Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Ik heb sinds een aantal weken last van een klapperend geluid wat ergens rechtsachter uit mn prestige komt als ik door een kuil of over een hobbel rijd,
-in eerste instatie dacht ik aan een los subframe silent block (subframe is eronderuit geweest), maar dit zit allemaal vast
-misschien zit de veercilinder niet goed vast waardoor ie rammelt bij inveren, nee ook goed, tankbevestiging, nee ook goed.
-uitlaat en/of bevestiging, ook goed.
verder heb ik alles bekeken wat ik maar kon bedenken, maar nergens sporen van loszittende dingen.
Nu weet ik niet of het mogelijk is dat een defect aan de adals dit geluid veroorzaakt, dit is het enige wat me nog te binnen schiet.
Wie o Wie heeft eneig idee wat het kan zijn of waar ik moet gaan zoeken ?
Kunnen het de adals zijn ?
Buiten dat het irritant is wil ik voorkomen dat het op eoa manier mogelijke verdere schade aanricht.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Ik denk dat als het je ADALS zijn die klapperen, je wielen behoorlijk scheef moeten staan.

- CX CX 25 GTI Turbo
ja idd en dan moet je het ook met de hand voelen, verder niemand enig idee ?

Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Wat wel eens wil gebeuren is dat de bout waarmee de achterste stabilisatorstang aan de draagarm wordt ingeklemd losloopt. Dit geeft een geluid als dat wat jij beschrijft.
Gr Martijn
Bij mijn CX had ik een zelfde soort “probleem” Het bleken gewoon de remblokken te zijn die ietwat los in hun houder liggen…
Kwakje kopervet erop (aan de achterzijde van het blokje!!) en het was weg.
Succes!

Totaal aantal Berichten: 359
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
achterste uitlaatdemper die soms tegen koets tikt?
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

- CX CX 25 GTI Turbo
dat van die remblokken geoof ik niet, daar is het geluid te hard voor en de blokken zitten na vervangen met vet gemonteerd.
Ik heb vandaag weer onder de cx gelegen om het te lokaliseren, maar aan de achterkant zit echt alles perfect vast en energens sporen van slijtage door rammelende dingen.
Wel heb ik rechtsvoor op de bovenstefuseekogel een vrij forse speling, die ook zo’n zelfde geluid zou kunnen veroorzaken, maar waarom zou ik dat achter horen, zou dit kunnen komen doordat het geluid/trilling/rammel niet direct word doorgegeven aan de carroserie ?
Het geluis is langzaam maar zeker in de auto geslopen en was er eerst niet en ik merk nu dus ook dat ik speling op de kogels heb wat er eerst ook niet was, zou het dan toch…..............
Ik ga iig alle fuseekogels vervangen en dan ‘hoor’ ik wel verder
aangezien je niet gek ver van de wup afwoond,kan je met me een afspraak maken zodat we eea op de brug nader kunnen besnuffelen.
mooiste op de korte termijn is Zaterdag AS de 28ste.
Zie mn onderschrift.
lukt dit niet,dan Pb maar,en regelen we wat ..
ik ben zelf ook wel nieuwsgierig namelijk hehe..
mvgr wupke

- CX CX 25 GTI Turbo
das geen verkeerd idee, lees het nu pas van die sleutelmeeting, denk dat ik wel kom, laat ik later vadaag wel weten.
P.S. Fussekogels vervengen gaat zeker niet lukken ?
PHoskam schreef:das geen verkeerd idee, lees het nu pas van die sleutelmeeting, denk dat ik wel kom, laat ik later vadaag wel weten.
P.S. Fussekogels vervengen gaat zeker niet lukken ?
dat willen we proberen, het is niet zo’n herejee met een cx..
mvgr wupke

- CX CX 25 GTI Turbo
Ik kom zaterdag zoiezo naar st. oedenrode, of er dan ruitme is om evt. het klapperen op te sporen zien we dan wel.
Vwb de bovenste fuseekogels, hebben jullie die liggen (mocht er evt. tijd of mogelijkheden zijn) ?
Ik moet zaterdagmorgen vroeg m’n velgen ff wegbrengen naar uden en dan kom ik richting st. oedenrode.
net als jij moet ik ze bestellen (komt niet dagelijks voor helaas) dus ik heb ze niet op voorraad.
ik durf ook niet de gok aan te gaan zonder zekerheid dat we je kunnen helpen om ze te bestellen.
maar als je ze bij hebt zal ik ze erin zetten als het qua tijd lukt allemaal…
mvgr wupke

- CX CX 25 GTI Turbo
ik ga er morgen gelijk achteraan, al word het zaterdag niets, ik heb ze toch nodig.

- CX CX 25 GTI Turbo
het verhangen van de uitlaat tijdens de meetng in Rooi heeft niet het gewenste resulaat gebracht.
Ik verdenk toch steeds meer m’n fuseekogels en wil deze dus vervangen voppor ik verder zoek naar de ‘rammel’.
Nu staa m’n auto stil als ik daar de armen onder vandaan haal, dus wil ik een andere set armen klaarmaken.
Ik heb nog 2 draagarmen die ik onder een 83er pallas vandaan heb gehaald, deze zou ik van nieuwe kogels kunnen voorzien, maar zijn de ze armen van die cx uit te wisselen met die van een S2 Prestige ?
Als dit een optie is kan ik dan de ‘pallas’draagarmen compleet uitwisselen ?
dus incl lagers en bussen en afstandsring, dus zo onder de ene auto uit en direct onder de andere ?
De lagers moeten met voorspanning worden gemonteerd, maar dit veranderd toch niet als ik de arm in z’n geheel overzet op een andere auto ?
Het lijkt mij dat de afstand tussen de voorbrug delen altijd gelijk is en de lagers van de ‘pallas’ armen zijn nog als nieuw, dus als ik alles met dezelfde bussen en lagers monteer zou dit zonder problemen moeten passen, toch ?
ik denk dat het wel kan, maar je zal zien dat er net weer een f andere modificatie is ofso.tussen 83tiger pallas en een S2 prestige.
mvgr wupke

- CX CX 25 GTI Turbo
we zitten ook in het cx deel