2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s BX GTI! apk gehaald!
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 18 juni 2013 04:01 PM
  [ # 16 ]

Geweldig halelujah mooie GTi, die spatlappen love6

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 juni 2013 07:27 PM
  [ # 17 ]
GoofBlikscha schreef:

Nou, echt mooi is het laswerk allesbehalve. Het zit dicht, het is stevig, en met wat autokit en tectyl lijkt het heel wat Mr. Green

Nou Lars,kennelijk wordt die BX toch weer gereanimeerd!
Ik moet zeggen: Prima laswerk! zeker voor het tempo waarin het gemaakt is. bravo
Echt superstrak laswerk is ie misschien niet eens waard…  H@ns idiotForum
Oplappen en maar weer een paar jaar karren!

Maar nou zijn we wel allemaal nieuwsgierig geworden wat voor lasapparaat je gebruikt…
En heb je het er gewoon tegenaan geplakt of heb je nog een verzettang gebruikt?

Veel succes met de klus! Zit er nog veel werk in?

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 18 juni 2013 07:51 PM
  [ # 18 ]

Ik zal straks even kijken welk lastoestel we precies hebben. Voor zover ik weet een Lincoln Electric. De instellingen verander ik nogal eens, dat hangt af van de ondergrond waar je op last. Standaard BX blik kan je niet met te veel stroom lassen, anders ga je er dwars doorheen. Dik blik moet met wat meer stroom omdat het anders niet netjes vast vloeit. Een beetje trial and error, je hoort/voelt vanzelf wanneer iets niet lekker last.

De plaatjes: ik probeer waar mogelijk met een verzettang te werken (dan kan je lekker over elkaar heen lassen en kan je 1 kant superstrak afwerken. Nadeel ik wel dat je de verzette randen aan de andere kant kan zien.
Als het omringende plaatwerk echt goed hard is wil ik het plaatje er ook wel eens precies in lassen. Mooier resultaat, maar voor mij moeilijker omdat er minder plaatwerk is om fouten te corrigeren.
Verder puntlas ik een plaatje eerst op zijn plek om spanningen in het materiaal een beetje te vermijden.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 18 juni 2013 10:02 PM
  [ # 19 ]

Die roest is best heftig.
Mag je gerust BLIKSCHA(de) noemen
Maar je lost het heeeeeeel netjes op.
Ik kan best een beetje bakken, maar zo….ik zou willen dat ik dat zo kon.
Is dat een kwestie van ‘oefening baart kunst’?

Leuk ook dat zo’n auto behouden blijft.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 18 juni 2013 11:13 PM
  [ # 20 ]
Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 juni 2013 11:18 PM
  [ # 21 ]

Ja, Lars kan goed overweg met de Goofblikschaar!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 19 juni 2013 05:19 PM
  [ # 22 ]

Ik las met een Lincoln Electric Compact 280-1:


DSCN1170 (1024x768) by Goofblikscha, on Flickr

Vandaag een plaatje op maat gemaakt:

DSCN1169 (800x600) by Goofblikscha, on Flickr

En er in gelast:

DSCN1171 (800x600) by Goofblikscha, on Flickr

Ook heb ik de uitlaatbeugel opnieuw vast gelast, op zijn oorspronkelijke plek.
Als de zink spray droog is ga ik de naden afkitten en kan ik door naar de rechter kant.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 19 juni 2013 07:08 PM
  [ # 23 ]

Man, man wat kan jij bakken! cheese morgen hoofd barbecue? Haha

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 19 juni 2013 08:20 PM
  [ # 24 ]

Geweldig resultaat!!!

Hulde

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 juni 2013 10:16 PM
  [ # 25 ]

En dat schutgas is CO2 toch?
Er zijn mensen die liever met Argon lassen, ik geloof dat het wat minder spettert maar het is wel duurder.

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 19 juni 2013 10:17 PM
  [ # 26 ]

Kijk! Dat is het betere werk, knap gedaan, zo mag je ook wel aan de mijne lassen bravo

Groet,

Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 juni 2013 11:11 PM
  [ # 27 ]

Ik heb vast een gevelbord voor je gemaakt…

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 19 juni 2013 11:16 PM
  [ # 28 ]

Hahaha

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 19 juni 2013 11:18 PM
  [ # 29 ]

Jaloers op je laskunsten! Ziet er echt heel netjes uit! Ik zou met een vertrouwd gevoel mijn auto zo door je laten lassen!

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 21 juni 2013 09:48 PM
  [ # 30 ]

Ik lig net onder de BX, de tank moest er even onder uit om het achterspatbord te kunnen lassen. Toen de tank er onderuit was bleek dat het achtersubframe door de koets heen gezakt is, het staal van de koets boven de rv subframesteun is helemaal weg waardoor de steun ongeveer 1-2 cm de koets in gedrukt is….

Ik heb de lange hydro leidingen in de kruipolie gezet, als deze zondag los willen gaat het subframe er onder weg, en ga ik verder lassen, als ze niet los willen (afbreken oid) gaat de auto naar het oud ijzer helaas, het houdt wel ergens op.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook