2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Motor valt na paar honderd meter uit
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 02 juni 2013 06:39 PM
  [ # 16 ]

Misschien ook nog die voorschakelweerstand van de bobine…
Die is ook al goed warm na een paar honderd meter.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 02 juni 2013 10:21 PM
  [ # 17 ]

Als de motor loopt, loopt ie dan wel netjes regelmatig ?
Als je rustig aan rijdt met weinig toeren en weinig snelheid treedt het probleem dan later / niet op tov. snel optrekken ?
Ik ben een beetje aan het denken aan een verstopte / vergomde carburateur / vlotterkamer.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
mstoffie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 08-07-2010

- ID/DS ds 20 2.0
Gepost: 06 juni 2013 09:58 PM
  [ # 18 ]

na 500 meter begon de DS te sputteren op benzine dan weer op de 700 meter, het verschil was hoe hard ik natuurlijk reed. Zelf rijd ik op gas en af en toe op benzine. De oorzaak was toch de benzine pomp na het vervangen voor een ander gereviseerd exemplaar en een jerrycan in de reserve band met een slang aansluiting geen problemen meer en kan ik de 5 liter can helemaal leeg rijden ook makkelijke als (mocht) de lpg tank leeg zijn geraakt.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 juni 2013 10:53 PM
  [ # 19 ]

Menne schrijft dat hij al een nieuwe benzinepomp heeft…

Profiel  
 
Menne
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 01-06-2013

- ID/DS D Special
- CX Prestige
- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso Ligne Business eHDi
- C3 1.4i Ligne Prestige
Gepost: 15 juni 2013 08:46 PM
  [ # 20 ]

Tjonge wat een hoop reacties, had ik even niet in de gaten… Dank allemaal, ik zal beter opletten.

Filter vandaag eindelijk uit de tank gehaald, lamellen zaten allemaal aan elkaar vast. Met remmenreiniger wel weer los van elkaar gekregen maar mij lijkt dat dit niet voldoende is. Ik vraag me af of het wel zin heeft Om ze er nu allemaal af te halen en te schuren met het risico dat de boel vervormt of platic breekt/beschadigd.
Ik las ook ergens dat dit filter niet perse nodig is en bij I.E. er helemaal niet in zit. Er zit tenslotte nog een filter voor de carburateur.
Wat denken jullie?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 15 juni 2013 08:56 PM
  [ # 21 ]

Een injectie heeft een filter voor de elektrische pomp IN de kokerbalk .

Op het filtertje in de carburateur zou ik niet te hard rekenen , zit in no time dicht !!

Als je filter in de bak vol zit heb je een vervuilde benzintank ( meestal roest )

Reinigen of vervangen is dan de enige (goede) oplossing .

Walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Menne
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 01-06-2013

- ID/DS D Special
- CX Prestige
- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso Ligne Business eHDi
- C3 1.4i Ligne Prestige
Gepost: 16 juni 2013 10:34 AM
  [ # 22 ]

Dan zal ik het filter toch zien schoon te krijgen.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 16 juni 2013 12:19 PM
  [ # 23 ]

Filterpakket uit elkaar halen, schijfjes (bij voorkeur op volgorde) aan een draadje in de vaatwasser ?

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Menne
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 01-06-2013

- ID/DS D Special
- CX Prestige
- (Grand) C4 Picasso Grand C4 Picasso Ligne Business eHDi
- C3 1.4i Ligne Prestige
Gepost: 16 juni 2013 02:30 PM
  [ # 24 ]

Filter pakket schoon gekregen en weer gemonteerd. Schone benzine erin en 10 km gereden zonder problemen met benzine toevoer, wel opeens een te laag toerental maar dat zal wel afstellen zijn. Dank voor jullie hulp! Nu wel een vastzittende rem en een kokende motor (ondanks de nieuwe thermostaat). Zal dit nu eerst uitgaan zoeken. Benzine probleem in ieder geval verholpen.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 16 juni 2013 02:49 PM
  [ # 25 ]

Perfect Wink

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 16 juni 2013 07:10 PM
  [ # 26 ]

Fijn dat het is opgelost.
Hou vol, als je alle problemen verholpen hebt is het des te meer genieten. Wellicht is het interessant om dit topic te lezen & volgen.

Groetjes & Succes,

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook