de (break!)-bijrijdster (en misschien zelfs de achterbank een beetje) te plezieren dus toch maar op naar dat andere project: inbouw tweede kachel. Intussen al een tweede unit op de kop getikt. Wat ik me nu afvraag: de waterslangen kun/moet je sowieso afsplitsen/omleggen, maar hoe doe je het dan met de regeling/kraan op het radiatortje ? Die kan natuurlijk niet zo vernuftig open en dichtgetrokken worden als op de originele plek.

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 16 januari 2013 12:59 PM
  [ # 33 ]

Er bestaan ook radiatortjes die geen kachelkraan bovenop hebben, die worden ‘gekraand’ met een losse kraan in het schutbord.
Zo’n extra radiator draait gewoon in serie mee met de bediening van je originele kachelkraan. Zo kun jij het ook nu nog doen, als je de kraan standaard open zet.

In jouw geval zou ik de kraan met de hand bedienen onder de kap: in de winter sowieso open, en in de zomer sowieso dicht.
Met de luchtschuiven aan de rechterkant kun je doseren.

In een break heb je het (‘s winters) denk ik niet gauw te warm, trouwens…

knuffel

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 16 januari 2013 08:27 PM
  [ # 34 ]

De 2 kachel radiatoren gewoon in serie zetten. Dan heb je de minste slangen boel en kan je de originele kraan met bediening behouden. Klein nadeel (valt in de praktijk erg mee) is dat de Re dan het heetste water krijgt en de Li het al gebruikt, iets afgekoelde water. Maar (helaas) koelt het water niet zo erg af in de kachelradiateur.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 16 januari 2013 08:45 PM
  [ # 35 ]

Bedankt voor de tips heren! Dan kan ik dus ook prima dat huisje met die standaard kraankachel gebruiken dat ik nu extra heb. Zo’n hele basic ID-kachel lijkt me ook weer lastiger te vinden. Moet nog even precies kijken hoe het moet maar Egbert ik heb jouw fotoserie zien staan waarbij je hem zelfs helemaal gespiegeld hebt gemaakt, of ik het zo mooi krijg weet ik niet maar da’s een goed startpunt. Ik heb er een ventilator ook bij, kijken of ik die dan ook nog op de bestaande ventilatorschakelaar erbij gefrobeld krijg. Of moet je het rechts maar gewoon met de rijwind doen, bedoel jij denk ik ook vlietmansje: aan die kant de schuif gebruiken omdat dat nu eenmaal de plek wordt waar de warme lucht naar binnen komt (in tegenstelling tot links) ? Links ben ik gewend dat je altijd wel echt dat fannetje erbij nodig hebt (tot je in zijn vier zit).

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 januari 2013 09:33 PM
  [ # 36 ]

Een kachelkraan is toch gewoon nieuw te krijgen: http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&itemId=1318&returnId=127

Lijkt me dat je dan van een hoop gedoe zoals op de vorige pagina beschreven af ben?

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 16 januari 2013 09:42 PM
  [ # 37 ]

Let wel: die nieuwe kachelkranen gaan wel eens vrij snel lekken. Ik merk dat veel van het nieuwe spul niet echt aan de kwaliteit voldoet die je zou verlangen.

Ik heb meerdere keren gehoord dat ze inderdaad snel gaan lekken….

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 17 januari 2013 02:21 PM
  [ # 38 ]

Ik heb deze (CTA: http://www.ctaservice.nl/p-11363-kachelslang-kraan-kabelbediend.aspx) kraan gemonteerd ipv de bestaande op de li-kachel.

op deze manier:

rechts zit het zo:

detail (nog zonder isolatie):

Ze zijn dus parrallel aangesloten.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 18 januari 2013 12:32 PM
  [ # 39 ]

@Arjan: gaat niet om de (afwezige of niet meer werkende) kraan op zich, maar om het open/sluit"probleem” via de trekkkabel bij een tweede kachel.
@camembert: gave tip zeg!! die is dus echt gemaakt voor een dubbele situatie. Heb je dit al lang zitten en lekt ie niet ?

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 21 januari 2013 02:29 PM
  [ # 40 ]

Heb het nu al zo’n 5 jaar (= 100.000 km) het systeem ging vorige maand lekken omdat een te dikke slang was gebruikt. deze is u vervangen dus gaat nu weer goed.
Ik wil de bowdenkabel aansluiting nog aanpassen (naar beneden) om de bediening van de kraanhendel soepeler te krijgen.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 22 januari 2013 04:18 PM
  [ # 41 ]

Merci camembert. Wat was het probleem met een te dikke slang dan dat het ging lekken? zo dik dat er niet genoeg klemkracht was ? zo dik/gespannen dat hij de aansluiting er zelf uit ‘draaide’ ?
of liever: wat is de oplossing: welke slangdikte moet het zijn Smile ?

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 23 januari 2013 02:49 PM
  [ # 42 ]

Te dik/ruim om strak om het koperen pijpje te klemmen denk ik. Er zal ook wel beweging in zijn gekomen. Maat moet zijn 15mm, was 17mm.
Wel veel ge-experimenteer nodig gehad om goede flow te krijgen, ofwel de re-kachel ook warm te krijgen. Zit ook nog een lpg verdamper in het circuit; kachels parallel of in serie, beide par met verdamper of in serie, etc…...
Heb nu beide kachels parallel achter 1 kraan (lang circuit) en parallel met lpg verdamper (kort circuit)

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 24 januari 2013 12:29 PM
  [ # 43 ]

ff een vraagje ivm rechst gestuurde D’s : hoe doen ze het met de kachelhuis ? is deze gespiegeld ? is heel het schutbord ook gespiegeld ? zodat je dan rechts kant bestuurder, ook 2 openingen hebt in schutbord bij kachelhuis ?

Iemand ook ervaring met standkachel in onze auto ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 januari 2013 12:31 PM
  [ # 44 ]

Rechts gestuurde auto’s hebben de kachel gewoon links zitten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 24 januari 2013 02:31 PM
  [ # 45 ]

Amai das pas vervelend.. en wij maar klagen dat met kachel aan onze kant, koud is Laughing
klinkt logisch, want anders had citroen 2 verschillende schutborden moeten maken

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook