








Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Laat ik maar meteen zeggen dat ik nu geen brug ter beschikking heb
Heb last van een klepperende rempedaal, tikkende pomp en nauwelijks werkende voorremmen, ontluchten van de remmen hielp niet dus dacht ik er goed aan te doen de voorraadbol te vervangen (remaccu is nieuw)
Maar hoe krijg je dat kreng zo eigenlijk los ?? Tips ??
Ik doe het altijd met een slagbeitel en hamer ivm de (weinig) beschikbare ruimte rondom de bol
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Auto op bokken zetten. Druk eraf!!! dan onder de auto liggen en met de beitel de bol losslaan. Naar onderen eruit.
of: De HD regelaar uitbouwen door de 3 M7 boutjes van de plaat los te schroeven. naar boven weghalen.
Dan unit in de bankschroef..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Robbert, heb momenteel hetzelfde probleem. Hoofdremcilinder is eruit geweest omdat het rubber lek was. Lekte LHM op vloermatje. Sindsdien voelen de voorste remmen allesbehalve lekker aan. Hoofdbol, schijven, blokken en klauwen zijn vervangen en ontlucht maar geen beterschap. Dus ik vermoed dat het aan de remaccu ligt maar wat juist????
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Chris, jouw auto heeft geen remaccu!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je hebt gelijk. Ik bedoelde de hoofdremcilinder
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heb je de remklauwen wel gecentreerd?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Of beter in Robert zijn geval de remaccu en in mijn de hoofdremcilinder.
Ik heb eerst rubbertje vervangen van HRC. En onmiddellijk na plaatsing merkte ik het zwakkere remmen voor. Dacht eerst nog dat het aan’t ontluchten lag maar dat is nu gedaan en het vage remmen is er nog steeds
@ Jantje. Schijven zijn uitgelijnd. 1 had een slinger van 0,12 en de ander 0,10.
@ Robert. Ik heb hoogteregelaar er gelijk mee uit gehaald. Kreeg de bol er anders niet onderuit.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, jan vraagt of de klauwen zijn gecentreerd. Zie het WPH
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
SalsaChris schreef:Robbert, heb momenteel hetzelfde probleem. Hoofdremcilinder is eruit geweest omdat het rubber lek was. Lekte LHM op vloermatje. Sindsdien voelen de voorste remmen allesbehalve lekker aan. Hoofdbol, schijven, blokken en klauwen zijn vervangen en ontlucht maar geen beterschap. Dus ik vermoed dat het aan de remaccu ligt maar wat juist????
meestal is dan je remventiel[hoofdremcilinder] versleten /aan revisie toe
Klauwen centreren??? Ik heb het WPH van Brookland books. Staat niets in van klauwen centreren. Kun je het me uitleggen? Buiten het lekke rubbertje werkte de hoofdremcilinder ervoor prima. En na plaatsing sloeg mijn HD-pomp ook minder snel aan. Dus ik vermoed(de) dat de HRC oké is
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand









Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Klauwen los, hulpje niet hard laten remmen, bouten vast. Wphb is een must, kost een paar tientjes. Verkeerde zuinigheid in mijn ogen.
Edit: het echte boek bedoel ik
Heb het cadeau gekregen. Wat moet ik dan? Kon het moeilijk terug geven
Maar dan moest ze voor het vervangen van de klauwen wel nog goed remmen en dat deed ze toen al niet meer. Dus ik denk niet dat daar het probleem zit
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dit gaat nu wel erg off topic. Chris, bespreek je probleem in je eigen topic aub.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
@ Bogaard, je hebt gelijk. Het probleem staat ook al in mijn “remmen vervangen”-topic. Graag daar reactie Ik gaf alleen weer dat ik hetzelfde probleem had en benieuwd was naar de oorzaak.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
bogaard77 schreef:Auto op bokken zetten. Druk eraf!!! dan onder de auto liggen en met de beitel de bol losslaan. Naar onderen eruit.
of: De HD regelaar uitbouwen door de 3 M7 boutjes van de plaat los te schroeven. naar boven weghalen.
Dan unit in de bankschroef..
Dat 1e dus wel geprobeerd maar je kan niet echt lekker een slag maken en de beitel glipt er steeds af (gelaste bol). Zal haar morgen toch nog iets hoger op de bokken zetten. Die HD regelaar weg halen is ook weer zo’n lekker gepruts, je vergeet de leidingen nog
Voor de rest lijkt zij in orde, komt heel snel omhoog, veert bijna als een eend en het stuur draait lekker rond. Staat alleen een tikkie hoog op haar benen. Wat ik bij de meeste dames overigens geen bezwaar vindt maar dat ter zijde.