3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Schone slaper wil niet ontwaken ( ds 19 confort )
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 14 februari 2013 11:18 AM
  [ # 31 ]

als je het ontstekingshuis niet hebt verdraaid en de verdelerkap er goed op hebt zitten gok ik in het kader van de prijsvraag toch echt op de verkeerde ontstekingsvolgorde als gevolg van verkeerd zittende bougiekabels. Niet alleen de volgorde 1342 telt maar ook moet de rotor wijzen naar de 1e cylinder voor ontsteken van 1e cylinder (vliegwielzijde).
Ben benieuwd wat ik ga winnen cheese

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 februari 2013 01:08 PM
  [ # 32 ]

Is de accu in goede conditie? Ik heb een engelse auto met zes cilinders en 4.2 liter inhoud en die startte altijd probleemloos. Maar dat ging zomaar een stuk moeilijker. De startmotor leek goed rond te gaan, maar hij wilde maar heel moeizaam tot leven komen. Tot ik tijdens het starten het portier open had en zag dat tijdens het starten de binnenverlichting ongeveer aan en uit ging op het ritme van de startmotor.

Een nieuwe Bosch Silverline accu opgehaald, in de auto gezet, starten en onmiddelijk lopen. En die accu doet het na zeker zeven jaar nog steeds prima.

Profiel  
 
Twoglory
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 10-02-2013

Gepost: 23 februari 2013 07:19 PM
  [ # 33 ]

Excusses dat het zo lang duurde voordat jullie een reactie terug kregen.

Inmiddels draait de motor en heb ik gisteren voor het eerst (!) een stukje met haar kunnen rijden.
Het bleek inderdaad aan de ontsteking te liggen.
De rotor maakte geen goed contact en 2 bougies waren defect.

Hij rijdt nu super lekker moet alleen nog zorgen dat de kilometer teller en de toerenteller gaat werken.

Ook schokt de motor als je gas geeft tussen een bepaald toerental ( kan niet zeggen welk toerental omdat de teller defect is )
als je dan iets meer gas geeft schokt hij niet.

Moest wel erg wennen aan de rem.. werkt nogal snel haha

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 21 maart 2013 10:58 PM
  [ # 34 ]

Uitgedroogde rubbers van de motor-steunen ?
Zijn het de originele banden die er nog onder zitten ? Als de auto hier ook maar enigszins op heeft gerust, zullen deze een vlak stukje loopvlak hebben op die plek wat een beetje tijd kost om eruit te rollen. Zijn er haarscheurtjes op de omtrek van de banden te zien, dan zo snel mogelijk vervangen om klapbanden te voorkomen.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 21 maart 2013 11:45 PM
  [ # 35 ]

Uhm…hoe kwamen we van een schokkende motor op slappe en uitgedroogde banden?

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 22 maart 2013 02:24 PM
  [ # 36 ]

Zucht, schokkende motor kan door slappe motorsteunen komen en uitgedroogde banden kan je zomaar hebben als je een schone slaper wil ontwaken, zoals in de topic staat.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook