2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Stotterende motor
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juli 2013 06:17 PM
  [ # 16 ]
pieterc schreef:

Ik heb een 123 ontsteking, zit er dan nog wel een condensator in?

Neen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 31 juli 2013 08:10 AM
  [ # 17 ]

Heb je de sproeiers inmiddels al doorgeblazen?

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 31 juli 2013 07:19 PM
  [ # 18 ]

Afgelopen zondagmiddag heb ik de sproeiers doorgeblazen met mijn mond, bij gebrek aan perslucht. Binnenkort opnieuw doen en dan ook de carburateur even doorblazen mbv perslucht. Tegelijk ook even een benzinefilter extra plaatsen en naar de benzinetank kijken.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 01 augustus 2013 11:38 AM
  [ # 19 ]

Je kunt bij sproeiertjes redelijk goed zien of ze deels verstopt zitten door er tegen het licht doorheen te kijken. Ik heb het al meegemaakt dat er pas na een paar keer herhaaldelijk perslucht en remmenreiniger doorheen te jagen het gaatje weer mooi schoon en rond was.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 augustus 2013 02:57 PM
  [ # 20 ]

Met een fietspomp en nippeltje om voetballen op te blazen kom je ook een eind.

knuffel

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3452
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 01 augustus 2013 04:37 PM
  [ # 21 ]

In de ultrasoonreiniger gaat het het best.
Die dingen zijn niet zo duur meer, tegenwoordig, daarom heb ik er een.
Je mag langskomen…..

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 augustus 2013 04:48 PM
  [ # 22 ]

Wel even opletten: de loodpropjes die in sommige carbu’s zitten om geboorde kanalen af te dichten komen wel eens los bij gebruik van de ultrasoonreiniger.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 10 augustus 2013 02:18 PM
  [ # 23 ]

Vandaag met de DS naar een ervaren DS-sleutelaar geweest. De oplossing was snel gevonden. Er was een stationairsproeier uitgelopen. En de andere zat ook los. Gelukkig had hij een identieke carburateur liggen. Dat verklaart ook waarom met er de choke uit nog steeds zuinig werd gereden, er was eindelijk weer een redelijk mengsel.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook