DS5 en bestuurder voorstellen: auto afgeleverd :-)
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 27 juli 2013 04:38 PM

Hallo mede-Citroënisten,

Nieuwe auto en dus even voorstellen, al ben ik gelet op eerdere Citroëns geen nieuwe gebruiker op ‘t forum.

Ik ben zelfstandig ondernemer (heb een horeca-adviesbureau) en al een paar jaar ‘gek’ op auto’s met een fiscaal voordeel. Zo belandde ik eerst in een Seat Ibiza ST, maar uiteindelijk ergerde ik me teveel aan de 3-pitter, m’n DS3 (helemaal compleet met navi, leer, spoiler, e.d..) was een waardig opvolger.

Helaas moest ik verleden jaar wel een overstap maken, na een aantal auto-aanrijdingen is m’n nek verzwakt waardoor ik last heb als ik vooraan bij stoplichten sta, ik moet me dan in een vervelende bocht wringen. De C3 met Zenith voorruit was een logische keuze en heeft prettig gewerkt.

Maar het begon toch weer te kriebelen: juist vanwege mijn ervaringen met aanrijdingen wil ik eigenlijk niet meer in kleine auto’s rijden. ik weet het, hele volksstammen kunnen niet anders, maar gelukkig ben ik in de positie om te kiezen, daar heb ik hard genoeg voor gewerkt.

Ik heb nog even naar de Volvo V40 D2 gekeken want ook bij mij groeien de bomen niet tot in de hemel, maar uiteindelijk moest het juist vanwege m’n fysieke beperking een voiture worden met dakraam waarbij als je vooraan staat bij een hoog stoplicht je er ook voor kunt kiezen om via de bovenkant het stoplicht te bekijken.

Tsja, en toen was er maar 1 keuze onder de € 40.000,—(demo!) met 14% bijtelling en diesel: de DS5. Dit is’m dan geworden en nog 2 weekjes geduld en dan mag ik ‘m ophalen. Er komen nog chromen spiegelkappen op en ik ben al wat aan het speuren naar andere velgen, maar ook zo ben ik happy. Aan de ene kant jammer dat er geen Xenon inzit, aan de andere kant kan ik daarom nu juist gele lampen monteren. Zeker met het zwart tres chic, bij een vrije keuze was ik voor wit gegaan maar inmiddels ben ik er al weer aan gewend dat ‘t een zwarte is. Voor de kenners: kwestie van het wegrationaliseren van cognitieve dissonantie (tsja, die opleiding doe ik weinig meer mee maar de kennis blijft hangen Smile). 

O ja: het is dus een hybride Smile

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Rieske
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 27 juli 2013 07:03 PM
  [ # 1 ]

Veel plezier met de Voiture!
Tres chique!

Mag ik aannemen dat wij van het aanzicht mogen genieten in de buurt van Tilburg/Oisterwijk?

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 27 juli 2013 08:48 PM
  [ # 2 ]

Dank je.

En ja & nee: ik woon in Zoetermeer, broer in Tilburg (die was lange tijd verkoopleider Bertens Tilburg) en broer en moeder in Oisterwijk. Kom dus wel regelmatig in de buurt maar voor mijn werk rij ik de meest snelwegkilometers weg op de A4 (Den haag-Amsterdam), A12, Z’meer-Arnhem en A2 (Utrecht-Maastricht).

Wat zal ik zeggen, ik zorg ervoor dat dit moois regelmatig op verschillende plekken in het land te zien is Wink

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
stokbrood
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 26-06-2013

Gepost: 30 juli 2013 02:27 PM
  [ # 3 ]

..... en vergeet niet je investeringsaftrek te claimen. Milieu investeringsaftrek kun je bij de demo vergeten, maar ik veronderstel dat de korting daar ruimschoots tegen op woog.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 30 juli 2013 03:49 PM
  [ # 4 ]

Ik heb juist begrepen dat een demo niet onder “reeds in gebruik genomen door een ander” valt, dus ik zie wel waard e aanvraag strand Wink

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 10 augustus 2013 11:04 AM
  [ # 5 ]

En afgeleverd!





Die 18 inch velgen doen echt een hoop voor de auto. Kom uit een C3 met aanzienlijk kortere wielbasis dus comfort over drempels heen is zelfs beter dan voorheen (zo zie je maar: alles is relatief!)

Gisteren al treintje gereden op de A2 met een witte, de 1-KPS-98

Alleen Xenon kit zacht geel stond nog in backorder, heb ik volgend weekeidne nog wat te doen Wink

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook