POWER UP olie , werkt dit echt ?
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 10 januari 2006 11:34 PM

in de winkel zie ik soms van die flessen olieadditieven staan van rond de 30 euro waarvan je motor beter zou presteren. IS dit zo ?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 januari 2006 11:37 PM
  [ # 1 ]

Re: POWER UP olie , werkt dit echt ?

Sigmund schreef:

in de winkel zie ik soms van die flessen olieadditieven staan van rond de 30 euro waarvan je motor beter zou presteren. IS dit zo ?

ik gebruik het ook en ik vindt dat de auto er rustige van gaat lopen en dat als ie koud is beter start Wink

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 11 januari 2006 12:12 AM
  [ # 2 ]

Re: POWER UP olie , werkt dit echt ?

Sigmund schreef:

in de winkel zie ik soms van die flessen olieadditieven staan van rond de 30 euro waarvan je motor beter zou presteren. IS dit zo ?

ik geloof er niet zo in..
Als het allemaal zo goed zou helpen zou het affabriek al in de olie gepropt worden..

Ik geef mijn zuurverdiende geld iig niet aan uit.
Gewoon goede olie in de auto mikken (en niet van de supermarkt olie) is voor mij al meer da voldoende

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 11 januari 2006 09:34 PM
  [ # 3 ]

Die dopes zitten standaart al in je olie. Maar zo af en toe die dosis verhogen kan geen kwaad, eerder goed.

Je poetst toch ook maar 2 keer per dag je tanden? Niet de hele dag door.. Wink

Test

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 11 januari 2006 09:42 PM
  [ # 4 ]

Over het algemeen volstaat elke motorolie om de motor goed gesmeerd te houden. Maar: Zoveel merke en types, zoveel kwaliteiten. Motorprestaties verbeteren met betere olie of olieverbeterende additieven is, afhankelijk van het gebruikte produkt en degebrukkte olie, wel degelijk mogelijk. Alles draait hierbij om wrijvingsvermindering, wat rechtstreeks de prestaties en levensduur ten goede komt. Het verschilt alleen per produkt wat het effekt per bestede euro is. Dat is een kwestie van ervaring. Over bijvoorbeeld dat spul van Tristar Lubricants heb ik zeer positieve geluiden gehoord,
Het schoonhouden van de motor door regelmatig oliefilter en olie te verversen is belangrijker dan exotische dopes door je olie gooien, Zie bijvoorbeeld   dit topic .

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 11 januari 2006 09:52 PM
  [ # 5 ]
jeroen_m schreef:

Van Tristar Lubricants heb ik zeer positieve geluiden gehoord

In de tijd dat ik bus-monteur was, had ik een potje vet van Tristar, waarmee ik dus remcubs & klauwen van touringcars gangbaar hield. Wat een ongelooflijk dun vet was dat. Dat kwam werkelijk overal tussen.

Wynn’s schijnt ook wel goed te zijn in de DOPE wereld.

Test

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 11 januari 2006 10:09 PM
  [ # 6 ]

Het schijnt dat heroine en coke het ook goed doen in de DOPE-wereld Rolling Eyes  Confused  Wink
Of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen?
Er bekruipt mij zachtjes doch indringend een Surprisedfftopic gevoel… Surprisedops:

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 11 januari 2006 10:13 PM
  [ # 7 ]

Op gezette tijden komt er weer eens een nieuw olie/dope mirakel opzetten. Onafhankelijke tests bewijzen echter dat er bijna geen verschil is met het gebruik van “gewone” goede motorolie. Ik geloof er niet zo in.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 11 januari 2006 10:17 PM
  [ # 8 ]

Ik ken een garage houder die erbij zweert!! Ik heb wel eens een druppel van hem op mijn handen gekregen: Super dun glij-spul. Kan me heel goed voiorstellen dat de boel er beter van loopt!!

En wat zijn nou tests: Ze rijden 100 km, gooien die reut erin, rijden weer 100 km, en vergelijken die gegevens. Veel te on-nauwkeurig.

Test

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 11 januari 2006 10:22 PM
  [ # 9 ]

die dope’s die je extra in je motor kan gooien moet je scharen onder het zelvde vakje als het verkoop kanaal smiddags op TV.

eerst lullen ze je de oren van de kop ,hoe geweldig hun product wel niet is.

voorbeeld luchtbed.

word zelfs met een grote buldozer over het bed gereden om de kwaliteit ervan aan te tonen.
vervolgens bestel je het , en gebruik je het ding nooit.
na 5 jaar haal je het tevoorschijn en blijkt ie porreus te zijn waardoor die pomp vrijwel continu blijft jagen, en je nauwlijks kan slapen.

dergelijke dingen moet je dus mooi laten staan en niet geloven in die wondermiddelpraatjes.

los van het tech verhaal, het kan ook averechts uitpakken.
je vernielt namelijk het dopepakked van de fabrikant.
en de gein is dat als je motor bij een normale garage word onderhouden, en je blok loopt in de soep, je de kosten kan verhalen op de olie leverancier (mits aangetoont kan worden dat de olie debed is aan de oorzaak, ) en dat kan heel vaak !

shell bv heeft deze garantie, maar ook Valvoline BP en anderen.

heb jij lekker zitten spelen met dat potje van 30 euri vervalt die garantie ter stond.

nog zo’n voorbeels is die ionisator, waardoor je 10 % zuiniger zou rijden.
ding is niks meer dan een magneet welke om je brandstofleiding gaat.

nou sorry hoor maar als je daar intrapt voor 17,95 ,,is de keus geheel aan jezelf, en ga ik wel wat anders om met mn gaspedaal om wat zuiniger te rijden.

dus die additieven?? wat mij betreft laten staan en je centjes op zak houden, dat leverd meer winst op.

mvgr wupke:die nooit die ellende in de buurd van een auto wil zien.. Wink

Profiel  
 
jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 07-01-2005

Gepost: 12 januari 2006 06:33 PM
  [ # 10 ]

Ik besteed mijn geld ook niet aan dopes die ik door mijn motorolie gooi. Ik koop gewoon goeie, doch niet al te dure motorolie en vertrouw erop dat de fabrikant er voor mij de juiste dopes doorheen heeft gegooid. En om de olie in conditie te houden denk ik dat 1x extra het filter vervangen afdoende is (zeker bij een diesel).
Dat neemt niet weg dat er best hele goeie dopes kunnen bestaan die vanwege patentering niet door smeeroliefabrikanten kunnen worden gebruikt. Er zijn mensen die er helemaal bij zweren en er zijn er die het totaal verwerpen. Ik houd mij verre van beide uitersten en al helemaal van Tellsell-achtige lyrische kletspraat, dus ik lanceer maar weer eens de onvolprezen stelling/dooddoener:“Je kunt niet zeggen dat het niets uitmaakt…”. Cool

`verum ipsum factum’

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 januari 2006 11:33 PM
  [ # 11 ]

ik ga ervan uit dat je motorolie voldoende is, een flesje wonder-up gaat je geen nieuw motor bezorgen

ik gebruik wel af en toe een benzine additief (of diesel) om de boel boven het oliebad te reinigen

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 13 januari 2006 01:29 AM
  [ # 12 ]

Ik ken gevallen waarbij motoren beter gingen presteren met extra dopes in de olie.

Olie, in het algemeen, zorgt er voor dat (ten opzichte van elkaar) bewegende vlakken elkaar niet raken. Een as(tap), bijvoorbeeld, gaat ‘drijven’ in zijn lagerschalen.
Als door gebruik/slijtage de ruwheid van die vlakken te groot wordt, krijgt normale olie het niet voor elkaar de vergrote ruwheidstoppen voldoende van elkaar af te houden.

Dopes vormen een extra dikke, gladde film over die vlakken. De ruwheidstoppen raken elkaar minder vaak. Daardoor worden wrijving en slijtage een stuk minder.
Een bijkomend voordeel is dat versleten zuigerveren en klepgeleiders minder speling krijgen en daardoor weer een beetje gaan opleven. En dat is weer gunstig voor je olie verbruik.


Ik zou het zelf niet gebruiken in jonge motoren omdat:

1) de ruwheid van de draaiende delen optimaal is. De olie kan zijn werk goed doen.
2) door die (nog) lage ruwheid het effect veel minder is. Er is geen grote ruwheid om op te vullen en er blijft minder van hangen. Op een glad oppervlak blijft minder zitten dan op een ruw oppervlak.
3) ik niet weet wat de dopes doen met mijn olie en de additieven daar in.

Maar als je een oud blok hebt die het nog even vol moet houden tot de volgende APK…

@paso:

Zijn er additieven om je blok boven het oliebad te reinigen? Dat wist ik niet. Vertel…

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook