Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:Ik heb ooit eens meegereden met een mazda 626 1.8 16v die werd getopt op liefst 212 bult af (204 volgens de GPS). Dat vond ik niet slecht qua tellerafwijking.
offtopic;
De tellerafwijking van mijn TRS is absoluut goed te noemen als ik het vergelijk met de GPS. 100Km/u op de GPS staat gelijk aan +/ 99 op de teller. Probeer maar eens in jouw 1e type kilometerteller, die dingen zijn echt goed!
Ik heb er overigens een bekeuring aan over gehouden. Met de GS/2CV ben ik gewend om altijd iets harder te rijden (op de teller) dan mag, om zo de afwijking te compenseren. Dit kan dus niet in een 1e type BX!
mpostma schreef:Lastig idd dat de hoveelheid vermogen die je nodig hebt niet lineair toeneemt met de snelheid.
Jammer hé..
mpostma schreef:
Klopt ja. Bult af biedt perspectieven (zo heb ik een Twingo 1.2 -55 pk- ook eens op 179 km/h gekregen).
Lastig idd dat de hoveelheid vermogen die je nodig hebt niet lineair toeneemt met de snelheid.
zo ging mijn Starlet van 86” 1000cc 12 kleppen, bult af 190 zonder hij ten einde was enkel de wegliggen was toen -1 (was zowat aan het zweven) daarom gas gelost
mijn Prelude met 146 pk ging bult op nog 200
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
een tuner vertelde mij dat tot 200km/u het motorvermogen en het gewicht het belangrijkte is en dat boven de 200km/h de stroomlijn van de auto ook erg belangrijk is
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
stan schreef:een tuner vertelde mij dat tot 200km/u het motorvermogen en het gewicht het belangrijkte is en dat boven de 200km/h de stroomlijn van de auto ook erg belangrijk is
Stroomlijn is zelfs belangrijker dan de andere twee. De wrijving met de lucht neemt logaritmisch met de snelheid toe. De wrijving met de weg niet.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:stan schreef:een tuner vertelde mij dat tot 200km/u het motorvermogen en het gewicht het belangrijkte is en dat boven de 200km/h de stroomlijn van de auto ook erg belangrijk is
Stroomlijn is zelfs belangrijker dan de andere twee. De wrijving met de lucht neemt logaritmisch met de snelheid toe. De wrijving met de weg niet.
NOuja, logaritmisch….
Het is gewoon kwadratisch.
een bx is er heel gevoelig voor toen ik mijn gti en m’n 16v aan de voorkant zo’n 3cm had laten zakken (ik vond dat optisch erg mooi) reed ie ook 5 a10 km per uur harder op topsnelheid.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
stan schreef:een bx is er heel gevoelig voor toen ik mijn gti en m’n 16v aan de voorkant zo’n 3cm had laten zakken (ik vond dat optisch erg mooi) reed ie ook 5 a10 km per uur harder op topsnelheid.
Nu rijdt niemand de hele tijd op top maar als we zuiniger 100 kunnen rijden, wil ik best weten of je bewering klopt of dat het toeval is (door weersomstandigheden).
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
nu we ‘t hier toch over prestaties hebben….
Net gemeten:
80-120 in 3: 6,4s
80-120 in 4: 8,2s
120-160 in 4 en 5 (met schakelen) 17,3s
120-160 in 5 15,9s
50-80 in 2: 3,2 s
EW schreef:
NOuja, logaritmisch….
Het is gewoon kwadratisch.
tot de derde macht
Zo, weer eens gebeld met Emerpark over de schade.
Kent u die mop van de tegenpartij die zou reageren???
De rechtsbijstand lijkt onderhand meer op een lagere school meester die moet proberen een paar onwillige kinderen aan het werk te zetten.
Vertragingstactiek heet zoiets? Schamele troost is wel dat volgens de tussenpersoon (juist, Emerpark) ik recht heb op rente over het schadebedrag. [cynisch toonttje] Jippie!! [/cynisch toontje].

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gaat lekker zo… nog veel langer en je kan beslag leggen op die vrachtwagen ofzo… da’s dan wel weer humor.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Je had ‘m toch al weggebracht naar omgeving Haaglanden voor reparatie?
Iig komt de Tooloose mooi uit in dit geval, maar dat je waarschijnlijk een jaar op je geld wacht is een stuk minder.
rb schreef:
![]()
![]()
Iig komt de Tooloose mooi uit in dit geval, maar dat je waarschijnlijk een jaar op je geld wacht is een stuk minder.
@Sans Pareil. Beslag laten leggen op de vrachtwagen. Wel een goeie grap. Gnagna, da’s toch pas mogelijk bij wanbetaling? Moet je neem ik aan toch een uitspraak hebben.
De wagen is idd momenteel in reparatie. Dat gaat sowieso door. Ik ga niet wachten tot ik mijn geld een keer krijg. Dat de wagen gerepareerd wordt staat sowieso vast. Los van de vraag of ik mijn geld wel of niet krijg.
De Toulouse komt goed van pas idd. Ze gaat trouwens morgen voor wat onderhoud (r- ADAL) naar de Hegru.
mpostma schreef:rb schreef:
![]()
![]()
@Sans Pareil. Beslag laten leggen op de vrachtwagen.
Wel een goeie grap. Gnagna, da’s toch pas mogelijk bij wanbetaling? Moet je neem ik aan toch een uitspraak hebben.
De wagen is idd momenteel in reparatie. Dat gaat sowieso door. Ik ga niet wachten tot ik mijn geld een keer krijg. Dat de wagen gerepareerd wordt staat sowieso vast. Los van de vraag of ik mijn geld wel of niet krijg.
De Toulouse komt goed van pas idd. Ze gaat trouwens morgen voor wat onderhoud (r- ADAL) naar de Hegru.
Grappig om te zien dat (bijna?) alle zelfsleutelaars (incluis ondergetekende)
naar den Hegru gaan voor ADALS. Laten we eerlijk zijn, voor dat geld kun je het zelf bijna niet doen.
Test