Kruis aan wielkant denk ik dan?












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja
Bakzijde is een tripoide
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Rood of Groen?
Ik heb na raadpleging van specialisten besloten het systeem rood te houden. Duur aan olie, aggressief voor lak, hygroscopisch dus elke 2 jaar verversen, lief voor rubber (slangen etc blijven soepel), lief voor veercomfort.
We gaan het beleven
bogaard77 schreef:Ja
Bakzijde is een tripoide
We blijven leren
bogaard77 schreef:Ja
Bakzijde is een tripoide
Wat is dan een homokineet?
Fusees zijn los! Oog van de draagarmen heetgetstookt, 1 tik met een moker was voldoende…dank voor alle advies.
Vraagje. Ik heb een wiellagerblok in de koudontvetter gedompeld en twijfel of ik ze moet demonteren om de lagers te bekijken, oude vet eruit te halen. Wat denken jullie?





























Totaal aantal Berichten: 10492
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het wiellager?? Ga er maar aan staan. Een speciale moer en ik dacht zo’n 400Nm.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ah joh, steeksleuteltje.
Zit geborgd met een schroef en een centerpunt ook denk ik. Niet doen? er zit volgens mij geen speling op, draait prima…gewoon nieuw vet erin?





























Totaal aantal Berichten: 10492
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, maar dan moet het toch uit elkaar. Of een smeernippel monteren zoals hier al eens eerder beschreven is. Dat is natuurlijk het mooiste, want gezien de afmetingen gaan deze lagers, mits goed gesmeerd, nooit kapot.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Er zit een smeernippel op bij de fusee…maar die is voor de fusee zeker
Kijk even hier naar Ton: http://www.mijnalbum.nl/Album=PECX3GXE
Hoi Han, snap het niet helemaal. Wat is dat zwarte apparaatje met die schuifknop? Is dat kaarsje om het boorsel vast te houden? En wat gebeurt er dan als je doorboort?
Ton, Egbert heeft het hier uitgelegd. Hij boort een klein gaatje met veel vet om het boortje om het boorsel op te vangen. Dan sluit hij het gat af met kaarsvet zodat er geen troep in het lager komt, maakt het gat op maat, tapt er draad in en monteert de smeernippel.
Slim is het woord dat me als eerste te binnen schiet.
Dan ben ik dom vrees ik…;-), je moet door het huis heen toch met die boor dus ik snap niet goed wat die kaars dan tegenhoudt aan boorsel. Ik neem aan dat kaarsvet en boorsel in het lager verdwijnen.
En ik heb assen/wiellagerblok zijn bij mij van het oude type of maakt dat niks uit?