@ Bogaard: Versleten is heel goed mogelijk. Dan is vervangen/reviseren de optie?
@ Stef Sep: Heb je dit zelf vervangen?












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
yep. Gereviseerd kopen is het simpelst!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Voor twee keer de prijs van de auto. Nee, dat gaat niet gebeuren












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Helaas is dat wel de enige manier om het goed op te lossen als het stuurhuis versleten is.
Ik heb nu al veel verschillende verhalen gehoord en gelezen dat een ander stuurhuis of andere manier van reviseren niet de gewenste oplossing bied.
De beste oplossing wordt aangeboden door Citrotech, bekijk anders even de filmpjes daar op de website van Citrotech waar het uitgelegd wordt












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ook de duurste. Misschien ga ik m’n ds in onderdelen slijten. Dan komt er een goed gebruikt chyparse stuurhuis te koop voor 350,-
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Beste mensen, ik begrijp heel goed dat als het stuurhuis op is, vervangen door een revisie exemplaar het beste is. En ook heb ik inmiddels gezien/gehoord dat citrotech daarin goede kwaliteit biedt. Maar het gaat gewoon niet gebeuren.
Als er dingen zijn aan het stuurhuis en LHM systeem die ik zelf kan verbeteren, dan doe ik dat. Ik heb bijvoorbeeld het filter nog nooit gezien. Misschien moet ik die eens vervangen. Dat soort klusjes.
Helpt het niet? Jammer. Het rijdt prima zo. En ik heb niet de illusie dat mijn DS nog weer een ware klassieker gaat worden. Zolang die rijdt, moet alles degelijk en functioneel zijn, dat is genoeg.
(En voor degenen die zich afvragen waarom ik dan wel mijn plaatwerk wil gaan restaureren: Dat vind ik mooi werk!)
@Bogaard, dat is een mooi aanbod. En ik denk dat als mijn DS in beter staat was, ik er graag gebruik van zou maken. Maar nu heb ik echt het gevoel dat het dat niet waard is. Dus ik pas.














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
@ Wilfred & Geesje; eerste keer zelf gedaan en daarmee de o-ringen stukgedrukt, 2e keer laten doen en sindsdien probleemloos
Hmm, er begint me iets te dagen. Heb je hier ook niet iets over geschreven in een eigen topic?
Edit: Ik heb het gevonden.
(zo ja, zou je me even kunnen helpen met waar het staat)
En ben je er ook achter gekomen wat je fout gedaan had?














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ja, het was het draadje; Paniek; week voor vakantie stuurbekrachtiging lek
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/219496/
Het rondsel heft een scherp randje bij het tandwiel, deze kan de o-ringen kapotdrukken. Uiteindelijk heeft een lokale o-ringenboer het voor mij gemaakt.
Is het nog veel werk om je stuurhuis eruit te sleutelen?














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Het rondsel is er zo uit; een paar minuten werk. Het stuurhuis zelf is een paar uur.












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De eerste keer ja. Ik doe het in een uur.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zo, een hele tijd niets te melden gehad. En dat komt omdat het gewoon lekker gaat. Ik heb inmiddels sinds december zo’n 7000 km gereden. Na wat opstartproblemen (de eerste 1-2k) heb ik geen gedoe meer gehad. Dus nu is het echt heerlijk toeren.
Ivm de belasting regelingen leek het een sloper te worden, maar zoals het nu lijkt valt het gunstig uit. 40 jaar wordt de grens voor lpg, en de mijne is van 1973. Dit betekend, dat als de regels er zo door gaan ik door ga met mij restauratieplannen. Want hij is net belastingvrij!
Als er een kwarttarief of dagenkaart gekomen was na 40 jaar, was het een sloper geworden.
Nu ga ik weer vol goede moed verder!
De DS is vandaag verkocht en opgehaald.
Ik heb duizende kilometers heerlijk mee gereden, en nu is het tijd voor wat anders. Ik heb nog een DAF 44, als klein project staan. Die moet nu maar eens apk krijgen en dan ook de verkoop in.
Daarna ga ik weer op zoek naar een lekkere daily.
De DS was echt een heerlijke auto om te rijden, een ware kilometer vreter. Alleen ben ik er blijkbaar de persoon niet naar om een auto te lang in mijn bezit te hebben. Ik speur altijd de advertenties af, op zoek naar iets nieuws. Maar ik sta mezelf niet te kopen voor ik het oude kwijt ben. Dus nu mag ik weer zoeken!
De DS zal vanaf 20 juni te zien zijn een een kunst tentoonstelling in Hoog Catarijne in Utrecht, in 1 van de parkeer garages. samen met nog meer autos uit 1973. Ter ere van het 40 jarig bestaan van het winkelcentrum.
Gaan we nog wat van je horen? Hoe het verder gaat met je autogekte? Toen ik jouw leeftijd had reed ik in een Fiat 500 van 100 gulden.