2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
aanschaf nieuwe Xsara Break 1.4 Hdi
wilders
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 06-08-2004

Gepost: 08 augustus 2004 12:48 AM
  [ # 16 ]

hoi,

Ik ben erg blij hoor met de reactie op mijn Topic.

Bij tweedehands auto’s gaat het toch om diesel met goed 100.000 km op de teller, dan ben ik toch bang voor bepaalde slijtage gevoelige reparaties.

En nee, er zal geen karretje of caravan achterkomen.
Het enige kan wellicht een dakkoffer kunnen worden, alhoewel er veel bagage in de Break zou moeten passen, maar je weet maar nooit bij twee kleine kinderen, hoeveel bagage je me moet nemen.

Graag zou ik toch ook nog reactie’ s willen horen van Xsara gebruikers, vooral die ervaring hebben met deze 1.4 HDi diesel.

Verder denk ik dat de 1.4 HDi toch zuiniger zal rijden, we zijn toch geen rijders die steeds als eerste bij het stoplicht weg willen zijn.
En verder houden we ons redelijk aan de maximale snelheid.
Volgens de specifictie’s zou toch de 1.4 Hdi zuiniger moeten rijden dan de 2.0 Hdi.
Of vergeet ik iets in deze.

Zover in ieder geval bedankt voor de reactie’s en suggesties.
Very Happy
mvg
Marco

Xsara Break 2.0 HDi Difference

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 08 augustus 2004 01:17 AM
  [ # 17 ]

1.4 zal best zuiniger zijn. Net als dat de 1.9D zuiniger is dan de 1.9TD. Hij wil gewoon niet zo hard.
Verder kun je natuurlijk altijd kijken naar een demo met een paar duizend km. En wat betreft km stand, die van mij heeft nu twee ton gedraaid. Tuurlijk heb je soms wel een reparatie maar ja, denk eens aan je afschrijving op je nieuwe auto. Daar kun je heeeel wat reparaties voor uitvoeren hoor. En de diesels van cit zijn goed, probleemloos en betrouwbaar. 3-4 ton is echt geen enkel probleem bij goed onderhoud. Nee, tweedehands is natuurlijk altijd goedkoper.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 08 augustus 2004 01:19 AM
  [ # 18 ]
wilders schreef:

Graag zou ik toch ook nog reactie’ s willen horen van Xsara gebruikers, vooral die ervaring hebben met deze 1.4 HDi diesel.

Denk dat er hier op het forum niemand met deze motor rijdt en actief mailt. Of op vakantie is Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 08 augustus 2004 01:29 AM
  [ # 19 ]

misschien een aantal C2 en C3(gewone, Pluriel en XTR) rijders wel, aangezien de motor ook daarin leverbaar is???

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 08 augustus 2004 03:26 AM
  [ # 20 ]
wilders schreef:

Verder denk ik dat de 1.4 HDi toch zuiniger zal rijden, we zijn toch geen rijders die steeds als eerste bij het stoplicht weg willen zijn.
En verder houden we ons redelijk aan de maximale snelheid.

Volgens de specifictie’s zou toch de 1.4 Hdi zuiniger moeten rijden dan de 2.0 Hdi.
Of vergeet ik iets in deze.

Nou…...het is bekend dat een bepaald type auto, met verschillende motoren (in dit geval heb ik het dan over een benzinemotor)...maar wel vrijwel gelijk gewicht…..met de kleinste motor qua CC’s beslist niet zuiniger wil rijden dan een iets grotere *broer*.

Voorbeeld…..de BX is ooit geleverd met een 1.4…1.6 en 1.9 motor.
Alleen de 1.9i motor was/is duidelijk een krachtpatser voor een auto van rond de ton gewicht…de 1.6i is precies goed…en de 1.4i kan goed meekomen, maar men klaagt vaak wel over het hoge(re) toerental wat die motor moet maken om *mee te komen* zal ik maar zeggen.

Of neem de Xantia maar (is wat recenter)....die ze met een 1.6i….1.8i….2.0i….ook nog 16-kleppers en zelfs een V6 leverden.

Met verschillende Xantianen hebben wij daar uitvoerig discussie’s over gevoerd….en ik kan je zeggen dat wanneer je niet de allerkleinste uitvoering neemt…je meestal wel goed zit. Cool
(of een Xsara ook echt goed *zit* weet ik niet….ik heb het hier dus alleen over de motorisering.) Wink

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 08 augustus 2004 02:01 PM
  [ # 21 ]

Benzine motoren gaan meestal zuipen als je behoorllijke presataies wil, bv met een 14 meekomen met een 16. Dan kan die 14 dus meer gaan verbruiken dan een 16. Met diesels het je dat vaak niet omdat die dingen gewoon niet hard willen. Een benzine motor jaag je tegen z’n maximale toeretal aan. Diesel heeft maar een laag maximaal toerental dus wil dan gewoon niet harder.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 08 augustus 2004 06:11 PM
  [ # 22 ]

2e hands heb je waarschijnlijk meer onderhouds kosten maar ook veel minder afschrijvings kosten.
Bij een nieuwe schrijf je de eerste 3 jr gauw 50% af (was bij mijn auto wel zo was 3 jr oud en koste nog 50% van de nieuw waarde)

En dat is altijd meer dan het beetje extra onderhouds kosten, kan er op letten als je een 2de hands neemt met km stand van 110 dkm dat je bedingt dat de distributieriem varvangen wordt voor de koop.

Ook even leten opbanden en remmen dan heb je de grootste kosten posten wel gehad voor een 2de hands auto.

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 08 augustus 2004 07:03 PM
  [ # 23 ]
zx19d schreef:

2e hands heb je waarschijnlijk meer onderhouds kosten maar ook veel minder afschrijvings kosten.
Bij een nieuwe schrijf je de eerste 3 jr gauw 50% af (was bij mijn auto wel zo was 3 jr oud en koste nog 50% van de nieuw waarde)

En dat is altijd meer dan het beetje extra onderhouds kosten, kan er op letten als je een 2de hands neemt met km stand van 110 dkm dat je bedingt dat de distributieriem varvangen wordt voor de koop.

Ook even leten opbanden en remmen dan heb je de grootste kosten posten wel gehad voor een 2de hands auto.

Klopt inderdaad…..laat ik het zo zeggen, als ik rond de 18.000 euro te besteden had en graag een nieuw type Xsara diesel zou willen hebben….dan zou ik voor deze kiezen (mooie kleur trouwens) is ruim 2 jaar oud en heeft er net 89.000 km opzitten….wat voor een 2.0 HDI betekend dat hij *net* ingereden is, zal ik maar zeggen. Cool

Dit model kostte in 2002 nieuw (zie ook http://www.autoweek.nl ) :
€ 24.770 Exclamation

Dan zit je ook nog met het evt inruilen van je oude auto….maar je steekt die 7000.- euro (= ong 15.500 ouderwetse Guldens !) wel in je zak…....zeg dat je er (om hem net zo goed als een nieuwe wilt hebben) 2000.- euro aan moet besteden….voor nieuwe banden, remmen, distr.snaar en noem maar op…..dan heb je WEL een auto met een krachtige(r) 2.0 HDI…..en reken maar dat als je er normaal mee rijdt…..je niet veel duurder uit bent qua verbruik, dan die 1.4 HDI…ook al zou die volgens de fabrieksgegevens wat zuiniger moeten zijn… Confused:

Verbruik 2.0 HDI = *gecombineerd* 5,5 l/100km
Verbruik 1.4 HDI = *gecombineerd* 4,5 l/100km

Maar reken maar dat je het zult merken met rijden….of je in een 2.0 HDI of 1.4 rijdt. Cool
En vooral als je er met je gezin op uittrekt en flink beladen bent….dan heb ik het nog niet eens over een aanhanger erachter.

Profiel  
 
wilders
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 06-08-2004

Gepost: 16 augustus 2004 11:57 PM
  [ # 24 ]

gekocht een Xsara ???

Hoi,

Nou zoals sommige wel gelezen zullen hebben in een andere Topic, hebben we besloten om de Xsara Break 2.0 HDi te kopen.
De levertijd is ongeveer 6 a 8 weken. Lijkt me een normale levertijd!

Zodra ik mee ervaring kan vertleen over deze auto laat ik dit weer weten.

Xsara Break 2.0 HDi Difference

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 17 augustus 2004 01:07 AM
  [ # 25 ]

Re: gekocht een Xsara ???

wilders schreef:

Hoi,

Nou zoals sommige wel gelezen zullen hebben in een andere Topic, hebben we besloten om de Xsara Break 2.0 HDi te kopen.
De levertijd is ongeveer 6 a 8 weken. Lijkt me een normale levertijd!

Zodra ik mee ervaring kan vertleen over deze auto laat ik dit weer weten.

Prachtig !.....En ? ....hebben wij er aan meegeholpen, met je besluit ? Smile

En heb je ook met de 2 types HDI’s proefgereden ??
Zo ja…...dan zijn we natuurlijk benieuwd naar je ervaringen. Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook