kreazyV8wuppo schreef:los van , dat dat op zich al een hele toer is om een band te ontwikkelen welke onder de grote diverse type’s en merken passen en goed presteren,durf ik keihard te beweren dat er geen andere band onder een CX past dan die van Michelin.
er is namenlijk geen enkel merk en type auto wat dezelvde of nagenoeg dezelvde karakterestiek heeft.
dus iets beter dan Michelin voor de Citroen is er domweg niet.
er zullen ongetwijfeld banden zijn welke redelijk tot goed presteren ,maar ik durf keihard te typen, dat als je een complete test zou uitvoeren ,alleen de Michelin op alles goed tot zeer goed zou scoren.
voor je ‘t weet ga je nu een hele ontwikkelingsafdeling van Vredestein uitdagen
en ik weet uit ervaring dat daar een redelijk groot percentage ‘bewust’ in een Citroen en/of Peugeot rijdt.
en daar zitten absoluut geen Michelins onder
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Ik ga dus voor de energy’s (de XT2, want de E3A is er niet in de juiste maat), kosten €112 per stuk incl montage en net als Sans-Pareil heb ik het idee dat er michelins onder een citroen MOETEN en is m’n ervaring met michelin tot nog toe voortreffelijk, heb ze gehad op eend, acadyane, op 2 ds’en op een R6, op een Duc en dus toch ook weer verse op de CX.
bedankt voor de meningen/ervaringen en denk jij er anders over, reageren mag natuurlijk altijd.
Oh en lever jij ze goedkoper incl montage en balanceren ?
Geef maar een gil !
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

- CX CX 25 GTI Turbo
weet er iemand waar er evt. mooie nieuwe chromen of zilveren wielbouten te krijgen zijn ?

Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Oh en lever jij ze goedkoper incl montage en balanceren ?
Geef maar een gil !
wie bedoel je…..
zal ik morgen ook eens kijken wat ik er voor zou vragen?
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

- CX CX 25 GTI Turbo
ik bedoel een ieder die zich voelt aangesproken
XTR schreef:
en ik weet uit ervaring dat daar een redelijk groot percentage ‘bewust’ in een Citroen en/of Peugeot rijdt.
en daar zitten absoluut geen Michelins onder
nee, da’s nogal wiedde’s, wie zou er nou een dure band van Michelin kopen, als ze hem zowat voor noppe’s krijgen van de baas, in de bedrijfswinkel.
zegt wupke:die ook goeiekoop modeltrucks kocht bij Daf, om ze vervolgens met winst door te verkopen…

- CX CX 25 GTI Turbo
dan zou ik het ook welweten ja, kun je er gewoon ieder half jaar nieuwe vreetfestijns onder hangen voor wenâg.
Heb in juli 195,- euro voor 2 X 195/70X14tr Michelin energy betaald (balanceren + montage inclusief) bij fa. Ballering Amsterdam 020 6241089.
engbokho schreef:Heb in juli 195,- euro voor 2 X 195/70X14tr Michelin energy betaald (balanceren + montage inclusief) bij fa. Ballering Amsterdam 020 6241089.
niets ten nadele van Michelin
maar nu heb je ‘t over T-banden in een energiezuinige (= minder grip) variant…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Dacht dat we het hier over Michelin Energy banden hadden?
En van weinig grip geen spoor te bekennen, ook niet in de sneeuw!
gr
eng bo

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Om even in te haken op het verhaal van Wuppo…
Ik denk dat er toch nog wat meer over te zeggen valt. De hoge banden die op de vroege CX banden zijn heel fijn hoor, maar als je hard door de bocht gaat maak je een boel herrie. Het komt allemaal wel goed, als je het gas er op houdt en blijft sturen, maar om nou te zeggen dat het indrukwekkend plakt, nou nee.
Michelin en Citroen zelf bevestigen dit eigenlijk op het moment dat ze auto’s gaan voorzien van TRX’en. Natuurlijk zijn dit Michelins, maar ze zijn zeker niet voor CX’en ontworpen. Ze zaten onder Saabs, BMW’s, en een hele zooi Amerikanen - auto’s met nogal uiteenlopende karakters. Ik zou toch wel zeggen dat het feit dat citroen zelf koos voor een veel algemenere band - eentje die zeker niet met alleen de CX in gedachten ontworpen was - boekdelen spreekt over de toepasbaarheid van een algemene band onder de CX. De TRX is inmiddels zeldzaam, maar het was de “High-Performance” band van zijn tijd en zat onder zowat alles dat high moest performen… niks geen uniek ontwerp voor citroen, en dan hebben we het over de meest prestatie gerichte uitvoeringen van de CX.
Ik kies voor Michelins, omdat mjn CX toch niet een rationele keuze is. Maar, ik denk toch echt dat goeie A-merk banden evengoed presteren als Michelins van de dezelfde klasse, en er zijn ook geen redenen om aan te nemen dat dat niet zo is, als je naar de algemene toepasbaarheid van de TRX kijkt ter vergelijking.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- CX CX 25 GTI Turbo
ach rationeel…. Citroen en michelin hoort bij elkaar

Daar ben ik het zeker mee eens . Het staat van geen kant Goodyear, Dunlop, Vredestein
, Continetal oid onder een CX
. Maar het zou best aardig kunnen rijden hehe…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
ik ken anders maar weinig tot geen merken die eenzelvde zachte wang hebben, met een rollend loopvlak .
vreemd dat alleen Michelin zich hiervan bediend..zou dat iets met het chauvinisme te maken hebben, of omdat ze hofleeranciers zijn van het PSA concern?
mvgr wupke

Ik vind dit wel een leuke discussie. We komen er natuurlijk niet uit, omdat het uiteindelijk een kwestie van interpretatie is natuurlijk van wat we elk vinden dat het Michelin management in gedachten had. Maar de CX was zeker niet de eerste auto met TRX’en, en ze zijn in zeer grote getalen gebruikt op Amerikaanse autos lang voordat ze in ‘84 op de CX verschenen. Bovendien geeft het feit dat ook stuiterbakken bouwers zoals BMW en Saab ervoor gekozen hebben al aan dat ze algemeen inzetbaar zijn.
Naar mijn mening was TRX gewoon de volgende stap in bandenontwikkelling, en als je kijkt daar wat ervoor kwam is dat ook aannemelijk. Michelin heeft er altijd naar gestreefd om voorop te lopen met ontwikkelling en TRX is daar een voorbeeld van. We kunnen er lang en kort over praten natuurlijk, jouw mening is dat deze band ontwikkeld is omdat ze hem goed aan PSA konden verkopen, en ik denk dat het gewoon de volgende stap in ontwikkelling van de autoband was… zonder een uitgebreid onderzoek van Michelins’ interne correspondentie en interviews met voormalig managers zullen we het nooit zeker weten, denk ik zo.