



































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Voor zo’n evenement rij ik graag een paar honderd kilometer om!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Voor een water koker?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Voor de grondigst gerestaureerde laagdaks-Prestige ooit!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maar dat duurt nog effe,ga toch proberen volgend jaar te kunnen rijden met dat ding
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja ga je mee naar de noord kaap?
Cool
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goedenavond .
Na de laatste melding hier,heb ik alles weer losgehaald ( koel slangen en dergelijk)
Alles gecontroleerd,en de viersprong wie achter het blok zit herzien.
Het buisje waar de slang van het expansievat op zit ,ook aangepast.
heb het gaatje nog iets meer vernauwd.
Thermostaat ging netjes open,en het thermo contact deed het ook.
Zelf een drukmeter gemaakt voor op het expansie vaatje.
En het gehele systeem blijft nu onder druk als ik er 1 bar op zet.
Wat nog reste was kleppen stellen,hiervoor kwam Leon vanmiddag even aan.
Dus dat is nu ook gebeurt.
Even de accu uit de break geleend en starten maar.
Daarna alles warm laten draaien tot de fan aan sloeg.
Leon heeft mij op het hart gedrukt dat de koppakking echt niet was
Alleen is de carburateur nog niet goed af gesteld.
Hij krijgt nog veel en veels te veel benzine.
Goed dat klaar biertje drinken.
En Leon is weer weg.
Ik het geheel nog maar een keer weer aangezet,en ja hoor.
Daar begon het niveau weer te stijgen.
Motor weer uit,nog een keer alles ontlucht ,en tot op heden is het weer goed.
Maar nu even een vraag,hoe stel ik mijn carburateur af?
En kan de pomp droog lopen op 1 of andere manier?
Dus alles ontluchten ,daarna laten lopen,motor wordt warm en de pomp loopt droog?
Kan dit?
..?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Je hebt het over niveau stijgen. Ik neem aan dat je het niveau in het bolletje bedoeld? Drukt hij het er uit? Volgens mij is er niets aan de hand, daar blijf ik bij. Anders hadden de slangen ook hard moeten worden maar deze zijn makkelijk in te drukken.
Kortom; carburateur afstellen en verder met het plaatwerk.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Carbu afstellen staat in het WPH. Vooral het vlotter niveau is erg belangrijk. Daarna pas je CO en lucht afstellen.
Ook zeker weten dat alles schoon is en de vlotternaald netjes afsluit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De solex wordt niet duidelijk uitgelegd
Maar zoals ik het begrijp is het de carburateur verticaal houden en dan moet de vlotter de naald afsluiten.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je het deksel eraf haalt kan je proberen door de ingang te blazen en dan de vlotter omhoog doen. Dan mag hij niet lekken..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dit kan dus niet want de toevoer zit aan de deksel
Ik dus alleen testen door de carburateur verticaal te houden of de vlotter kamer vol te doen deksel erop en dan blazen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja de toevoer zit aan het deksel. Deksel in je hand houden. Daar zit de vlotter ook aan.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mijn vlotter zit ” vast ” in het huis zelf en drukt met een lipje tegen de afsluiter wie in de deksel zit.
Dus afstellen gaat iets anders,maar ik snap het principe nu dus ik moet gewoon het lipje iets verbuigen zodat hij eerder afsluit.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja. Dan is je vlotterniveau lager en krijgt ie minder benzine..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Is ie al bijna klaar?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v