Van Cameron Diaz on Wheels naar een godin
Pat0212
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 16-12-2012

Gepost: 16 december 2012 06:30 PM

Zoals de titel al zegt van Alfa Brera 1750Tbi (oftewel Cameron Diaz on Wheels volgens Jeremy Clarkson) naar een godin. Groter zou het verschil niet kunnen zijn, althans op het eerste gezicht.

Afgelopen maandag de sleutels mogen ontvangen van een DS5 Hybrid5 Sport Chic in Gris Galena en clubinterieur in Fauve bruin met 19 inch Cairns velgen in gris Hephias.

Eigenlijk wilde ik na de Alfa weer voor een coupe gaan, alleen staat er bij Alfa zelf wel heel weinig in de showroom. De bijna vanzelfsprekende A5 coupe werd het ook niet. Prachtig model, wel al wat ouder, maar schrikbarend duur als je een paar leuke opties wilt hebben en alleen 25% bijtelling. Mercedes C Coupe dan? Mmmm, dat kan ook nog als ik 60 ben…
Reclame van de DS gezien. Vond het eigenlijk altijd al een mooie auto en heb altijd een zwak voor oude DS. SM en CX modellen gehad, maar die 14% bijtelling triggerde extra, zeker met die zwalkende regering. Dus een proefrit gemaakt en eigenlijk direct verkocht. Kwalitatief goed, voor mij comfortabel (de Brera was ondanks 18 inch wielen toch aanzienlijk harder) en (zeker door de BMP vrijstelling en 14% bijtelling) ook financieel heel aantrekkelijk.

Moet zeggen dat het een lekker weekje is geweest. Voor lange ritten laat ik alles in de Automaat stand staan en wanneer ik zin heb om een beetje te beesten, dan gaat de zaak in de Sport stand en flipper ik zelf. Dat gaat stukken beter dan alles aan de auto zelf over te laten, want dat trekt de bak niet helemaal…

Profiel  
 
dovski
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 14-06-2006

Gepost: 24 december 2012 11:22 AM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met je mooie nieuwe wagen! Ik heb een vraag. je hebt het over de bijtelling van 14% maar je hebt 19 inch wielen eronder (wel heel gaaf) dan valt de auto toch niet meer in de 14%?

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 24 december 2012 02:47 PM
  [ # 2 ]

Jawel hoor, je mag er aan velgen onder schroeven wat je wilt. Velgen en spoilers hebben geen invloed op de bijtellingregels cq bpmvrijregels. Je mag ‘m niet chiptunen van het rijk, dat is het enige. Lees de regeltjes van de Belastingdienst er maar op na. Ikzelf heb bijvoorbeeld een DS3 1.6 e-hdi met 17 inch in plaats van 16. En als ik 18 inch had gewild was dat ook geen probleem geweest.

Profiel  
 
Pat0212
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 16-12-2012

Gepost: 24 december 2012 04:38 PM
  [ # 3 ]

Helemaal correct Willibrord!

1 opmerking. Wel de velgen netjes achteraf (door de dealer) laten monteren. Bij af fabriek montage vervalt de 14% bijtelling. Citroen heeft dat trouwens zelf al ondervangen want af fabriek kun je op de Hybrid4 geeneens een andere velgmaat dat de 17” standaardmaat kiezen.

Profiel  
 
dovski
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 14-06-2006

Gepost: 25 december 2012 10:46 AM
  [ # 4 ]

dat is mooi allemaal, kan ik achteraf de 19 inch laten monteren!!!

Profiel  
 
Sterky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 28-12-2012

Gepost: 28 december 2012 04:53 PM
  [ # 5 ]

Ik overweeg ook een DS5 Hybride en er blijkt wat onduidelijkheid te zijn tav het achteraf monteren van 18 inch wielen.

Mag het volgens de regels van de belastingdienst nu wel of is het dat er geen haan naar kraait?

Ik was bij een Citroen dealer die mij vertelde dat je hiervoor een behoorlijke boete kan krijgen

Profiel  
 
Pat0212
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 16-12-2012

Gepost: 28 december 2012 05:23 PM
  [ # 6 ]

los van het feit dat dit bijna niet te controleren is, blijkt de belastingdienst er ook mee akkoord te gaan.

Ik heb er zelf geen werk van gemaakt, omdat ik vertrouwde op het lastig kunnen controleren/handhaven, maar een collega forummer heeft dit bij de belastingdienst voorgelegd en die hebben bevestigd dat achteraf monteren van een grotere maat geen consequenties voor de bijtelling zou hebben. Dit zouden ze zelfs schriftelijk aan hem bevestigen.

Leuker kunnen ze het niet maken…....toch?

Profiel  
 
m. van Putten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 28-12-2012

Gepost: 28 december 2012 05:26 PM
  [ # 7 ]

Net vandaag voordat hij weer 400 euro duurder wordt een wit parelmoer DS5 Hybride besteld.Mij werd hetzelfde medegedeeld wat betreft de velgen. Risico op hoge boetes. Zit er wel over te denken om de Hobart velgen te nemen. Deze zijn ook 17”

Profiel  
 
heije
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 03-12-2012

Gepost: 10 januari 2013 12:43 AM
  [ # 8 ]

Heren,

Zal ik jullie even uit een droom helpen of moet ik zeggen nachtmerrie Wink

Zie bijlage deze heb ik op internet gevonden. Vervolgens zelf gebeld met de BD en hetzelfde antwoord ontvangen. Gevraagd voor schriftelijke bevestiging. Daar wacht ik nu nog op (reeds 2 weken ivm kerst etc)

Afbeelding Bijlagen
brief BD.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
trikke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 01-08-2012

Gepost: 21 januari 2013 03:52 PM
  [ # 9 ]

Ik heb bij de mijne de Hobartvelgen laten monteren, en rijd toch wel leuker dan 19 inch, dan wordt het echt wel hard; De velgen zijn trouwens zeer mooi.

Profiel  
 
VR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 05-02-2013

Gepost: 05 februari 2013 11:19 PM
  [ # 10 ]

Wel leuk grotere velgen achteraf laten monteren, maar wat zegt de leasemaatschappij als er 18 of 19 inch banden worden gemonteerd, terwijl zij uitgaan van 17 inch ???
Die banden zijn toch een stukje duurder.

Profiel  
 
Pat0212
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 16-12-2012

Gepost: 06 februari 2013 01:18 AM
  [ # 11 ]

In mijn geval helemaal niets, want de 19 inch velgen zitten gewoon in de lease en dus ook de banden.

De velgen zijn niet af fabriek optie geleverd, maar als accessoire door de dealer. Alles staat gewoon netjes op dezelfde factuur voor de leasemaatschappij…..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook