























Totaal aantal Berichten: 5501
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gaaf hoor Twan!
Leuke Cx om te zien!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ben benieuwd!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Erg mooi zo’n witte serie 1, gefeliciteerd!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 08-05-2006
- XM 2.0i 8v comfort break
- XM V6 12V Ambiance.
- CX CX 25 prestige aut
Gefeliciteerd met je CX.
Het blijft altijd een mooie combi wit en een serie 1.
Veel plezier ermee.
Groetjes Jeroen
Heel veel geluk met je aanwinst voor het Nederlandse wagenpark.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
dit is toch elke dag weer een hoogtepuntje hoor! :
http://youtu.be/iOntLC37VK0
mijn voorste deurpanelen zijn echt helemaal op, gescheurd en gigantisch krom ( het geheel zit nu met 4 parkers vast) zijn er nog wel goede blauwe panelen te vinden? misschien maar eens lid worden van de CX club..
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat zou ik zeker doen.





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Er hing vandaag een penetrante diesellucht op mijn werk, eenmaal bij de auto aangekomen bleek wel waarom:
Untitled by twan238, on Flickr
Nou moet ik zeggen dat ik h’m maandag nokje vol heb getankt en sindsdien nog maar 6km heb gereden. De auto stond vol in de zon. Wellicht dat er net zoals bij een BX een ontluchtingsslang bovenop de tank zit die kan gaan lekken?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vermoed dat je aanzuigingpunt bovenop de tank lekt.
Kijken even onder de auto, dan zie je wel of er diesel over de tank heen is gelopen.
Dan maar hopen dat je inspectieluikjes in de kofferbak heb, dat is bij een serie 1 niet standaard…





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Er is inderdaad diesel over de tank gelopen. Vanavond gaan we eens op onderzoek uit.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ben bang dat bij een 83er die luikjes er nog niet op zaten…
Dan wordt het tank demonteren
Er zit een stalen ring die je los moet tikken, dan een rubber ring vervangen.
In mijn geval was zelfs het kunstof van de vlotter gescheurt, dat kan dus ook nog, dus even goed kijken als je die toch in je handen heb.
Of er zelf een luikje in maken.
Groetjes Harry












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is natuurlijk beunwerk
Natuurlijk sneller maar minder netjes, en roest gevoeliger…
En je moet het natuurlijk wel precies zien uit te meten.
Ohja, en nog iets met brandgevaar… Bij benzine natuurlijk nog erger






















Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gelukkig heeft Twan nog geen ervaring met brandstof lekkende Citroëns…
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Natuurlijk is het verstandig om de tank er onder uit te halen, maar dan zou ik er waarschijnlijk toch een mooi luikje in maken.
Groetjes Harry