118 van de 207
« Eerste  < Vorige 116 117 118 119 120 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 juli 2013 04:58 PM
  [ # 1756 ]

http://www.youtube.com/watch?v=blN90ktlgxg

Hoop dat deze het doet

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 juli 2013 10:24 PM
  [ # 1757 ]

Nu alles eindelijk op het kleppen stellen na netjes loopt.
Wordt de koelvloestof te warm,nu heb ik alles weer los,en de thermostaat er uit gehaald.
Hier staat 86 graden op.
Het wphb geeft 84 graden aan bij motor type M .
Nu komt het nummer v6947 niet overeen met het wphb
Hier staat nummer v6322
Maakt dit alles nog uit?
Anders morgen maar eens winkelen

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 juli 2013 10:44 PM
  [ # 1758 ]

Hoe warm wordt ie dan? gaat ie koken?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 juli 2013 11:08 PM
  [ # 1759 ]

Het niveau begint te stijgen in het voorraadvat zogauw hij warm wordt,( na tien minuten lopen gok ik.
En dan zet ik um maar uit.
Om schade te voorkomen ,kan dit ook komen omdat mijn kachel radiateur er niet tussen zit.
Fans slaan wel aan (86 graden staat op het thermo contact )
Ontluchten heb ik ook gedaan boven op de waterpomp ,met een slangetje achterop het blok dito.
Dus ik sta even voor een raadsel,

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 14 juli 2013 11:48 PM
  [ # 1760 ]

Als dat stijgen geleidelijk gaat is dat volgens mij wel ok.
Maar dat zal wel niet.

Dat die thermostaat twee graden afwijkt moet geen probleem zijn.
Worden wel alle slangen heet? En draait de fan goed om?
Anders een keer zonder thermostaat proberen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 juli 2013 11:59 PM
  [ # 1761 ]

Die fans kan ik nog even naar kijken,das wel een goeie.
En 1 fan is nu toch voldoende?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 juli 2013 07:23 PM
  [ # 1762 ]

Vandaag het koelsysteem onder druk gezet met lucht,eerst natuurlijk het systeem weer volgegooid met koelvloeistof.
1 bar,na 5 minuten nog geen druk verlies.
Pas na een lange tijd een tiende druk verlies,dit dus bij koude motor.
Vanavond even warm draaien,en dan nog een keer proberen.
Kijken of de druk er dan ook op blijft staan.
Oja en de fan loopt de goede kant op.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 15 juli 2013 08:40 PM
  [ # 1763 ]

Frank warm kvs zet uit, en als je thermostaat open gaat stijgt je kvs in het vaatje.

Groetjes Harry

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 juli 2013 09:49 PM
  [ # 1764 ]

Ja dat snap ik .maar bij stationeer draaien moet je de dop van het vaatje eraf kunnen laten zonder dat het niveau stijgt.
Mag natuurlijk wel iets stijgen maar er niet uit lopen.
En als hij vanavond weer uit het vaatje komt gaat de kop er maar weer af,en terug waar hij vandaan kwam.
De revisieboer.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 15 juli 2013 10:35 PM
  [ # 1765 ]

Ik snap dat je het niet vertrouwt, maar ik zou geen overhaaste conclusie trekken.
Als je die motor lang stationair laat lopen zonder rijwind koeling wordt hij heet.

Normaal gaat de thermostaat open bij ca 85 graden, en de fans aan boven de 90.
Kan best zijn dat ergens in de motor de temp dan hoger is dan 100 graden.
Dit mag ook zolang er maar druk op staat, jij haalt de druk weg door de dop eraf te halen.
En dus stroomt hij over.

Met andere woorden: ik ben er niet van overtuigd dat het niet goed is.

P.s. Als dit al na tien minuten is lijkt het me wel erg snel.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 juli 2013 11:10 PM
  [ # 1766 ]

Stationeer moet hij zonder dop kunnen draaien.
Vanavond was hij bijna op temperatuur,maar hij sloeg af ,
En de accu was Gus dus nog niet verder kunnen proberen.
En mijn gevoel zegt dat hij druk opbouwd als hij warm is.
Maar we zullen morgen of overmorgen wel zien.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 15 juli 2013 11:14 PM
  [ # 1767 ]

Frank, als je morgen je projectje nu eens even snel afmaakt en overmorgen een proefit rijdt, dan kom je de dag daarna op de voorpagina, OK? Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juli 2013 11:15 PM
  [ # 1768 ]
erikkuiper schreef:

Met andere woorden: ik ben er niet van overtuigd dat het niet goed is..

Ik ook niet. Daarbij, ontsteking niet goed op tijd,dan kan ie goed heet lopen hoor!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 juli 2013 11:17 PM
  [ # 1769 ]

Ik had um toch aardig op tijd gister?
Alleen die klepjes nog niet

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 juli 2013 11:18 PM
  [ # 1770 ]
RensKorevaar schreef:

Frank, als je morgen je projectje nu eens even snel afmaakt en overmorgen een proefit rijdt, dan kom je de dag daarna op de voorpagina, OK? Wink

Hoezo ben je in de buurt?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
118 van de 207
« Eerste  < Vorige 116 117 118 119 120 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook