Hallo allemaal,
Mijn CX rijdt lekker, maar er is een hinderlijk piepje wat bij langzaam rijden rustig piept en bij sneller rijden natuurlijk sneller en wat hinderlijk piept vind ik.
Bij sturen naar rechts piept het zeer duidelijk en bij sturen naar links ontstaat er rustgevende stilte…
Hieruit heb ik opgemaakt dat waarschijnlijk mijn linker voorwiellager een eind op is.
Een nieuwe is zo besteld bij de lokale eend- en citro-expert, kosten 125,—p/st.
Nu de vraag…hoe te handelen, is dit zelf te doen zonder pers of zeggen jullie nee, laat het die expert maar even erin persen.
Ik ben benieuwd…
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Onderste draagarmen los,stuurstang los, as eruit.
Lager los 6 of 8 boutjes aan de achter/ binnenkant los lager eruit nieuwe erin
En weer opbouwen.
Moet natuurlijk wel eerst je wiel en riemschijf eraf halen.
En 125 euro is niet duur,voor een nieuwe.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Gaat om set inclusief ring had de verkoper het over.
Tevens inclusief BTW, dus was ook best verrast nadat ik prijzen op internet had gezien waar ik iets meer van schrok.
Heb ik geen pers nodig in deze, begrijp ik dat goed uit je uitleg?
Bedankt in ieder geval!
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.





























Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij mijn cx was het andersom. Het geluid trad op als het lager het minst belast werd. Moeilijke keuze…
Zit niet geperst vanwege lichymetalen wiellagerblok. Zit met een mooie passing en is vastgezet met een aantal inbusboutjes.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
http://www.citroen-forum.nl/?URL=https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110625222433?feat=directlink
http://www.citroen-forum.nl/?URL=https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110626211040?feat=directlink
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Soms is alleen invetten van het huidige lager al genoeg en soms is het de keerring die piept.
CX GTi Turbo 2 - All Black




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
jantje1948 schreef:Bij mijn cx was het andersom. Het geluid trad op als het lager het minst belast werd. Moeilijke keuze…
Zit niet geperst vanwege lichymetalen wiellagerblok. Zit met een mooie passing en is vastgezet met een aantal inbusboutjes.
Gewoon dop sleutel inbusboutjes zit achter
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Of even uit elkaar halen en nieuws in elkaar zetten.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Lager is nu besteld, dus gaat er in, maar bedankt voor de tips!
Ik houd jullie op de hoogte.
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Heb je wel het juiste lager te pakken,CX-en voor 1982 zijn de lagers smaller!!Bij CX basis zijn deze lagers 260 euro per stuk.Lijkt mij stug dat de lokale eend garage deze voor 125 euro kan leveren.Lagers na 1982 kosten 109 euro per stuk,dan snap ik de prijsstelling van 125 euro wel.
Te brede lagers kan problemen opleveren met je aandrijfas dus even controleren zou ik zeggen.
Hij heeft besteld op jaartal en type dus zou goed moeten zijn. Ik zal nog even navragen als ik er van de week om ga. Bedankt voor de tip.
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Het verschil tussen nieuw en oud zit hem in de dikte van de flens en is op het oog niet te zien.
En het blijft een feit dat die dingen achterlijk duur zijn, en van timken niet erg goed.
Skf is veel beter.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Jullie hebben gelijk, Marjo van Deux Marjaux in Goes belde me een dag voor levering om nogmaals het bouwjaar te vragen, dus ik zei 1976 en toen gaf hij aan dat het toch niet leverbaar was.
Jammer…nu ga ik dus maar het geheel even uit elkaar halen en kijken of met schoonmaken en smeren een eindje kom.
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Dat kun je proberen, en anders verkopen onze deutsche freunden ze voor slechts 260 eurotjes
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Dat is de moeite…
Zit er verschil in de wiellagers van CX 2000, CX 2200 en CX 2400 van 1976?
Of anders gevraagd, hoe is de uitwisselbaarheid van de types?
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Bij mijn weten zijn de voor allemaal gelijk, en ligt de scheiding bij smal of breedspoor.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v