Volgens mij hebben al die laagdaks prestige’s er airco inzitten.
Ik ben me er nu een beetje in aan het verdiepen i.v.m. toekomstig project en ben er nog geen tegen gekomen zonder airco.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
2400gti schreef:Inderdaad, nooit geleverd op een laagdaks-prestige.
De eerste prestige met een verhoogd dak was een injectie.
Thanks weer wat wijzer




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Arjan Verkade schreef:Mooi hoor, zelfs met airco
Jammer dat er geen injectie op zit, of is dat nooit geleverd op een laagdaks Prestige?
En volgens mij zijn ze ook niet zonder airco geleverd
De laagdaks dan.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dus als ik het goed begrijp, laagdaks altijd airco en serie 2 Prestige altijd airco?
Oftewel een hoogdaks serie 1 optioneel?
Bij een laagsdaks is dus eigenlijk alleen leer optioneel?
Airco is standaard, zwart dak is standaard.
Of waren die bekrachtigde koppelingen al leverbaar op een laagdaks?


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Voor zover ik weet heeft een Prestige altijd airco ... En die bekrachtigde koppeling is nooit een optie geweest, maar is vrij kort als standaard geleverd. Tot er een automaat was, dacht ik.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik had het van de koppeling verkeerd neer gezet, die was standaard in de jaren dat het geleverd werd.
Oké dus Prestige is altijd airco, vanaf dat de eerste geleverd werd.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ik heb nog even de brochures bekeken:
Inderdaad altijd standaard airco. S1 Laagdaks en S1 hoogdak.
JW
En wanneer werd die hydraulische koppeling standaard?
Een 76’er laagdaks prestige heeft dat toch niet?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Rond 80 tot ongeveer 82 /83,dacht ik,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Belastingvrij blijven !!! rijden in een CX (1974 = volgend jaar 40 jaar oud)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooi ding hoor. De orginele wieldoppen erop en er dan heel zuinig op zijn. En naar de sportschool om de armen te trainen, dat dan weer wel.
Oei!! Die ‘74-er… Altijd al gedacht aan een CX van mijn eigen bouwjaar… Ik denk dat er niet veel CX-en zijn die dichter bij juni 1974 komen. Kadootje aan mezelf voor mijn 40e verjaardag? En het is ook nog zeldzaam Vert Guérande (toch)? Weet iemand iets meer over deze auto by any chance? Zoals: slaat die prijs ergens op en wat mag je verwachten? Oei, nogmaals


Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 09-06-2009
- CX Athena
- XM 2.0 16V Berline
@Arogat: ik find jouw serie 1 BX er ook erg mooi uitzien (off-topic, sorry). En met de “rookglas” ruitjes in de C-stijl. Top!
He had a great devotion to the Goddess Athena, who he believed guided him at key moments in his life (Proclus, 412 AD)


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Die prijs lijkt de gezien de staat en zeldzaamheid niet heel gek. Als de boel technisch ook aantoonbaar netjes is onderhouden ...








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Arogat schreef:Oei!! Die ‘74-er… Altijd al gedacht aan een CX van mijn eigen bouwjaar… Ik denk dat er niet veel CX-en zijn die dichter bij juni 1974 komen. Kadootje aan mezelf voor mijn 40e verjaardag? En het is ook nog zeldzaam Vert Guérande (toch)? Weet iemand iets meer over deze auto by any chance? Zoals: slaat die prijs ergens op en wat mag je verwachten? Oei, nogmaals
Ha! ha! Je situatie lijkt akelig op die van mij, ik heb mijn 75-er vert guèrande CX 2200 een paar maanden geleden gekocht, en een van de hoofdredenen van de aanschaf is het gedeelde bouwjaar van auto en eigenaar: de mijne is vier dagen (!) jonger dan ikzelf, zie ook http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220379/
De auto die op mobile.de te koop staat is inderdaad vert guèrande, en dat is inderdaad zeer zeldzaam. Als administrateur van het CX Register van de CX Club kan ik melden dat mijn eigen 2200 de enige CX is van die kleur die op Nederlands kenteken staat, als jij deze koopt en importeert heb je in een klap het aantal Nederlandse CX-en in vert guèrande verdubbeld
Als de auto echt zo mooi is als het lijkt op de foto’s, en als de beschrijvingen niet volledig uit de duim zijn gezogen, dan lijkt EUR 7400 mij een faire prijs voor een dergelijke goede en zeldzame CX. De markt is slecht, dus of het waarschijnlijk is dat de verkoper er een dergelijke prijs voor kan krijgen is een tweede, maar ze lijkt het mij wel waard. Maar misschien ben ik niet helemaal objectief, ik word er zelf nogal hebberig van…