2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Verven/spuiten motorblokonderdelen en de kleuren
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2981
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 11 februari 2013 12:56 AM
  [ # 16 ]

Mijn zorgen komen voort uit deze foto:


Als je alleen het water deel verft, dan voorkomt dat misschien corrosie.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 februari 2013 01:01 AM
  [ # 17 ]

Daar heb je een goed punt inderdaad.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 februari 2013 02:06 AM
  [ # 18 ]

Zou ik toch voor pu of acrylaathars lak gaan.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 11 februari 2013 05:04 AM
  [ # 19 ]

Zou de lak niet te hard (warmte)isoleren?

Zal uiteraard nooit veel zijn maargoed, een goede koelvloeistof lijkt me zeker voldoende voor de binnenkant te beschermen.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 11 februari 2013 06:51 AM
  [ # 20 ]

Ik deel de zorg van Egbert, de kans dat de verf door constante inwerking van chemische stoffen loskomt lijkt me vrij groot. En dan zit je met ‘verf-sludge’ te kijken in het oliesysteem. Meerwaarde (rationeel) heeft het niet op deze plek. Zou het zelf niet doen.

Gr, Matthijs

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 15 februari 2013 12:11 AM
  [ # 21 ]

Afgelopen weekend mijn DX blok geverfd met Tencoferro groen (nr. 400).
Na twee lagen was dit het resultaat. Een stuk lichter dan eigenlijk de bedoeling was, maar wel een fris kleurtje Smile
Of de verf het houdt aan de uitlaat kant? We zullen het zien.

Afbeelding Bijlagen
DX blok groen.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 15 februari 2013 01:41 PM
  [ # 22 ]

is het dan geen hittebestendige verf? En tot welke temperatuur?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 16 februari 2013 11:09 AM
  [ # 23 ]

Het is roest werende ijzerverf. Op de pot en op de website kon ik niets vinden over hittebestendigheid, maar heb de gok gewaagd. Het blok zelf zal niet heter worden dan 100 graden.

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 04 april 2013 03:40 AM
  [ # 24 ]

Onlangs de kleur van mijn opnieuw geverfde onderblok nog eens vergeleken met een los DX2 motorblok (ook overgeverfd) van Pavang en eigenlijk is de kleur van Tencoferro groen zo gek nog niet.
De kleur op de foto was net na het verven, na drogen lijkt het een tikje donkerder te worden.

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 832
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 04 april 2013 12:24 PM
  [ # 25 ]

Lijkt ie niet lichter dan het origineel, omdat het origineel door de loop van de tijd misschien iets donkerder is geworden? Citrotech hydraulische componenten wijken ook af van de andere componenten. “Citrotech-groen” is ook lichter.

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 06 april 2013 10:20 PM
  [ # 26 ]

Hier een foto van een blok geverfd met Restom P.M.V. 3030

(foto gevonden op id19p.over-blog.com)

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 06 april 2013 11:09 PM
  [ # 27 ]

Ik zie dat ik nog niet het uiteindelijk resultaat van het lakken van het blok in dit topic heb staan red face


Met de volgende lak Ford-Green

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook