3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Wat mis ik in de DS5?
kingscup
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 27-02-2013

Gepost: 01 maart 2013 08:35 AM
  [ # 31 ]

inmiddels 2 weken met een DS5 hybrid 4 business executive op de weg. prima auto. mijn eerste Citroen dus heb geen vergelijkings materiaal.

echter zijn er paar zaken die mij opvalen/mis
-koffiebeker houder, en niet die links voor in de deur, heeft iemand hier een goede oplossing voor
-dashboard kastje, inderdaad klein. ga proberen de tip om manual onder de stoel
- USB/AUX ingang kapot, gaat van de week gemaakt worden
-wil graag dat hij default op sport-stand blijft staan ipv automaat, kan dat?


ik ben daarnaast opzoek naar een houder voor een IPAD-mini, iemand een suggestie?

dank

Profiel  
 
yo-1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-2012

- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 01 maart 2013 01:22 PM
  [ # 32 ]

De eigenschap van de Hybrid control om na elke stop terug te springen naar de Auto stand is inderdaad zeer irritant.

Ik vind het zelfs raken aan verminderde rijveiligheid: Bij de vele sneeuwdagen de afgelopen maanden, en op wintersport, had ik graag gezien dat hij op 4WD bleef staan ook na een stop. Nu moet je er elke keer maar weer aan denken de 4WD in te schakelen elke keer dat je de auto start….

Profiel  
 
Marius van Putten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 15-03-2013

Gepost: 15 maart 2013 01:52 PM
  [ # 33 ]

Komende week onze DS5 ophalen. Wat wij gelijk al miste tijdens testrit waren de bekerhouders. Ze zitten wel in de deuren maar verder niet. Weet iemand hier een goede oplossing voor?

Citroen DS5 Hybride 4 business executive (blanc nacre)2013
Saab classic cabrio 16V Turbo 1987

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 17 maart 2013 11:07 AM
  [ # 34 ]

HP vering… Echt een misser. Voor mij is dit het grootste struikelblok om deze wagen te bestellen. Echt iets waarin Citroën onderscheid kan maken t.o.v. de Duitsers. Ik vind HP vering een genot in mijn huidige C5 Ph111, ondanks dat deze stugger (vanwege snelheid) dan mijn DS. Klinkerweggetjes, snelwegen, het rijdt allemaal een stuk rustiger, waardoor je uitgerust de auto uit stapt. Ik ervaar het als een groot comfort.

Maar goed, 14% bijtelling van de hybride maakt een hoop goed. Hij rijdt voor de rest lekker. Die robotbak vond ik tijdens een proefrit niet hinderlijk, maar dat is maar een kort stukje natuurlijk.

Profiel  
 
thijs1979
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 11-03-2013

Gepost: 17 maart 2013 10:42 PM
  [ # 35 ]

Ik snap de ophef over die vering niet zo goed. Dit is iets waar volgens mij alleen fervente citrofielen over klagen. Ik ben wel eens op vakantie geweest in een Xantia (geleend) en dat voelde alsof ik op een boot zat ipv in een auto. Ik denk ook dat de DS5 met opzet iets ‘sportiever’ gemaakt is, en daar past strakkere vering beter bij. Daar is nu eenmaal een grotere doelgroep voor.

Overigens vind ik persoonlijk in het algemeen de hele discussie over ‘die auto rijdt wel goed’ en ‘die auto rijdt niet goed’ of ‘in deze auto voel je elk hobbeltje’ en ‘deze auto helt iets te veel over in de bochten’ behoorlijk overdreven. Volgens mij rijdt elke auto van 30.000+ euro prima. Het is alleen een kwestie van wennen. Ik zou dan ook dagelijk in elke auto kunnen rijden. Wat je ook kiest, na een paar weken rijdt je gewoon ‘een auto’ en het maakt weinig uit of dat nu een 308, een DS5 of een 5-serie is. Maar goed dat is mijn persoonlijk mening, en ik weet dat veel mensen het daarmee niet eens zullen zijn.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 17 maart 2013 10:44 PM
  [ # 36 ]
Marius van Putten schreef:

Komende week onze DS5 ophalen. Wat wij gelijk al miste tijdens testrit waren de bekerhouders. Ze zitten wel in de deuren maar verder niet. Weet iemand hier een goede oplossing voor?

Geen bekers meenemen?

Profiel  
 
Marius van Putten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 15-03-2013

Gepost: 18 maart 2013 11:09 AM
  [ # 37 ]

Er gaat niets boven een goede bak koffie meenemen als je vroeg onderweggaat voor bijvoorbeeld een vakantie. Of wanneer je gewoon voor werk op de weg zit en af en toe een bak koffie of flesje drinken wilt meenemen. Daarom dus een bekerhouder oplossing.

Iemand een idee?

Citroen DS5 Hybride 4 business executive (blanc nacre)2013
Saab classic cabrio 16V Turbo 1987

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1739
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 18 maart 2013 03:24 PM
  [ # 38 ]

Jammer dat de DS5 gewoon niet op een C5 onderstel staat, die is simpelweg superieur ...
Voor mij een reden om geen DS5 te gaan rijden Wink

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
thijs1979
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 11-03-2013

Gepost: 18 maart 2013 03:50 PM
  [ # 39 ]

Wat is er dan precies zo superieur aan? Volgens mij is het gewoon een kwestie van smaak. Ik wil voelen dat ik in een auto zit, en wil niet het gevoel hebben dat ik op een boot zit. Voor mij is dat hydropneumatisch gedoe een drama.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 maart 2013 03:53 PM
  [ # 40 ]

Typisch een opmerking van iemand die geen idee heeft van wat hydropneumatiek is en hoe dat bij moderne citroens geregeld wordt. Niets boot, gewoon superieur comfort én voertuigcontrole.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
thijs1979
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 11-03-2013

Gepost: 18 maart 2013 03:56 PM
  [ # 41 ]

Ik heb ooit een lange reis in een Xantia gemaakt en ik vind het niks. Ik wil de weg voelen, en gezien het grote aantal ‘Duitse’ rijders, zijn veel mensen het met me eens. Dus slimme keuze van Citroen want ze spreken nu een veel grotere doelgroep aan.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 maart 2013 03:59 PM
  [ # 42 ]

Dat valt te bezien. Door de keuze om voor wokkelvering te gaan laten ze ook een hele grote groep kopers liggen: mensen die jaren citroen rijden en een ds5 een prachtige auto vinden maar hem zonder hydropneumatiek écht niet willen. En dat zijn er meer dan je denkt. Daarbij kan je één ervaring met een xantia niet vergelijken met de huidige computergestuurde vering van de C5 e C6!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
thijs1979
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 11-03-2013

Gepost: 18 maart 2013 04:01 PM
  [ # 43 ]

Sja maar er zijn wel veel meer rijders die ‘wokkelvering’ gewend zijn, dan de hp-vering. Dus vandaar die grotere doelgroep.
En degenen die per se hp willen kunnen toch bij de C5 blijven?

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 18 maart 2013 05:49 PM
  [ # 44 ]

Dat argument houdt geen stand. Liefhebbers van wokkelvering -inderdaad de meerderheid- kunnen in meerderheid ook al jaaaaren terecht bij de overige merken… Van die groep gaat Citroën dus echt niet ineens enorm profiteren wanneer nog uitsluitend conventioneel geveerde modellen worden aangeboden.
Citroën heeft in de loop der jaren een hele trouwe vaste klantenkring opgebouwd. De merktrouw van Citroënrijders is echt bovengemiddeld. Die klanten kozen ooit voor Citroën ofwel vanwege de eigenzinnige modellen ofwel vanwege het superieure comfort* dat -met name- de hydropneumatische vering biedt. Veel van die trouwe Citroën-klanten zijn zo via een Eend uiteindelijk in de hydropneumatisch geveerde modellen terecht gekomen. Nu is de eigenzinnigheid al een poosje verdwenen bij Citroën, maar de hydropneumatische vering is nog altijd een unique selling point. Wanneer dat ook nog verdwijnt zet dat m.i. de bijl aan de wortels van het merk Citroën. Wat is een Citroën dan immers nog anders dan een gerebadgede Peugeot?


*Dat is dus wel degelijk zo! Dat jij op basis van je ruime ervaring -een (1) keer gereden met een Xantia- een andere mening bent toegedaan komt dan ook geheel voor jouw rekening.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 maart 2013 05:54 PM
  [ # 45 ]
thijs1979 schreef:

En degenen die per se hp willen kunnen toch bij de C5 blijven?

Bij de C5 heb je de keuze: stalen veren voor de schrapers-modellen (lees: leasemarkt) en veerbollen voor de modellen met een zwaardere motor en luxere uitrusting. Voor ieder wat wils. De DS5 spreekt qua vormgeving vele échte citroënrijders aan, maar omdat het ding voor die groep veels te hard geveerd is haken juist die mensen af. Het is ronduit jammer dat de Ds5 niet op een c5 onderstel staat maar op een veel minder peugeot bodemplaatje gezet is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook