capt kok schreef:
Je kan beginnen met het loshalen van de benzineslang bij de carburateur en checken of daar wel benzine uit komt.
Wel even een potje er onder houden!
En geen vonken of sigaretten in de buurt!
Bedankt voor al jullie tips weer!
Vandaag de cabarateur schoon gemaakt . Daar was ook niks aan te zien. Bougies eruit gehaald en deze vonken gewoon.
Remmen reiniger in de cabarateur en nog steeds geen leven .
Na enige navraag bij Konijnendijk in Bergschenhoek besloten om hem as zaterdag naar hem te brengen zodat er een keer goed naar gekeken kan worden.
Wij weten het niet meer .
Vonk + benzine= boem. Maar bij deze ds niet.
Dit weekend moet hij ook uit z’n tijdelijke onderkomen zijn en z’n nieuwe onderkomen is pas vanaf maart beschikbaar.
Dan maar weer op de ambulance!!
Zullen we maar alvast een soort prijsvraag starten waarbij jullie allemaal raden wat er aan de hand is ?
Mij valt wel op dat de auto nogal schudt als je hem start . Weet niet of dit normaal is .
Voel me net als die vrouw van de reclame vroeger:
” IK WIL RIJEN, IK WIL GEWOON EEN STUKJE RIJDEN !!!”
Ruik je benzine aan het einde van de uitlaat?
Ja klopt !
Kan het zijn dat hij simpelweg verzuipt?
Han S schreef:Kan het zijn dat hij simpelweg verzuipt?
Daar lijkt het wel op ja, als je alsmaar blijft pompen tijden het starten verzuipt de motor…
Met plank-gas starten wil nog wel eens helpen.
Auto`s; ID19B Dspecial, XM V6 Exclusive
Het verzuipen moet toch wel voorbij zijn als hij een tijdje gestaan heeft…
Gebruik je de choke wel? (domme vraag misschien?)

Totaal aantal Berichten: 487
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Het meest waarschijnlijk lijkt me een ontstekingsprobleem. Toen je de contactpuntjes hebt schoongemaakt, heb je toen kabels losgehad? Zitten die op de juiste plaats? Heb je verdelerkap op juiste manier geplaatst? Heb je bij schuren contactpuntjes de zaak niet juist vervuild? Is de overgangsweerstand van de puntjes laag? En last but not least: hoe weet je zeker dat de timing klopt? Je hebt de auto gekocht na 10 jaar stilstand, toch? Dus hoe weet je zeker dat de motor liep toen de auto kwam stil te staan?
Verder: heb je compressie? In je vorige post vergat je de 3de ingredient voor lopende motor: (1) ontsteking, (2) benzine-luchtmengsel & (3) compressie. Na 10 jaar stilstand kan het best zijn dat compressie 0 is.
Succes, Matthijs
Vastgekoekte zuigerveer of hangende tuimelaar bedoel je?
Zou kunnen natuurlijk, Koos geeft aan dat ie nogal schudt…
Bougiekabels in verkeerde volgorde vind ik ook wel een goeie…
Je zou eigenlijk een youtube filmpje met geluid moeten maken, misschien maakt dat meer duidelijk.

- HY Type H
- 2CV 2CV6
Ja, of te weinig oliedruk door verstoppingen waardoor er geen oliefilm wordt opgebouwd op de cylinderwanden. Dan is de compressie ook ver te zoeken.
Tja ik hoop het niet. Het gekke is dat hij het wel gedaan heeft 2 weken terug heeft hij even stationair gedraait maar op de vuile benzine die er nog in zat .
De choke gebruiken we uiteraard wel. En als we gas bij geven start hij ook niet
Hopelijk heeft het met de contact puntjes te maken ofzo.
Ti’s wel balen want ik wil er nu eindelijk wel eens een keer mee zweven .
Ik heb eerder een bestelauto gehad waar de distributie van gebroken was en die schudde / shake ook zo als je hem probeerde te starten .
Hopelijk geen dure reparatie.
Plankgas starten heb ik nog niet geprobeerd moet ik dan de choke gebruiken ?
En hoe weet ik zeker of de choke
Goed werkt? Start hij helemaal niet zonder choke ??
Kan er nu niet bij anders had ik wel een filmpje geschoten

- HY Type H
- 2CV 2CV6
als je remmenreiniger in het inlaatkanaal hebt gespoten en hij start niet, dan heb je geen brandstofprobleem.
Dus de auto liep, je hebt aan de contactpuntjes gewerkt en nu loopt de auto niet meer? Dan hebben we de oorzaak wel te pakken lijkt me
Ik heb een nieuwe benzinetank geplaatst , bougiekabels vervangen , contactpunten en rotor schoongemaakt en het luchtfilter vervangen
Maar als de kabels verkeerd zitten moet hij op 2 cilinders gaan lopen . Volgens Konijnendijk
Je zei eerder dat je de bougies er uit hebt gehad en dat je gewoon een vonk hebt. Is dat een krachtige blauwe vonk of een mager rood vonkje? Je ruikt benzine aan de uitlaat en hij gaat niet lopen. Dat wijst op verzuipen. Als je vonk hebt en benzine, heb je nog niet zomaar een brandbaar mengsel en door het pompen met je gas en de choke dicht/uitgetrokken kan je hem verzuipen.
De motor wil dan wel gaan lopen en schudt wat, maar elke keer als je het gaspedaal intrapt spuit je een straaltje benzine rechtstreeks in de inlaat met de acceleratiepomp. Wat je dan moet doen is de choke weer terugdrukken zoals je normaal met een warme motor rijdt, het gaspedaal vol intrappen en daar houden en proberen of madam muziek wil maken.
Als er verder niets aan de motor is veranderd, de bougiekabels niet van plek zijn verwisseld, je een goede krachtige vonk ziet, moet het spul gewoon gaan lopen. Het lijkt me onmogelijk dat deze dame zomaar op alle vier de cilinders de compressie verliest, dus daar zou ik me niet zo druk om maken.
Heb je een voorschakelweerstand op de bobine? Zet dan de plus draad inplaats van op die weerstand eens direct op de bobine en kijk of mevrouw haar ochtendhumeur wil vergeten. Wijven!
Als de bougiekabels op de verkeerde plaatsen zitten zal ze op zijn minst gaat hoesten en snuiven.

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Op het forum van de IDDS-club heb je zelfde vraag uitstaan: tip van vlietmansje niet gelezen?
Condensator vervangen.