5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
CX Athena restauratie of toch niet
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 04 januari 2013 09:56 PM
  [ # 61 ]

Komt natuurlijk wel de volgende vraag, waarom zat de draad keurig netjes gewikkeld en met tape vastgezet op de bobinekabel?

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
Gepost: 04 januari 2013 10:30 PM
  [ # 62 ]

Iemand die iets creatiefs gebeund heeft?  Laughing
Nooit gezien.. is niet origineel in elk geval.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Ceres
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 08-05-2011

Gepost: 04 januari 2013 10:34 PM
  [ # 63 ]

Pulsenteller voor automatisch omschakelen van benzine naar gas?

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 04 januari 2013 10:46 PM
  [ # 64 ]

Ja dat zou goed kunnen,draad gaat naar relais welke met gasinstallatie te maken heeft.Dat had ik op het eerste gezicht al wel ontdekt.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9532
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 januari 2013 10:57 PM
  [ # 65 ]

Automatische choke van de LPG-installatie?
Als het contact aangezet wordt, gaat het magneetventiel in de LPG-leiding een aantal seconden open en sluit dan weer.
Zodra er pulsen van de ontsteking worden gezien, dus tijdens starten, opent het ventiel weer.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2013 11:00 PM
  [ # 66 ]
La Léo schreef:

Iemand die iets creatiefs gebeund heeft?  Laughing
Nooit gezien.. is niet origineel in elk geval.

Is wel origineel bij vele lpg systemen. Maarrrrr… die draad kan je net zo goed op de MIN bobine aansluiten, dan ben je van dat gewikkelde draadje om je bobinekabel af Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 04 januari 2013 11:15 PM
  [ # 67 ]

Ik bedoelde dan ook: niet origineel CX (af-fabriek) hè.  Wink
In LPG-systemen heb ik mij nooit zo ver verdiept moet ik zeggen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 04 januari 2013 11:20 PM
  [ # 68 ]

Dat betekend dus bij koude start op LPG eerst het contact even aanzetten zonder doorstarten.Tot nu toe start de Dame goed op gas maar het is nog niet echt winter geweest de afgelopen tijd.
@ Waterman dat zou natuurlijk eenvoudiger en zekerder zijn zo om aan te sluiten, moet ik wel even de min op de bobine zoeken,kom ik morgen tijdens de nieuwjaars bijeenkomst in R’Veer wel aan uit denk ik ?!

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
Gepost: 04 januari 2013 11:22 PM
  [ # 69 ]

Peter, er staat RUP aan de minkant. Bij de plus staat BAT.

(Soms staat er ook “-” of “+” dan is het helemaal makkelijk)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 04 januari 2013 11:31 PM
  [ # 70 ]

Hoe eenvoudig kan het zijn ! Gewoon Citroen toch!

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 22 januari 2013 07:19 PM
  [ # 71 ]

Een paar weken geleden meegemaakt dat de auto niet op het omdraaien van de contactsleutel reageerde, wel lampjes,maar niet ronddraaien.
Even wat stekkers losgetrokken en op het lostrekken van de gele stekker rechtstreeks naar de starter een duidelijke klik gehoord.
Vervolgens de auto in z’n versnelling een metertje vooruit geduuwd en jawel gewoon weer starten.
Was het voorval eigenlijk alweer vergeten,tot gistermorgen: geen enkele reactie op de startmotor na het draaien van de sleutel.Wel wat stroomverlies want de blower gaat langzamer draaien als ik de sleutel in de startpositie draai.Dacht de zelfde truuk als de vorige keer weer toe te passen alleen nu zonder resultaat.Vervolgens de gele draad rechtstreeks op de plus pool aangesloten wel vonken maar niet ronddraaien. Even de auto verplaatsen gaat nu niet gemakkelijk met de sneeuw die er nu nog ligt
Zou het kunnen dat er een dood punt op de startmotor zit zodat deze niet reageerd? Hopelijk verdwijnt de sneeuw deze week en kan ik de dame eerst eens aanslepen.Komt ze in ieder geval op hoogte en kan ze de brug op.(tweekolloms)

Heb gelukkig mijn winter BX nog als alternatief ( daar was deze ook wel voor bedoeld overigens)

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 22 januari 2013 08:40 PM
  [ # 72 ]

Kan ook wel zonder brug van bovenaf.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 januari 2013 08:41 PM
  [ # 73 ]

een startmotor op een cx 2.0 met douvrin motor gaat niet zo makkelijk van boven. Maar in de hoogste stand heb je hem er in een half uurtje onder vandaan, als je van onderen werkt dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 22 januari 2013 08:50 PM
  [ # 74 ]

Als de auto weer rijdend is dan toch maar in de werkplaats op de brug, dat is wel zo gemakkelijk en warm.Eerst maar even wachten tot de sneeuw weg is, om aan te slepen.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 22 januari 2013 10:28 PM
  [ # 75 ]

Waarschijnlijk helpt de truuk met de Hamer wel, en een lange beitel, paar korte felle tikjes op de startmotor. Je zult wel je startmotor daarna uitelkaar moeten halen, koolborstels versleten of vies en of vuil tussen de lamellen zodat die kortsluiting onderling maken.

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook