2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Koplampen DS: H1 versus H4?
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 25 augustus 2013 05:10 PM
  [ # 16 ]

Een relais is tevens een goede manier om je lichtschakelaar te ontzien. Deze heb ik ook eens defect gehad….. Zorg ook voor goede massa, het gaat namelijk om verminderen van de totale elektrische weerstand tussen + en -.
Ik ben van mening dat je reflectoren eerst in orde moeten zijn anders is je lichtbeeld niet goed, ondanks de verhoogde licht-intensiteit van niet standaard pitten. Dit zal bij de APK tevens problemen opleveren in België of Nederland.
Te overwegen combinatie-werkzaamheden: Draaiende koplampen (indien deze nu nog star rechtuit schijnen) en opknappen van lampen-bakken.
Wellicht zijn er nog andere werkzaamheden aan de schermen te doen, bijv. kabelboom nalopen.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 26 augustus 2013 02:17 PM
  [ # 17 ]
Evan schreef:

In mijn CX heb ik 100W H4 zitten,

Ik heb altijd begrepen dat de reflectoren daar niet tegen kunnen (bijna dubbele hoeveelheid warmte in de behuizing)

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 augustus 2013 02:51 PM
  [ # 18 ]

Bij een cx worden ze tijdens het rijden beter gekoeld dan bij een 3e neus.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 12 september 2013 10:57 PM
  [ # 19 ]

Aftermarket xenon heb ik zelf al vaak toegepast, het zit zelfs in mijn huidige Leaseauto V50, ook in prive auto’s, officieel was het zo dat het afkeur is als de auto van na jan 2006 is en geen sproeiers en automatische koplamp hoogteregeling heeft, bij mijn weten is deze regeling nog steeds niet veranderd.

Profiel  
 
Jos Basyn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 15-03-2009

Gepost: 14 september 2013 12:38 AM
  [ # 20 ]

Gisteren naar de keuring geweest - en afgekeurd! Niet voor de lichten , maar de vering! Auto moest de brug op in hoogste stand om bodem te controleren en speling op de stuurinrichting. Dat laatste gebeurt door de platen waar de voorwielen op staan heen en weer te doen bewegen. Motor was afgezet. Gaat tijdens dat heen en weer schudden de neus toch wel zakken! Was niet goed voor de keurder.

Had ik moeten beginnen discussiëren dat zoiets niet gebeurt met draaiende motor en al helemaal niet als ie rijdt? Enfin, we zien wel hoe we dat oplossen.

Ik hou de lichttips die in dit draadje naar bovenkwamen zeker in beraad.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 14 september 2013 12:50 AM
  [ # 21 ]

Wat een onzin!
Keurder gaan zoeken die de DS begrijpt of zich er in wil verdiepen.
Welke regio woon je?
Adviezen:
Gouda: Leen APK
Apeldoorn: garagehenkreints
Ewijk: Autobedrijf van Hemmen B.V.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 september 2013 01:43 AM
  [ # 22 ]

Of dichterbij: Jansen, Breda

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 14 september 2013 11:31 AM
  [ # 23 ]

Aan het profiel te zien denk ik dat het in België zal geweest zijn.
Inderdaad grote onzin.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 14 september 2013 09:54 PM
  [ # 24 ]

Yeah, right.
Die kerumeester rijdt straks naar huis in z’n Astra en rijdend over z’n drempel denkend dat er geen auto beter veert en dat die ouwe DS van eerder die dag op die drempel uit elkaar valt….

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Jos Basyn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 15-03-2009

Gepost: 14 september 2013 10:39 PM
  [ # 25 ]
Egbert schreef:

Wat een onzin!
Keurder gaan zoeken die de DS begrijpt of zich er in wil verdiepen.
Welke regio woon je?
Adviezen:
Gouda: Leen APK
Apeldoorn: garagehenkreints
Ewijk: Autobedrijf van Hemmen B.V.

Brugge, België. Ben je afgekeurd, moet je voor herkeuring naar hetzelfde keuringsstation. Hier in België werkt het heel anders dan APK in Nederland.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 15 september 2013 01:29 AM
  [ # 26 ]

Dat klinkt lastig met de keuring in Belgie.
Tja dan heb je niet veel aan mijn adviezen.
Ik zou niet weten hoe je het probleem wat jij had zonder draaiende motor op kan lossen, sterkte.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 september 2013 10:10 AM
  [ # 27 ]

Oftewel de garage heeft er baat bij om een auto af te keuren? Zo is de klant verplicht terug te komen… (tenzij de herkeuring kosteloos is)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 september 2013 10:12 AM
  [ # 28 ]

In belgie wordt er NIET door een garage gekeurd maar door een onafhankelijke instelling die door de staat gecontroleerd wordt. Een beetje zoals in Duitsland en Frankrijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 september 2013 10:18 AM
  [ # 29 ]

Oké...

Maar daar mag je toch helemaal van verwachten dat ze weten hoe het werkt? Zelfs bij een DS…

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 15 september 2013 10:52 AM
  [ # 30 ]

Zou het nog helpen als je een vers gevulde of nieuwe voorraadbol plaatst?
Dan blijft ie langer langer op hoogte…

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook