


















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
RensKorevaar schreef:
Een beetje laat misschien maar állemachtig wat een spiegel!
Kreeg Opron een rolberoerte toen ‘ie dit zag en is het daarna veranderd?
Way out in the water, see it swimming.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het is in ieder geval bij de folder gebleven…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
en alweer een stukje klaar
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Goed bezig!
Onvoorstelbaar wat die van jou slecht was.
Wel grappig dat het zo verschilt waar de plekken zitten.
Bij de limousine waar ik mee bezig ben was juist de ril op foto 2 slecht, bij jou lijkt dat weer ongeveer het minst slecht.
En ook mooi dat je alles direct verft.
Doe je dat met epoxy?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als het tijdelijk is spuit ik er zink primer op.
En definitief poxy.
Hij is gewoon slecht op de laagste punten waar het water in bleef staan.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Maar wat breng je tussen de felsnaden aan? Ivm lassen… Zinkprimer?




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nieuwe plaatdelen zijn verzinkt.
En direct na het lassen,maak ik de lasnaden/ proplassen schoon met een staalborstel op de slijptol.
En dan gaat er eerst zinkprimer op.
Als er een” vlak” klaar is ,goed schoonmaken en dan poxy primer.
Zogauw de bodem klaar is wordt de binnen kant afgekit,en draai ik de cx op zijn kop.
Dan laat ik alle lasnaden/ velsnaden en dubbel plaatwerk vol lopen met ML .
En dan de bodem afwerken met poxy en daarna een kit achtige substantie erop/ steen slag werend.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
he frank weet je dat zeker van die kit smurrie?
mercedes spoot dat ook eronder.
ga maar eens googlen op kit verrot en mercedes.
ik weet het van de w123 en 124, maar misschien wel bij andere modellen ook.
misschien dat er tegenwoordig wel beter spul is, maar als je datzelfde in gedachte hebt zou ik het niet doen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je de boel eerst in de epoxy zet gaat dat wel goedkomen. Die rubberachtige laag is wel belangrijk want anders word je helemaal gek van de herrie, vooral als je in de regen gaat rijden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Er zit nu ook een soort kit achtige smurrie op.
En daaronder zit eigenlijk geen roest,bij mij is bijna alles van binnenuit weggerot .
Op sommige plaatsen zit die smurrie er niet echt vast op,en daar is dus water tussen gaan zitten,en daar is beginnende roest te zien
Dus Erik je hebt gelijk.
Mijn opzet is nu.alles eerst in epoxy,de naden en dubbel plaatwerk in de ML .
Nadeel ML is allen over strijkbaar met RX10, dat is wel weer overschilderbaar.
Dus de naden na strijken met RX10.
En dan een goede body coating,steenslag werend.
Of,eerst epoxy en dan de naden en dergelijke in de ML,en dan een vervolg product erop van ML.dinitrol.
Deze is ook steenslag werend.
Maar kan ik deze ook aan de onderkant doen?
Binnenschermen en dergelijke wordt er wel mee gedaan.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
jullie hebben denk ik gelijk met die epoxy.
dat was er in die jaren nog niet natuurlijk, en is wel veel beter dan normale verf.
ik ga dat dinitrol spul voor de onderkant doen, het lijkt me het mooiste dat in de koetskleur te doen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is dat dan in kleur te verkrijgen?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik heb dat wel zo begrepen, maar zelf nog nooit gezien.
Zal eens bellen
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






























Totaal aantal Berichten: 11883
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nog even verder terzijde met dit:
Nelis Infra schreef:RensKorevaar schreef:
Een beetje laat misschien maar állemachtig
wat een spiegel!
Kreeg Opron een rolberoerte toen ‘ie dit zag en is het daarna veranderd?
Wie denkt nog meer dat daar een spiegel van een M-B W123 op staat?
Die pers-Prestige heeft Ster-allures, lijkt me!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
volgens mij heb je 100% gelijk
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.