2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Slecht starten bij warme motor
TVS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 04 september 2005 12:44 AM
  [ # 16 ]

het ligt er gewoon aan dat er warme lucht in de carbarateur komt. waarom zouden ze in races anders koude lucht toevoer gebruiken (ookal is het tegenwoordig injectie komt opt zelfde neer)

Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 29 oktober 2005 05:41 PM
  [ # 17 ]

Volgens het instuctieboekje moet je een warme eend met het gas op de
plank starten.En als dat niet lukt staan waarschijnlijk je punten te nauw
waardoor de contacthoek te groot wordt en de bobine te heet.Stel nieuwe
punten altijd op 0,45mm

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 12 november 2005 10:15 AM
  [ # 18 ]

Ikzelf loop meestal twee rondjes om de eend heen en klop driemaal tegen het linkervoorspatbord, stap in via de linkerachterdeur en draai vervolgens de luchtklep een keer open en weer dicht en dan start ik pas!  Wink

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 12 november 2005 11:32 AM
  [ # 19 ]

En slaat hij dan nog aan ook,na zoveel vernedering voor zo’n lief autotje
Zachtjes over zijn bol aaien,wat lieve woordjes en hem prijzen voor zijn
geweldig geduld om elke keer dat jij hem weer in de steek laat en hij er
nooit over klaagt.Zo behandel je je eend.

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 12 november 2005 07:26 PM
  [ # 20 ]

Een schop onder d’r derrière kan ze krijgen!

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 december 2005 11:49 PM
  [ # 21 ]

controleer de kleppen eens?
zou me niet verbazen dat ze te krap staan.

en bij een arm afgestelde carb wil de truuk van 2X pompen voor je start wel eens werken.

bij een lekkende carb te hoge vlotterafstelling of lekke vlotternaald, helpt maar 1 ding en dat is DOORSTARTEN, langer dan 10 seconden met Plankgas.

greets wupke:die niet gelijk aan de kabels gaat trekken. hihihi Wink

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 16 januari 2006 11:41 PM
  [ # 22 ]

Als een eend of eend type slecht start bij een warme motor, is dat in 95% van de gevallen de carburateur! Staat de vlotter hoogte niet goed!
Deze kun je heel simpel aanpassen.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 16 januari 2006 11:47 PM
  [ # 23 ]

Sinds bij mij de luchtschroef iets open is gedraaid start ‘ie zowel warm als koud met een paar omwentelingen van de startmotor. Een klein minpuntje is wel dat ‘ie daarbij heerlijk ‘ploft’... (bij de koude start dan)

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 16 januari 2006 11:57 PM
  [ # 24 ]

als ie ploft, staat de onsteking iets te laat.
Die vlotter hoort te staan op 18mm.
Als de eend wat ouder wordt, gaan ze richting de 14.
Als het ongveer 14mm is, krijg je m warm niet aan. Als je dan een uur wacht doet ie het weer.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook