6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
van DY3 naar DX4 en nu naar DX2
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 30 juni 2013 11:56 PM
  [ # 76 ]

Egbert, je had alweer gepost terwijl ik zat te typen.
We komen op hetzelfde uit, bedankt

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 juli 2013 12:20 AM
  [ # 77 ]

Hoe kunnen de bussen voor het schoonkrabben lager hebben gestaan dan na het krabben? Daar kan ik echt niet bij.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 01 juli 2013 12:26 AM
  [ # 78 ]

Dat heb ik met schaamrood op de kaken al toegegeven. Verkeerd gemeten, met verdere fouten als gevolg. Sorry

Profiel  
 
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 01 juli 2013 12:29 AM
  [ # 79 ]

Ik heb nu na het schoonmaken de bussen gemonteerd en met een rei en voelermaat gemeten, i.p.v. met de schuifmaat in de eerste meting. De 16,19 was een verkeerde maat.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 juli 2013 01:58 AM
  [ # 80 ]

Voelermaat en rei is inderdaad simpel en nauwkeurig.
Edit. Even teruggekeken: je had ze apart gemeten. Dat was ik even kwijt.
Behalve de toleranties van allebei moet in het WPHB ook te vinden zijn hoeveel de bussen moeten/mogen uitsteken. Dat de koppakking ter plaatse van de bussen dikker is moet je je niets van aantrekken. Als de uitsteek binnen de toleranties ligt komt het goed.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 01 juli 2013 11:40 AM
  [ # 81 ]

Net terug uit Borculo en wat andere bussen opgemeten.
Die van mij zijn inderdaad 0,05 - 0,06 hoger dan andere.
Ik laat mijn bussen 0,06 afdraaien.
Dan niet meer nadenken en monteren.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 01 juli 2013 05:04 PM
  [ # 82 ]
Egbert schreef:
SPAM schreef:

Egbert,

Als techneut moet ik hier wat van zeggen Laughing

Ik heb ooit natuurkunde gestudeerd en daar zat het vak fouten analyse in.
De simpele methode van fouten analyse is de fouten bij elkaar optellen.
Wil je het statistisch verantwoord doen, dan moet je de kwadraten methode gebruiken:
De kwadraten van de fouten bij elkaar optellen en de wortel uit het geheel trekken.
Als je dat doet, dan krijg je een fout van de 3 metingen van 0,09 mm

Blij dat we hier in elk geval hetzelfde over denken Smile

Profiel  
 
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 08 juli 2013 01:17 AM
  [ # 83 ]

Bussen zijn afgedraaid (0,06). Nieuw voetpakkingpapier van 0,15 dik gehaald en geknipt ter vervanging van de 0,20 die ik al had gemaakt. Resultaat: de bussen staan 0,08 boven het onderblok, prima! Alles nog eens goed geïnspecteerd, en toch ook maar de nokkenas vervangen (putjes), 5 stoterbusjes vervangen (putjes), nieuwe lagerschaaltjes voor krukas en drijfstangen. Fout ontdekt in het werkplaatsboek, daar staat ergens dat de axiale krukasspeling 0,45 - 0,016 mag zijn. Daarboven moeten de halve maantjes vervangen worden. Ik had 0,25 gemeten en dacht dat ik goed zat. Maar elders staat 0,045-0,16 en dat is juist. Dus die ook vervangen, lengtespeling is nu 0,12, dus prima. Blok en bak herenigd, en in de auto getakeld. Alles eromheen gemonteerd. Ik ben nu op het punt dat de motor zou kunnen starten, maar ik ben vergeten koelvloeistof te halen. Wel zonder bougies op de startmotor de motor laten draaien, en na 15 seconden ging het oliedruklampje uit. Dat is al een goed teken. Morgen geen tijd, dus dinsdag verder.

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook