











































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoeveel kms ga je per jaar rijden?
En wat verwacht je van de motor?
Een 2500 injectie is eigenlijk gewoon heel fijn, af raden doe ik het niet. Stil en voldoende vermogen/koppel dat je altijd gewoon soepel en comfortabel kan rijden.
Het injectie systeem kent idd een paar zwake puntjes, maar niets waar een specialist niet uit komt.
Als je er wat tijd in steekt kom je er zelf ook nog een heel eind mee, want de techniek is vrij eenvoudig. Vaak komt het neer op een slechte stekkerverbindig, wat je preventief kan behandelen door het in het vet te zetten.
Als je veel rijdt kan je een diesel overwegen, maar met zo’n 1500 Kg betaal je dan wel een hoop MRB…
Weegt een familiale zoveel meer?
Ik vind de diesel ook perfect, maar dat komt meer omdat ik dat beter snap dan benzine.
Een 25 benzine die verder aan alle eisen voldoet zou ik zeker niet laten staan hoor.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Goed om te weten dat je een backup auto hebt, dat is altijd prettig.
Dan kan je deze stap naar een wow-auto zeker overwegen !
2,5 inj. rijdt heerlijk ! ja, iets meer/andere onderdelen aan boord, maar zeker te overzien. Bij goed onderhoud gaat dat prima. Icm met een modern motormanagement is het nog wat bedrijfszekerder, en rijdt echt super ! Wel extra investering.
Mijn vrouw heeft een moderne auto, die is ook wel eens stil komen te staan.
Bij de CX heeft de 2.0 / 2.2 versie ook zijn dingetjes hoor.
Nu inderdaad, nog uitmaken of de voorkeur uit gaat naar een diesel of benzine, en de kleur.
Weet iemand nog een familiale in de aanbieding ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
erikkuiper schreef:Weegt een familiale zoveel meer?
http://www.autoweek.nl/auto/5019/citroen-cx-break-25-tgd-turbo-2
Familiale zie ik er niet tussen staan, maar een break weegt dus 1480 Kk…
Zonder turbo zit je net 1 belasting schaaltje lager.
Maar die weegt dan nog steeds ruim 100 Kg meer dan mijn benzine T2.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gewoon een turbo 1 en gaan
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Als die hard is en netjes in onderhoud is dat zeker een leuke!
Klein nadeeltje is wel dat deze zonder turbo is, en dat schiet niet echt op.
Van de andere kant wel een onverwoestbare motor.
Betekent dit dat diesel lichter zijn dan benzine? Dat lijkt er wel op want mijn trd berline weegt maar 1316.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is toch deze;tadaa la familale .
Van een forumlid
VgF
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
erikkuiper schreef:Betekent dit dat diesel lichter zijn dan benzine? Dat lijkt er wel op want mijn trd berline weegt maar 1316.
Nee…
Wel hetzelfde blijven vergelijken, we hadden het hier over een break serie 2. Niet een berline serie 1.
In geval van een serie 2 berline:
Een CX 25 TRD Turbo 2 is zwaarder dan een CX 25 GTi (en Turbo 2).
Een CX 25 RD is zwaarder dan een CX 20 RE.
Een CX 25 RD is zelfs nog zwaarder dan een CX 25 GTi Turbo 2.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
erikkuiper schreef:
Klein nadeeltje is wel dat deze zonder turbo is, en dat schiet niet echt op.
Van de andere kant wel een onverwoestbare motor.
Ook een diesel rijdt anders best wel door hoor, ik werd nog een keer ingehaald op de snelweg door de toen nog platte diesel van Frank !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mijn break liep een top van 139 echte km’s…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Haha, ik denk dat de top niet zo belangrijk is,maar wel het ‘mee komen’
in het verkeer. (vooral met 4 ongeduldige kinderen achterin).
Maar ik denk dat de RD prima mee komt.
JW












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
het meekomen gaat helemaal perfect, maar de Turbo1 D is toch effe sneller.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
@arjen: leuke site, maar kloppen die gegevens wel?
Dat kenteken is van een berline trd uit 88.
Volgens de site 1391 en volgens mijn kenteken 1316 ?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Niet alles klopt altijd, dat is wel bekend. Maar veel dingen komen toch wel goed in de buurt.
Maar bij een import auto weet je het toch niet, de RDW maakt nog meer foutjes met invoeren zo’n beetje.
Zo mist bij mij het 2tje op het kenteken bijvoorbeeld…
In sommige gevallen wordt de auto zelfs gewogen, heb je dan een lege tank dan scheelt je dat ook zomaar 30 Kg.
Wat je ook kan doen is een origineel Nederlandse auto van hetzelfde type opzoeken en het kenteken invoeren bij de website van de RDW.
En veel gewichten staan ook zelfs in het instructieboekje, al vind ik die waardes wel aan de hoge kant…