3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
2 Foutjes bij BX’en
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 15 augustus 2004 03:19 AM
  [ # 31 ]

Winnetou schreef:

Hmmm.. dat was in de Visa toendertijd best goed geregeld. Asbak zat lekker hoog, goed onder handbereik en ook nog ‘s lekker groot van formaat. Rokersauto in optima forma!!

Asbak gebruik ik altijd als snoep bak werkt ook prima en idd in de asbak van de visa kon meer dan in die van de ZX.

Bij kopen van een 2de hands let ik er ook op als er in gerookt is ruik je dirrect en hoef ik hem al niet meer.

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 15 augustus 2004 02:15 PM
  [ # 32 ]

wij gebruiken de asbak gewoon regelmatig althans mijn vriendin. ik vind het op een goeie plek zitten overigens. ik tip meestal mijn as af naar buiten, ook vanwege de stank.
en wat de ergonomie betreft, ik vind alles wel goed ziten eigenlijk. de mistlamp-schakelaar hadden wel iets meer open mogen zitten, en niet zo weg gepropt,
maar verder vind ik het wel goed zo, ook wat de radio betreft.
heb geen last dat de radio zo ver naar beneden zit, want mijn frontje klapt toch naar voren, en dan kijk ik er precies recht op naar beneden Wink
en de rest doe ik met de afstandsbediening. dus geen klachten daarover Cool

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 augustus 2004 06:57 PM
  [ # 33 ]
vortex schreef:

(...) ik tip meestal mijn as af naar buiten, ook vanwege de stank. (...)

Een beter milieu begint bij jezelf Evil or Very Mad

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 15 augustus 2004 07:36 PM
  [ # 34 ]
Lelijke Eend schreef:
vortex schreef:

(...) ik tip meestal mijn as af naar buiten, ook vanwege de stank. (...)

Een beter milieu begint bij jezelf Evil or Very Mad

Weleens achter een 2CV gereden ? Twisted Evil  Mr. Green

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 augustus 2004 08:34 PM
  [ # 35 ]

Ja, gister nog. En aangezien van beide Eenden het CO-getal vast in orde was, is dat geen punt.

Sorry, maar ik vindt afval (of dat nou sigarette-as of een verpakking van een candybar is) schandalig !

En ik help het milieu al door zo zuinig mogelijk te rijden.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 15 augustus 2004 10:43 PM
  [ # 36 ]
Lelijke Eend schreef:

Ja, gister nog. En aangezien van beide Eenden het CO-getal vast in orde was, is dat geen punt.

Sorry, maar ik vindt afval (of dat nou sigarette-as of een verpakking van een candybar is) schandalig !

En ik help het milieu al door zo zuinig mogelijk te rijden.

millieu Shocked  dan moet ik met mijn auto gelijk van de weg…mijnes heb een CO van 4,5. als ik dat niet doe loopt ie niet eens stationair meer…...
oww ja, hij loopt 1 op 5…en dan ook nog een zonder cat…open pijp, dus millieu vriendelijk wil ik mijn auto niet noemen Surprisedops:
en as is ook een natuurproduct, dus zo slecht is het nog niet denk ik Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 augustus 2004 05:33 AM
  [ # 37 ]

Je kan je afvragen of het nou zinvol is om wat aan het miljeu te doen? zolang de grootste vervuiler hier op de wereld daar niet aan mee wil doen, blijft het water naar de zee dragen. Daar bedoel ik dus dat “geweldige land” aan de andere kant van de grote plas. Daar blijven ze maar grotere en dorstige auto’s kopen.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 16 augustus 2004 12:44 PM
  [ # 38 ]

Mwah, ja en nee. Dat wil zeggen, ik kom af en toe wel eens in Californie om mijn broertje op te zoeken (die woont daar), en het valt me op dat er relatief veel auto’s rondrijden die bij ons in de grotere middenklasse zouden vallen. Meestverkochte auto’s daar zijn de Honda Accord en de Toyota Camry, en de Volkswagen Passat (daar rijdt broertjelief in) doet het daar ook lekker. Aan de andere kant zijn SUV’s daar inderdaad ook geliefd, maar beginnen daar toch ook steeds meer een enigszins ‘fout’ imago te krijgen.
Het overgrote deel van wat daar rijdt is dus maar 1 slagje groter dan wat wij hier gemiddeld rijden, valt best mee.  Wink  Maar elders in de VS kan dit afwijken, ik kan daar niets over zeggen.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 16 augustus 2004 01:08 PM
  [ # 39 ]

2cv-kennis van me zit in Canada voor dit moment, en zegt dat het daar ook wel wat mindert,
door de stijgende olieprijzen enzo.

bovendien is een grote vervuiler als de amerikaantjes wel genoeg vind ik zo!
Ik vind het niet erg om het voorbeeld voor hen te spelen Very Happy

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 augustus 2004 02:43 PM
  [ # 40 ]

Het overgrote deel van wat daar rijdt is dus maar 1 slagje groter dan wat wij hier gemiddeld rijden, valt best mee.  Maar elders in de VS kan dit afwijken, ik kan daar niets over zeggen.

Ja ok, maar de motoren zijn wel altijd flink groter, wij kiezen voor een zuinige 1.1 of 1.4 of steeds vaker een schone diesel.
Een V8 of V6 met een inhoud van min. 3 liter is daar eerder regel dan uitzondering. De gemiddelde VW passat, Toyota Camry, Honda die hier rijden hebben meestal een kleinere benzine motor of een diesel.

Het is inderdaad wat sommigen hier zeggen, verbeter de wereld/milieu en begin bij je zelf, gelukkig geven wij daar wel het goede voorbeeld van Razz

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 16 augustus 2004 06:37 PM
  [ # 41 ]

Ehm.. nou wil ik best advocaat van de duivel Twisted Evil  Twisted Evil  spelen: wat voor auto zou jij gaan rijden als de houderschapsbelasting zou worden afgeschaft en de brandstof 10x zo goedkoop zou worden? Persoonlijk zou ik me dan achter mekaar een XM V6 aanschaffen! En dat is toch lange tijd zo ongeveer de situatie geweest in de VS. Het feit dat wij in Europa milieuvriendelijker zouden rijden is toch vooral opgelegd door de hoge belastingen en brandstofprijzen (ook mede door belastingen) hier.

Overigens kent Californie een van de strengste wetgevingen ter wereld t.a.v. milieu-eisen voor motorvoertuigen. Geloof me, jij wilt liever hier wonen, al is het maar omdat er bijna geen Citroens zijn!!!  Crying or Very sad  Crying or Very sad

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 augustus 2004 08:19 PM
  [ # 42 ]

Ik zou het op een PSA auto met een diesel houden, die auto’s zijn nu behoorlijk prijzig door de houderschaps-belasting. Vooruit komen doe je toch wel of het nu een standaard 1.9D, 2.0i16V of V8 5-liter is. Door de snelheids limieten overal mag je toch niet ongestraft harder rijden. In de VS wordt veel strenger gecontroleerd en liggen de maximum snelheden volgens mij ook nog eens lager dan hier in Europa. Confused:

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 augustus 2004 11:21 AM
  [ # 43 ]
ZX1.4i schreef:

In de VS wordt veel strenger gecontroleerd en liggen de maximum snelheden volgens mij ook nog eens lager dan hier in Europa. Confused:

Klopt, maar het scheelt niet zoveel hoor. Op grote doorgaande wegen mag je 70 mijl/ uur rijden, dat ligt vrij dicht bij onze 120 km/h. Men is daar wel strenger wat betreft de boetes, maar de intensiteit van de controles ligt wel zo ongeveer op ons niveau. Maar door de zware boetes houdt men zich daar vrij goed aan de regels. Alhoewel ik van mening ben dat Amerikanen geen goede automobilisten zijn. In Los Angeles houden ze er een nogal verstrooide rijstijl op na… kwestie van aanpassen (= net zo verstrooid gaan rijden Mr. Green ).

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 augustus 2004 11:57 AM
  [ # 44 ]

In Los Angeles houden ze er een nogal verstrooide rijstijl op na… kwestie van aanpassen (= net zo verstrooid gaan rijden ).

Precies, dat doe ik ook als ik in Parijs ben, gewoon aanpassen en karren met je auto Twisted Evil

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 augustus 2004 02:32 PM
  [ # 45 ]
ZX1.4i schreef:

In Los Angeles houden ze er een nogal verstrooide rijstijl op na… kwestie van aanpassen (= net zo verstrooid gaan rijden ).

Precies, dat doe ik ook als ik in Parijs ben, gewoon aanpassen en karren met je auto Twisted Evil

Stoplichtracen in Milaan is ook erg leuk!! Heb dat een keertje met een vriend van me gedaan in een Fiatje 127 (om in Italiaanse stijl te blijven).  Twisted Evil  Twisted Evil  Twisted Evil

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook