1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Aanschaf ID 1967
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1269
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 20 maart 2013 09:15 PM

Na 20 jaar geen ds meer gereden te hebben ben ik in de mogelijkheid een id uit begin 67 te kopen. Het is een exemplaar met groen systeem en enkele ronde koplampen met aparte verstralers. Helaas met een 4-bak en 1900 motor.
Ogenschijnlijk is het een redelijk exemplaar die de meeste tijd in z-Fr heeft gereden maar nu wel laswerk behoeft.
Mijn vraag is; is dit een gewild model die het waard is om op te knappen?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 maart 2013 09:41 PM
  [ # 1 ]

Tja dat ligt aan de kosten van de auto en het opknappen ervan denk ik zo…
Waar denk je totaal op uit te komen?

Elke vorm van ID/DS heeft wel een bepaalde waarde, in vergelijking met een CX ligt die van een ID/DS normaal een stuk hoger.
Een 2de neus is toch wat zeldzamer dan een 3de.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1269
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 20 maart 2013 10:00 PM
  [ # 2 ]

Ik zal even proberen een fotootje te plaatsen

Afbeelding Bijlagen
id forum.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 maart 2013 10:01 PM
  [ # 3 ]

Zo, da’s best wel een pakhuis… Spuitwerk a la Francaise….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 20 maart 2013 10:06 PM
  [ # 4 ]

Nu ben ik benieuwd, ik zie enkel een blauwe DS Rolling Eyes . Wat zie jij dan waterman, als kenner?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 maart 2013 10:08 PM
  [ # 5 ]

Een vochtige ondergrond, een verkeerde kleur, de luchtinlaten meegespoten en volgens mij ook een ietwat minder fris stuur…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 20 maart 2013 10:17 PM
  [ # 6 ]

Nu je het zegt, die luchtinlaten. Wat die ondergrond betreft is het natuurlijk te zien hoe lang ie daar al zo staat, een maand of een paar jaar.

Hehe, ik zie nu nog maar dat de buitenspiegel rechts tegen het raam ligt…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 maart 2013 10:22 PM
  [ # 7 ]

Hoe is het interieur?
Dat wil na een halve eeuw vaak ook wel aardig dun zijn als het niet vervangen is.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1269
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 20 maart 2013 10:23 PM
  [ # 8 ]

Auto is net gewassen, vandaar de natte ondergrond.

Profiel  
 
Snoet
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 22-05-2011

Gepost: 20 maart 2013 11:46 PM
  [ # 9 ]

Waarom stel je de vraag of het een gewild model is ? Gaat het om opknappen en dan met winst doorverkopen ?
Zo niet, dan is het simpeler: als je de combinatie tweede neus/ID mooi vind -bijvoorbeeld vanwege de eenvoud- en je bent op zoek naar een leuk opknapproject, dan is het vooral een kwestie van prijs/tijd versus kwaliteit.
Een goede basis scheelt heel veel werk. Groen systeem is een pluspunt, 4-bak is geen bezwaar, tenzij je vooral snelweg wilt rijden. Bekijk ook eens het draadje met aankooptips.

Je kunt wat gerichter reacties verwachten als je wat meer vertelt over je wensen en plannen, meer details over de staat van de auto en de vraagprijs.

Tenslotte: na 20 jaar weer aan een DS beginnen: goed idee en alvast veel plezier gewenst !

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 maart 2013 12:04 AM
  [ # 10 ]
waterman schreef:

Een vochtige ondergrond, een verkeerde kleur, de luchtinlaten meegespoten en volgens mij ook een ietwat minder fris stuur…

Je bedoelt kleur past niet bij het jaartal?
Dacht dat deze kleur wel geleverd is
@cxj ik denk dat je de foto’s van de technische staat al hebt,en hoe is die?(plaatwerk en bodem dus)
Heb je al met de buren overlegt? Laughing

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1269
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 21 maart 2013 04:46 PM
  [ # 11 ]
Snoet schreef:

Waarom stel je de vraag of het een gewild model is ? Gaat het om opknappen en dan met winst doorverkopen ?

Nee, opknappen en met winst doorverkopen zeker niet. Diegene die daar wat mee heeft kunnen verdienen moet nog geboren worden. Wink Mijn mening is dat als je ergens veel tijd en moeite in steekt je wel een interessant model moet nemen. Belangrijk is natuurlijk dat de basis goed is.
Omdat ik al zo lang uit het DS wereldje ben dien ik nog wat bijgespijkerd te worden, vandaar mijn vraag.
Overigens, mocht ik er zelf van af zien dan zou het mooi zijn als ik er iemand mee helpen kan die er wel wat in ziet.

Profiel  
 
Snoet
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 22-05-2011

Gepost: 21 maart 2013 11:26 PM
  [ # 12 ]

Persoonlijk vind ik de tweede neus met tweede dashboard het mooist, maar dan weer bij voorkeur in de DS uitvoering. Er zijn genoeg trouwens ID’s en DS’sen te koop, dus ik zou me niet snel laten verleiden tot een toevalstreffer, tenzij het misschien een hele goede auto is voor heel weinig geld.
Beter is het om wat rond te kijken op de website http://www.nuancierds.fr . Daar vind je zo’n beetje alle uitvoeringen die er zijn. Waarschijnlijk zul je gelukkiger worden door om aan de hand van dit materiaal te bedenken wat je zelf zou willen, dan aan anderen te vragen welke modellen zij het liefste zien.

Maar goed: ik geloof dat voor de keuze in neuzen geldt dat de het vooral een kwestie is van smaak, maar van de derde neus zijn er verreweg het meest. Verder zijn vooral de luxere uitvoeringen populair (DS, pallas, leer). De fervente rijders kiezen voor een latere (sterkere) motor met 5-bak. De echte sleutelaars voor een vroege versie met rood systeem en halfautomaat. De welgestelden kopen een cabrio.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1269
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 22 maart 2013 12:20 AM
  [ # 13 ]

O.k. duidelijk. Bedankt.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 23 maart 2013 01:43 PM
  [ # 15 ]

Het restaureren van een ID of DS is evenveel werk met evenveel kosten. Uiteindelijk gaat de DS meer waarde hebben dan een ID. Zo ook het verschil tussen een DS en een pallas. Alhoewel de kosten voor allerlei pallas onderdelen die niet op de DS zitten wel meer geld kosten.
Of je nu een 19 motor laat reviseren of een DX2 (DS21 motor) zal even veel kosten maar de DS heeft met de 21 motor weer meer waarde.

Dus wil je graag na je restauratie een gewilde en goed verkoopbare DS die leuk geld op kan leveren restaureer dan een DS21 M Pallas met lange 5 bak. Liefst modeljaar 67, 68 of 69. 

Wil je voor de lol een 67-er ID om er lekker mee te rijden dan zou ik als ik jou was meteen een goed exemplaar kopen. Dan heeft degene van wie je die ID koopt de dure restauratie kosten betaald. Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook