Gisteren zat ik plotseling met de choke in mijn hand. Afgebroken dus.
Vraag: is dit lastig om weer te fiksen?
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. regel een nieuwe binnendraad en klaar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
tweede neus? Mij ook gebeurt, draad laat zich niet zo makkelijk repareren. Huub in t Zand heeft ze compleet en stuurt ze op voor nog geen 30 euri’s
Derde neus.
Garageman zegt dat het dashbord in ieder geval even los moet. Ongeveer en half uur tot drie kwartier schat hij in.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Alleen de klokken moeten eruit. Als je tenminste de gehele choke wil vervangen. Volgens mij kan de binnendraad er gewoon uit.
Af heb je alleen het knopje afgebroken? Die kan je er namelijk afdraaien.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nee, knopje plus stukje stang van ongeveer 8 cm.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ok. dan maak je em los op de carbu en duwt het restant de auto in. Nieuwe binnenkabel…klaar!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43369
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
hangt van het bouwjaar af hoe veel werk het is. Bij het oude dash ben je iets langer bezig namelijk. Waar haal je een nieuwe binnenkabel eigenlijk, Bogaard?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die ruk je uit die tweedehandse van Huub int sand.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Half jaartje, driekwart jaar ongeveer is er al een nieuwe chokekabel in gekomen.
Ik vond de afstelling een stuk strakker dan voorheen.
Voorheen moest ik er een klein stukje schuim tussen de chokeknop en dashboard doen om te voorkomen dat ie meteen weer terug schoot en dus z’n werk als choke niet goed kon doen. Dit ‘systeem’ werkte verder prima.
Nadat er een nieuwe kabel is ingezet moet ik behoorlijk stevig aan de knop trekken om de chocke in werking te zetten. Misschien was het wel TE stevig en is ie daardoor afgebroken.
Hoe strak moet dat eigenlijk zijn/aanvoelen?
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl


























Totaal aantal Berichten: 7603
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mag redelijk stroef voelen maar zeker geen kracht vragen.
bogaard77 schreef:Die ruk je uit die tweedehandse van Huub int sand.
Bij mijn DS uit 1967, tweede neus, oud dashboard is de chokekabel ook afgebroken bij de carburateur. De kabel zit aan de dashboardzijde in een metalen huisje van een centimeter of tien ‘verzonken’. Aan dat metalen huisje zit de knop die los te draaien is. Die kabel/buisje-verbinding krijg ik niet gemaakt met een tweedehandse…of wel?
Het clubmagazijn heeft zo’n kabeltje niet in huis. Heeft iemand dat voor mij of is het mogelijk een kabel uit bijvoorbeeld een later model auto te gebruiken?
Gr Mario
DS!
Ik heb destijds deze gebruikt, echter wel voor een Weber en 3e neus….
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&itemId=877&returnId=107















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
DS-Frank schreef:Half jaartje, driekwart jaar ongeveer is er al een nieuwe chokekabel in gekomen.
Ik vond de afstelling een stuk strakker dan voorheen.
Voorheen moest ik er een klein stukje schuim tussen de chokeknop en dashboard doen om te voorkomen dat ie meteen weer terug schoot ...
Klinkt als te weinig weerstand / te strakke veer op de carb. Je verhaal lezend is de veer te strak. Een beetje een vreemd verhaal als er tenminste een originele carb / veer is toegepast.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Choke kabels hebben nooit echt zin om in een bocht te zitten. Je kan er niet mee rond onder de motorkap omdat de draad van pianostaal is gemaakt, in plaats geweven zoals de gaskabel (welke vaak wel een rondje in de motorruimte maakt). Ik heb zelf al twee chokekabels kapot getrokken in een bx, reden de kabel ging te zwaar door een bocht in de kabel. Inplaats dat je dan de kabel versteld trek je dan aan de manteleinden.
Misschien hebben ze bij het vervangen van de chokekabel een te lange kabel gebruikt of de kabel te strak in een bocht gelegd?
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic