4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
van DY3 naar DX4 en nu naar DX2
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 25 juni 2013 04:08 PM
  [ # 46 ]

Nu zit ik te frummelen met de voetpakking.
Er zitten 2 soorten in de set, te krap en te ruim.
Ik gebruik de krappe, en monteer ze droog.

Uiteindelijk krijg ik ze wel op hun plek, maar het voelt niet goed.
Hoort het wel zo?

Profiel  
 
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 25 juni 2013 04:09 PM
  [ # 47 ]

Profiel  
 
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 25 juni 2013 04:10 PM
  [ # 48 ]

Profiel  
 
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 25 juni 2013 04:16 PM
  [ # 49 ]

Boutje nog net niet doormidden. Waarschijnlijk losgetrild (door mezelf aangedraaid 6 jaar geleden) en jaren liggen jutteren achter het tandwiel. Ik hoorde het alleen bij laag stationair, iets toeren en het was weg.

Jammer dat me dat met die foto’s niet lukt, ik vind dat altijd wel prettig lezen, in plaats van heen en weer klikken.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 juni 2013 04:17 PM
  [ # 50 ]

1) Nooit droog monteren, maar met vloeibare pakking bv Loctite 5923 ( over dit onderwerp is in een ander topic al veel geschreven. Conclusie was: alle pakkingen met vlb pakking monteren, behalve de koppakking die hooguit met wat vet)
2) Deze pakking is echt te krap, dat komt niet goed. Te ruim moet je ook niet nemen.
Balen, want nu kan je niet verder. Bij een andere leverancier goede voetpakkingen kopen. Heb ook een keer bij CTA te ruime voetpakkingen gehaald voor DX4, is kennelijk niet goed spul in de omloop

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 juni 2013 05:10 PM
  [ # 51 ]
Andries schreef:

Jammer dat me dat met die foto’s niet lukt, ik vind dat altijd wel prettig lezen, in plaats van heen en weer klikken.

In mijn album rechts klikken op je foto en Copy image URL selecteren. Die pasten in je post!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 25 juni 2013 06:01 PM
  [ # 52 ]

JA!
Bedankt Bogaard. Ik zat bovenin de adresbalk te kopieren, in plaats van rechts klikken en afbeeldingslocatie kopieren.

@ Egbert, bedankt voor de tip. In welk topic wordt dit behandeld?
Ik weet niet wat het beste is. Het nadeel hier van vloeibare pakking lijkt me dat de tijd voordat de kop wordt aangetrokken erg lang is. Als de pakking dan maar niet al aan het uitharden is.

Profiel  
 
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 25 juni 2013 06:29 PM
  [ # 53 ]

De hoogte van mijn onderblok is 116,19 mm.

De hoogte van mijn nieuwe bussen is 116,07 mm.

Zonder pakking zit de bus dus 0,12 onder het blok.
De geleverde pakking is 0,13 mm. Theoretisch zit de bus dan maar 0,01 boven het blok.

Ik heb goede kwaliteit pakkingpapier van 0,20 mm op voorraad. Ik denk dat ik ze zelf ga snijden/knippen. Dan kan ik verder en zit ik gelijk op de gewenste 0,08 mm boven het blok.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 25 juni 2013 07:25 PM
  [ # 54 ]
Andries schreef:

@ Egbert, bedankt voor de tip. In welk topic wordt dit behandeld?
Ik weet niet wat het beste is. Het nadeel hier van vloeibare pakking lijkt me dat de tijd voordat de kop wordt aangetrokken erg lang is. Als de pakking dan maar niet al aan het uitharden is.

Ik denk dat Egbert mijn topic bedoeld….  http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218348/P585/

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 juni 2013 08:01 PM
  [ # 55 ]

Gewoon dik lagervet,heeft het bij mij heel goed gedaan.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 25 juni 2013 08:11 PM
  [ # 56 ]

De eerste pakking is klaar. Nog 3 te gaan

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 juni 2013 08:22 PM
  [ # 57 ]
F.SvM schreef:

Gewoon dik lagervet,heeft het bij mij heel goed gedaan.

Precies. Doe ik ook al jaren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 juni 2013 09:26 PM
  [ # 58 ]

Deed ome Toon ook al!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 28 juni 2013 03:39 PM
  [ # 59 ]

Vandaag de koppelingshefboom gemodificeerd met 2 lagertjes op elkaar.
Het gat was behoorlijk uitgelubberd, waarschijnlijk was dit de oorzaak dat ik mijn koppelingskabel maximaal uit moest draaien bij het schutbord.
Resultaat een spelingvrij supersoepeldraaiend hefboompje

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 juni 2013 04:05 PM
  [ # 60 ]

Dat is een mooie oplossing.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook