Volgens mij is die bobbelverf unterbodenschuts.
Wat voor merk heb jij dan? Ik heb zandleven.
De stank blijft echt een paar uur hangen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zou het niet weten.
Heb twee literbussen gekregen zonder etiket.
Met een harder erbij alleen daar staat een merk op,maar dat weet ik zo niet.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
en er zit weer een nieuw voorscherm in.
en de rest van de foto’s
https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/albums/5921348855670158785
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:Zou het niet weten.
Heb twee literbussen gekregen zonder etiket.
Met een harder erbij alleen daar staat een merk op,maar dat weet ik zo niet.
Frank, wij hebben de wielkuipen ook ingeschoten met bodyschutz. Na verwerking ruik je niets meer.
Lijkt me perfect spul tegen steenslag omdat het iets elastisch blijft.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Toit plat schreef:F.SvM schreef:Zou het niet weten.
Heb twee literbussen gekregen zonder etiket.
Met een harder erbij alleen daar staat een merk op,maar dat weet ik zo niet.Frank, wij hebben de wielkuipen ook ingeschoten met bodyschutz. Na verwerking ruik je niets meer.
Lijkt me perfect spul tegen steenslag omdat het iets elastisch blijft.
En spuit je er daarna weer ML en dinitrol op ,ik zie door alle lagen de laatste laag niet meer?
1 epoxy
2 bodyschutz
3 ML
4 dinitrol
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Misschien een hele rare kronkel in mijn gedachten hoor, maar waarom die schutsz (of in het nederlands bobbelverf) niet aan de binnenkant van de koets.
Dan heb je wel de dempende werking (denk ik) maar niet de ellende met roest.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Daar plak ik een goede isolatie
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:Toit plat schreef:F.SvM schreef:Zou het niet weten.
Heb twee literbussen gekregen zonder etiket.
Met een harder erbij alleen daar staat een merk op,maar dat weet ik zo niet.Frank, wij hebben de wielkuipen ook ingeschoten met bodyschutz. Na verwerking ruik je niets meer.
Lijkt me perfect spul tegen steenslag omdat het iets elastisch blijft.En spuit je er daarna weer ML en dinitrol op ,ik zie door alle lagen de laatste laag niet meer?
1 epoxy
2 bodyschutz
3 ML
4 dinitrolVgF
Frank, even specifiek over de wielkasten, waarom zou je over een laag bodyschutz nog ML en dinitrol willen?
Die zachte vetten zijn toch meer geschikt in holle ruimtes. Het lijkt me dat ze in de wielasten/-kuipen zo weg zijn..
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976


























Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Juist in de wielkasten heb je eigenlijk heel taai spul nodig om te voorkomen dat een opspringend steentje een beschadiging oplevert. Tegen de tijd dat je daar weer eens kijkt, is het te laat.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik denk dat ik vandaag nog maar eens wat huiswerk ga doen.
En ik heb nog een paar sierlijksten te koop, ( die van de motorkap en langs de koplampen)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hé, als je die chroomlijstjes langs de lampen en motorkap mooi vindt..laat je het toch gewoon zo.
Mocht je ze toch willen verkopen, bel Bassie en Adriaan eens. Die hadden ook een auto met wimpers boven de koplampen. Misschien hebben zij interesse.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
5 minuten nadat ik gepost had dat ik ze wel wou verkopen,waren ze al verkocht
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Aan Bassie en Adriaan?
Mooi, weg is weg.
Blijft toch de vraag staan of de lijsten bij een bepaald modeljaar hoort, of enkel geleverd in een bepaald land of als accesoire verkrijgbaar was…
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De eerste bouwjaren na de laagdaks zaten ze erop,
Zodoende heb ik dus waarschijnlijk ook die sticker op de motorkap van een later bouwjaar.
Geruild voor deze http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=32950&products_id=5564
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Tenzij dit een optie was of in een ander land wel gebruikelijk waren dat details die inderdaad op sommige hoogdak / smalspoor Prestiges zaten, net zoals die speciale sticker voor de luchtinlaat (niet alle smalspoor jaren). Tenminste, zo haal ik dat uit de brochures en wat ik her en der gezien heb. Wat men later allemaal verfraaide is wat anders.
beetje heftige CX Basis prijs….. maar ze hebben het wel.
Nog een detail.
Had de laagdak Prestige niet gewone rubbers onder de koplampen ??
Latere Prestiges hadden extra een RVS stripje er in geklemd….
In de Franse laagdak brochure zitten daar enkel zwarte rubbers…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje