Hoi,
Vraagje ivm de bevestiging treiterslang koppelstuk aan chassis. Ik heb blok en bak naast de auto en wil preventief ook de treiterslang vervangen.
Het koppelstuk van de treiterslang zat vast aan het chassis dmv een rubberdop. Deze werd vast gezet door er een boutje doorheen te steken en deze aan te draaien. Het rubber zette uit en klemde zich vast in het chassis. Paar keer opnieuw geprobeerd maar het komt iedere keer los. Moet dit verlijmt worden of kun je het koppelstuk gewoon los laten hangen?
Is alleen het vervangen van het stuk tussen HD regelaar en koppelstuk voldoende of ook van koppelstuk naar voorraad vat? Leidingen zien er nog goed uit….



Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Ak Freak,
Alleen deel van drukregelaar naar Y stuk aan chassis volstaat, dit heet ook de treiterslang omdat je er slecht bij kunt bij ingebouwde motor. Wat trouwens niet. Maar das een andere topic.
Hoe de bevestiging aan het chassis zit kan ik je niet vertellen, hoewel ik de motor er maar vaak genoeg uit gehad heb.
succes.
AK freak schreef:Hoi,
Vraagje ivm de bevestiging treiterslang koppelstuk aan chassis. Ik heb blok en bak naast de auto en wil preventief ook de treiterslang vervangen.
Het koppelstuk van de treiterslang zat vast aan het chassis dmv een rubberdop. Deze werd vast gezet door er een boutje doorheen te steken en deze aan te draaien. Het rubber zette uit en klemde zich vast in het chassis. Paar keer opnieuw geprobeerd maar het komt iedere keer los. Moet dit verlijmt worden of kun je het koppelstuk gewoon los laten hangen?
Is alleen het vervangen van het stuk tussen HD regelaar en koppelstuk voldoende of ook van koppelstuk naar voorraad vat? Leidingen zien er nog goed uit….
Ik snap hem niet helemaal, heb je geen foto van het geheel…














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zit er een ring achter die m5 bout? Dus: bout, platte ring, rubber, Y stuk, ring, moer. Zit het zo?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zoals waterman beschreef, ik zal vanavond foto’s maken.












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De aansluiting onder aan je vat wil vaak ook scheuren. Vervang dat nu je er bij kan..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat zit zo te zien goed. Het is een beetje een brakke constructie moet ik je eerlijk zeggen. Maar, als het rubber soepel is moet het gewoon werken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
zet dat rubber uit als je de bout erin draait?
anders even een langwerpig plaatje erachter,als hij telkens loskomt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja, het zet dan uit en klemt zich vast in het chassis. Maar bij mij floept het er steeds uit. Zal ook wel komen door het olie en vet gehalte het is een smeerboel. Zal het eerst eens een poetsbeurt geven.
Even met remmenreiniger ontvetten, voor weinig te verkijgen bij de Action…
Niet meer met Dasty van de Wybra? of kan het rubber daar niet tegen?
Natuurlijk kan dat ook, echter ik ben aan beide verslaafd