Koppeling afstelling.
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 14 januari 2006 03:01 AM

Ik ben met mijn aca diane Afgelopen zomer naar Griekenland geweest. En om dat hij mij goed en wel heen en terug gebracht heeft. Heb ik het motortje onder handen genomen. Kleppen opnieuw in laten slijpen en pakkingen vervangen.en de koeltunnel laten moffelen.
Maar bij het inbouwen reisd er bij mij toch nog een vraag op.In mijn vraagbaak staat:Meet de vrije slag van het kopperlingspedaal; de ruimte tussen de aanslag van het pedaal en het moment waarop het druklager tegen de drukvingers stuit Dit moet zijn 20-25 mm.
Bedoelen ze hiermee dat het dubbel druklager bij niet ingedrukt pedaal 20-25mm van de drukgroep moet staan. en zo ja hoe kun je dit het best controleren. Door bijvoorbeeld de startmotor eruit te laten. zodat je daar tussen door kan kijken.

Ik hoop dat iemand dit nader kan toelichten. groeten Patrick

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 14 januari 2006 08:52 PM
  [ # 1 ]

als je de stelmoer, als je de kabel aantrekt ,net langs de hevel kan trekken staat hij goed.
sorry foutje.
de stelmoeren zitten natuurlijk tegen het schutbord ik ben de war met de visa 2 cyl.

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 januari 2006 09:03 PM
  [ # 2 ]

Re: Koppeling afstelling.

patri schreef:

Ik ben met mijn aca diane Afgelopen zomer naar Griekenland geweest. En om dat hij mij goed en wel heen en terug gebracht heeft. Heb ik het motortje onder handen genomen. Kleppen opnieuw in laten slijpen en pakkingen vervangen.en de koeltunnel laten moffelen.
Maar bij het inbouwen reisd er bij mij toch nog een vraag op.In mijn vraagbaak staat:Meet de vrije slag van het kopperlingspedaal; de ruimte tussen de aanslag van het pedaal en het moment waarop het druklager tegen de drukvingers stuit Dit moet zijn 20-25 mm.
Bedoelen ze hiermee dat het dubbel druklager bij niet ingedrukt pedaal 20-25mm van de drukgroep moet staan. en zo ja hoe kun je dit het best controleren. Door bijvoorbeeld de startmotor eruit te laten. zodat je daar tussen door kan kijken.

Ik hoop dat iemand dit nader kan toelichten. groeten Patrick

bedoeld word dit::

als je pedaal in de ruststand staat, en je drukt het met de hand in , dan moet je ongeveer 2 a 2,5 cm de pedaal in kunnen drukken, tot je de weerstand voelt van de druklager.

oftewel 2 a 2,5 cm vrijeslag op de pedaal.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 15 januari 2006 01:23 AM
  [ # 3 ]

Wel edele heren

Dank voor de reacties. Ik had wat moeite met de contest van text. Maar ik snap nu dankzij jullie hoe het zit. De methode met het houtje lijkt me een goed idee om de vrijslag te meten.Ik weet wel dat ik de vrije slag kan stellen met de twee moeren,Waar de koppelingskabel uit het schutbord komt. Dus morgen maar gelijk aan de slag. Ik benieuwd hoe straks de motor loopt. nog even olie vullen en elktrisch aansluiten.
Nogmaals dank
groeten patrick Laughing

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 15 januari 2006 05:40 PM
  [ # 4 ]

Re: Koppeling afstelling.

bedoeld word dit::

als je pedaal in de ruststand staat, en je drukt het met de hand in , dan moet je ongeveer 2 a 2,5 cm de pedaal in kunnen drukken, tot je de weerstand voelt van de druklager.

oftewel 2 a 2,5 cm vrijeslag op de pedaal.
mvgr wupke Wink

....drukgroep.. de drukgroep geeft tegendruk door de veren/veer die daar in zit. het druklager glijdt vrij heen en weer.
puntjes op de e (in dit geval) citroën

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook