











































Totaal aantal Berichten: 25683
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het kan prima van boven af! De borgbout hoeft er niet helemaal uit. Wat wel handig is, is een ringratelsleutel 13.
Je kan de splitter wel open maken maar daarna krijg je hem nooit meer dicht!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Misschien dat “ze” bang is boven de stand van 250.000km uit wil komen, dat hebben mensen ook boven de 50jr. Hopelijk is het snel weer ok.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Uit het onderdelenboek voor een beter beeld:
Dus schroef (9) stukje los draaien dan kan de splitter (2) eruit.
De rest blijft dan gewoon zitten?
Moet je ook nog iets doen met de schroeven op de splitter:
Klemmen die de kabels vast?
Klopt.
Aan die kabels zit een alu borst mt een groef waar het boutje invalt.
Ik geloof inderdaad dat niet de heleb bout 9 eruit moet, maar van de andere kant dan kun je ook niet het koper ringetje 8 vervangen (ook niet heel noodzakelijk hoor)
Wel zou ik de o ringen 6 en 7 vervangen.
En dus even uitkijken dat nr 4 en 5 op dezelfde plek terugkomen.
Succes.
P.s. De reden dat die splitters kapot gaan is dat het ver erin hard wordt.
Misschien kun je de nieuwe eerst een dag in olie leggen.
Zo maar een idee hoor, nog niet zelf geprobeerd.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zou je er niet gewoon iets in kunnen spuiten?
Heeft er iemand toevallig nog zo’n ding liggen?





























Totaal aantal Berichten: 10500
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vast wel, maar er zijn er flink wat verschillende. Lees het draadje van Boog maar.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Makkelijkste lijkt mij ook van bovenaf.
Zorg er echt voor dat je echt alleen de splitter eruit haalt ( dus niet per ongeluk ook het worm wieltje)
Want dit is op die locatie erg KL ,,,om hem er weer in te krijgen .
En hij kan dan maar zo in je differentcieel vallen.
Succes
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:Want dit is op die locatie erg KL ,,,om hem er weer in te krijgen .
En hij kan dan maar zo in je differentcieel vallen.
Kijk, daar doelde ik dus op met mijn opmerking dat het een rotklusje is (lees: kan zijn) en dat je moet oppassen voor dat tandwieltje.
Maar dit zal zich vanzelf wijzen als je ermee aan de slag gaat.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik snap alleen nog niet hoe jij dit van onderaf klaar speelt. Want je kunt het geheel dan slecht zien.
Alleen het borg boutje kun je misschien wat makkelijker los krijgen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jantje1948 schreef:Vast wel, maar er zijn er flink wat verschillende. Lees het draadje van Boog maar.
Goed punt…
Ik zie er alleen in dat onderdelen boek maar 1 voor een serie 2.
Ik heb er al wel verschillende gezien voor een serie 1, grote en kleinere stalen uitvoeringen.
De overbrengingen zijn anders voor verschillende bakken.
Maar ik weet niet of dat in de splitter zit of in dat meeneem asje met tandwieltje.
Of in beide.
Ik denk dat laatste trouwens.
Het makkelijkste is natuurlijk als je een zelfde donor vindt.
Edit:
Ik zit net te denken, als Atak kans ziet die schakelstang cupjes na te maken zou het dan niet mogelijk zijn om die splitters na te maken of te reviseren?
Ze beginnen ondertussen best zeldzaam te worden, zeker als je bedenkt dat er dus kennelijk heel veel verschillende zijn.
Een oplossing hiervoor is natuurlijk zinvoller dan die cupjes namaken.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Misschien heb je hier wat aan.
Onder de pagina staan wat plaatjes.
http://www.petersgarage.se/CITROEN/CXINSTR.HTM
TIP: weblink openen via Google vertalen, dan begrijp je ook niog iets van de tekst
(Let wel op dat op die website allerlei talen doorelkaar gebruikt worden)
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks!
Vanavond even wat beter bekijken.
Leuk dat er foto’s bij zitten van het binnenwerk












































Totaal aantal Berichten: 25683
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zo ligt er een op mn werkbank. Je kan aan de kleur zien of je de goede hebt. En de overbrenging meten. De witte heeft 5:8 als ik me niet vergis. Zie mijn CX draad.
De zwarte zijn 1 op 1.
Volgens waterman zijn er 6 verschillende typen. Ik ken er tenminste 3…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>